  • 121. Data: 2020-05-27 16:24:11
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-27 o 13:18, ddddddddddddd pisze:
> [...]
    0b97tk38hvhqzv41.jpg

    > no tak, joe monster to podstawowe źródło informacji ;)
    Uważasz że to ktoś sobie narysował?
    czy może jednak ściągnął z opracowania i zaprezentował na joe.

    --
    Janusz

  • 122. Data: 2020-05-27 16:27:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > oglądałeś? sprawdzałeś te źródła?
    sorry mam ciekawsze zajęcia.
    EOT

    --
    Janusz

  • 123. Data: 2020-05-27 18:02:30
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-05-27 10:40, Janusz wrote:

    > Jesteś pewien?
    > bo wg tych wykresów widać wyraźny wzrost
    >
    > Holandia dane z ostatnich 25 lat, tygodniowo
    > https://i.redd.it/th4sc5sgzjw41.png
    >
    > Francja dane dzienne
    > https://vader.joemonster.org/upload/riy/182976300c23
    0b97tk38hvhqzv41.jpg

    > Anglia i Walia
    > https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/16645/pr
    oduction/_111871719_mortality_01-nc.png

    > Hiszpania dzienny
    > https://i.redd.it/ual3xqfxs5t41.jpg

    > Nadal uważasz że to tylko mały przyrost?

    Nie przyrost a skala zjawiska. Przyrost nic nie mowi bo brak mu
    odniesienia. Biorac na warsztat pierwszy wykres to skoro normalnie
    umiera 3200/week to 5100/week jakos nie robi wiekszej roznicy.

    Tutaj wartosc o rzad wielkosci wieksza i to przez dluzszy czas byłaby
    czyms zauwazalnie istotnym.

    Zreszta na tym wykresie widac, ze nawet ten niewielki pik byl ledwie
    przez chwile - jakies 3-4 tygodnie.

    A na te wykresy jeszcze byloby warto naniesc proporcjonalnie dla skali
    cała populacje. No i wtedy dopiero by bylo widac, ze wykres
    smiertelnosci na takim tle nawet sie nie odrywa od 0. Zatem w skali
    populacji zjawisko jest marginalne.

    W liczbach bezwzględnych to mozna dowolnie siac panike. Jak jest jeden
    chory a pozniej trzech to mmay wzrost o 200% :). No i wykres strzela w
    kosmos...

    Ale jak sie przylozy do tego skale to wyglada to juz zupelnie inaczej.
    No ale wtedy - jak tu siac ferment, straszyc i demonizowac? Wiec pisze
    sie nagłowki typu "Szwecja za swoja strategie walki z wirusem poniosla
    straszna cene - 4000 zgonow". Tylko realnie 4 tysiace to po prostu
    kropla w morzu. Zupełnie pomijalna w skali 10 milionowego kraju. I
    ledwie chwilowa fluktuacja na standardowym wykresie smiertelnosci.

    --
    mk4

  • 124. Data: 2020-05-27 18:21:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty MK4 mocno pojebany jesteś. Umarli ludzie którzy mogli by jeszcze żyć. Nie ważne że
    dzień, tydzień czy dziesięć lat. Żyli by. Wypada jeszcze wspomnieć że nie dość że ich
    nie leczono, nie mieli zapewnionej żadnej wlasciwej opieki lekarskiej to jeszcze
    modne było ich uśmiercanie poprzez podawanie im narkotyku uposledzajacego oddychanie.
    Takim jak ty szczerze życzę żebyście trafili w stanie ciężkim do szpitala w którym
    podłączenie do aparatury ratującej życie będzie poprzedzone losowaniem. A ci co
    wylosują i przezyja żeby że szpitala wychodzili z uszkodzonymi płucami. Inny
    scenariusz szczerych życzeń to żebyś trafił z rodziną do szpitala. I żeby tam
    wybierali czy podłączają ciebie czy twoja czteroletnią córeczkę. Pewno nie widzę że
    Ameryka w czasie całej II Wojny Światowej straciła 400 tysięcy ludzi a teraz w
    przeciągu niecałych dwóch miesięcy sto tysięcy.

  • 125. Data: 2020-05-27 18:23:50
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-05-27 15:20, Zenek Kapelinder wrote:
    > Jeśli w Polsce dziennie umiera około tysiąca osób to w cztery razy mniejszej
    Szwecji umiera z 250 osób dziennie. I nagle w przeciągu dwóch miesięcy umarło tyle że
    ilość zgonów wzrosła średnio o 75 osób dziennie. Faktycznie nic się tam nie dzieje.
    Dzisiaj na niemieckim polskojęzycznym onanecie napisali że zaczynają się w Szwecji
    protesty że rząd zrobił im holokaust.

    W skali populacji nic sie nie dzieje.
    Tak jak pisalem - gdyby wymarlo tak z 10-15% tej populacji. No to juz
    jest cos nad czym trzeba by bylo sie pochylic nieco glebiej.

    A tak, to co obserwujemy to glownie sianie paniki i robienie z tzw. igly
    widel. Gra na emocjach.

    Co nie znaczy, ze nie nalezy sie sprawa w ogole zajmowac. Wrecz
    przeciwnie - nalezy. Ale skala zjawiska wymierna jest glownie medialnie
    a nie realnie.

    Co do watku to wydaje sie, ze Szwecja jednak przyjela słuszną strategie
    walki z wirusem. A wiekszosc swiata po prostu spanikowala. moze Szwedzi
    sa jacys bardziej dojrzali i zdyscyplinowani. Jak widac, w skali kraju i
    populacji nie stalo sie u nich zupelnie nic.

    A co do protestow. Ha ha, nakrecane mediami. Tylko i wylacznie. Te
    pijawki z tego zyja. Głownie z manipulacji i półprawd - zeby nie
    powiedziec, ze z klamstwa.

    Wyobraz sobie, ze gdyby nie media to w ogole nikt by nie wiedzial, ze
    jest jakis koronawirus i trzeba sie go bac.
    Owszem, wiesc gminna by niosla, ze faktycznie na wiosne umarlo troche
    jakby wiecej starych i/lub schorowanych ludzi. No ale to raczej tyle i
    zycie toczyloby sie dalej bez calego cyrku.

    Mozna powiedziec, ze na szczescie, ten wirus jest glownie wirusem medialnym

    A mowiac o strategii. To co nam daly nasze dzialania? Co nam dalo
    zamykanie lasow i noszenie masek?
    Patrzac na statystyki to nic.
    Juz nie mowie o tej komedii, ze zamykalismy wszystko jak mielismy 50
    zakazen dziennie a odmrazamy jak mamy 350-500. Ot logika. Jednak nie, to
    chyba bardziej opary absurdu.

    --
    mk4

  • 126. Data: 2020-05-27 19:28:31
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-05-27 18:21, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    Ameryka w czasie całej II Wojny Światowej straciła 400 tysięcy ludzi a teraz w
    przeciągu niecałych dwóch miesięcy sto tysięcy.

    Ulegasz jakims niezdrowym sentymentom. Ty chyba tumanista jestes.
    No ale wrocmy do liczb. Wezmy ta Hameryke. Ze statystyk wynika ze w 2018
    zmiarlo tam okolo 2830000 osob. To daje na oko 235000 miesiecznie. Na
    dwa miesiace wychodzi 470000.

    A jak napisles - niby z powodu koronawirusa przez dwa miesiace 100000, tak?

    Czyli w tym roku w dwa miesiace zamiast 470000 zmarlo 570000.

    Czy robi to wrazenie? Absolutnie nie. Czy jest istotne w skali
    populacji? Tez nie.

    Za to jak sie chlapnie sama liczbe 100000 i do tego przylozy
    nieadekwatna skale - cos w stylu - to tyle co np. cały Grudziądz.

    To wychodzi dopiero nieprawdziwy obraz i skala manipulacji. To jest tez
    gra na emocjach, ktora uprawiaja media. W ogolnosci bardzo szkodliwe i
    prowadzi do wielu absurdow.

    A w swoich "zyczeniach" posuwasz sie nieco zbyt daleko. Ja odnosze sie
    do faktów - a one sa jakie sa. Liczby i skala też jest jaka jest. Ot co.
    Nikomu nie zycze zle ani nie zycze choroby.

    A swoja droga musialem sie zetknac z obijajaca (tak, obijajaca - bo
    garstka faktycznie heroicznie walczy z wirusem a cala reszta ma
    koronawolne lub koronaluz) sie sluzba zdrowia w czasie tego cyrku. I
    jakie wnioski? Ano takie, ze wlasciwie bez zadnego powodu wszystko było
    (i z wznacznej czesci nadal jest) sparalizowane i niedostepne. Wlasnie -
    zadnej sensownej pomocy. Nie bo nie. Jaki powod? Zaden. A nie, wroc.
    Przede wszystkim medialny wirus, spirala strachu i zwykla glupota.
    Wystarczajacy powod aby nie swiadczyc praktycznie zadnych uslug medycznych.

    --
    mk4

  • 127. Data: 2020-05-27 19:54:23
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Szajba odbiła politykom i ich sługusom kulsonom ;-) dopiero sąd nakazał im aby
    przestali świrować i zakazał nakładać kary ;-)

    https://m.bild.de/regional/berlin/berlin-aktuell/ber
    liner-verfassungsgericht-kassiert-mehrere-corona-bus
    sgelder-70879286.bildMobile.html

    W końcu nadejdzie czas aby docenić ich kompetencje przy urnie wyborczej. Czekamy
    cierpliwie

  • 128. Data: 2020-05-27 19:55:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zamiast pierdolić wybierz tu i teraz. Ty czy twoja czteroletnią córeczka ma być
    podłączona do respiratora. Jest jeden i ktoś musi umrzeć.

  • 129. Data: 2020-05-27 22:18:36
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.05.2020 o 15:24, Janusz pisze:
    > Uważasz że to ktoś sobie narysował?
    > czy może jednak ściągnął z opracowania i zaprezentował na joe.

    każda z opcji ma 50% szans
    Ja już wolę wierzyć w teorie spiskowe niż w rysunki które bez większego
    wysiłku mogłyby wykonać moje dzieci ;)

    Lukasz

  • 130. Data: 2020-05-27 22:20:54
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.05.2020 o 15:27, Janusz pisze:

    > sorry mam ciekawsze zajęcia.
    > EOT

    heheh ;) wiarę w rysunki zgrywusów na joemonster? ;-)

    Lukasz