  • 111. Data: 2020-05-27 08:20:55
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.05.2020 o 22:04, Janusz pisze:

    > No to oczywiste, te domy powinny mieć specjalne procedury sanitarne.

    a nie miały i nawet teraz część nie ma - przynajmniej w UK - i to jest
    IMO największa głupota - "chronić" osoby mniej podatne (to UK, nie
    Polska, tu nie ma rutynowych kontroli, więc kto chce ten nadal się
    spotyka), nie chronić osób najbardziej podatnych (chorych i starszych
    zarazem) - wiem co mówię, jeżdżę czasem po domach opieki i w NHS
    wcześniej (z miesiąc temu), a w domach opieki dopiero ze 2 tygodnie temu
    zauważyłem noszenie środków ochrony przez personel...

    > To nie sa moje założenia, dwa na grypę w zeszłym roku u nas zmarło
    > <200osób przy co najmniej kilku milionach zarażonych,

    to są twoje i mediów założenia
    oglądnij sobie to:
    https://youtu.be/viIMEVLxt5c
    Pod filmem są źródła z których czerpie.
    I wiem - nie tłumaczy to wszystkiego, ale pozwala się zatrzymać i
    pomyśleć, a nie łykać wszystko co podaje TV

    teraz mamy 22tys
    > zarażonych powiedzmy że nie wszyscy są zdiagnozowani i jest ich 10 razy
    > tyle, to daje 220tys, Sośnierz mówi o 1,5mln, to nadal w stosunku do
    > grypy jest mało a zmarło już ponad 1tys osób.

    to o ile więcej ludzi umiera niż w innych latach i czy to faktycznie
    największa umieralność w ciągu ostatnich 100 lat? Bo jak rozumiem, nawet
    gdyby umieralność wzrosła o 30%, ale generalnie co kilka/kilkanaście lat
    wzrastała o 30-40% w ciągu jednego miesiąca (ze względu na jakieś
    sezonowe wirusy które z nami były i będą), to nie zamykalibyśmy
    gospodarek? Pierwsze wytłumaczenie jakie słyszałem, to robimy to po to,
    żeby nie zabrakło respiratorów. nie zabrakło, ale ograniczenia zostały.
    Ja nie jestem w stanie porównać tych danych (w UK, bo w PL umieralność
    jest pomijalnie niska, a w UK teoretycznie wysoka) - bo tych danych nie
    ma - tzn. są te które mówią ile ludzi umiera na covid, ale nie ma
    łącznych danych. Na inne dane musimy zaczekać.

    > Trochę tych danych jest, wklejałem tu wykresy z Holandii gdzie widać
    > górkę w marcu a której w poprzednich latach nie było, i to górka była
    > ostra.
    > Normalnie śmiertelność na wiosnę spada a tu nagły wzrost.

    w UK normalnie nie spada, o ile dobrze pamiętam to właśnie jest wyższa
    (przeglądałem tabelki za ostatnie 10 lat). strzały w górę też się
    zdarzały (w porównaniu styczeń do stycznia itd.)

    > Masz ochotę przejść wirusa?

    jest duże prawdopodobieństwo że już przeszedłem (jak i część moich
    znajomych, jednych roczne dziecko nawet wylądowało w szpitalu przez
    problemy z oddychaniem na jedną noc, jeszcze przed wybuchem paniki -
    mógł to być styczeń ale dokładnie nie pamiętam)

    bo ja nie, w moim wieku (60) ludzie już na
    > niego umierają
    > albo kończą z poważnymi powikłaniami.

    No i takich jak ty powinno się izolować. Rozumiem strach z tym związany,
    choć z drugiej strony moja żona była tym przerażona, bo codziennie
    oglądała wiadomości i czytała o tym. IMO gdyby TV o tym nie mówiła, to
    żylibyśmy normalnie i okazałoby się że wirus wcale nie jest taki groźny.
    Ja uważam, że jest bardziej prawdopodobne, że się rozbiję na
    autostradzie albo ćpun rozjedzie mnie na ulicy niż umrę na covid.
    Bardziej niż wirusa obawiam się, że definicję wolnego rynku czy
    kapitalizmu będę musiał dzieciom sam tłumaczyć, bo w ich słowniku nie
    będzie występować, lub będzie znaczyć całkiem coś innego...
    Jeszcze raz polecam film powyżej.

    Lukasz

  • 112. Data: 2020-05-27 10:40:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-27 o 02:33, mk4 pisze:

    > Te dziesiatki tysiecy to jakas kropla w morzu zwyczajnych codziennych
    > zgonow. Nie wiem skad taki poziom paranoi?

    Jesteś pewien?
    bo wg tych wykresów widać wyraźny wzrost

    Holandia dane z ostatnich 25 lat, tygodniowo
    https://i.redd.it/th4sc5sgzjw41.png

    Francja dane dzienne
    https://vader.joemonster.org/upload/riy/182976300c23
    0b97tk38hvhqzv41.jpg

    Anglia i Walia
    https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/16645/pr
    oduction/_111871719_mortality_01-nc.png

    Hiszpania dzienny
    https://i.redd.it/ual3xqfxs5t41.jpg

    Nadal uważasz że to tylko mały przyrost?

    --
    Janusz

  • 113. Data: 2020-05-27 10:55:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-27 o 08:20, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > I wiem - nie tłumaczy to wszystkiego, ale pozwala się zatrzymać i
    > pomyśleć, a nie łykać wszystko co podaje TV

    to popatrz na te źródła, które są bardziej wiarygodne?

> [...]

    > ma - tzn. są te które mówią ile ludzi umiera na covid, ale nie ma
    > łącznych danych. Na inne dane musimy zaczekać.
    Popatrz na wykresy wyżej co dałem, trend jest wyraźnie widoczny,
    sezonowość grypy też widać. UK to w ogóle osobliwy kraj i mają jak to
    młodzież mówi 'wyjebane' na wszystko, chyba w 2013 czy coś koło tego
    mieli epidemie grypy gdzie zmarło ponad 20tys osób, a u nas <300, i nikt
    nie widział w tym żadnego problemu.

    > w UK normalnie nie spada, o ile dobrze pamiętam to właśnie jest wyższa
    > (przeglądałem tabelki za ostatnie 10 lat). strzały w górę też się
    > zdarzały (w porównaniu styczeń do stycznia itd.)

    Coś tam spada, na wykresie wyraźnie to widać.

> [...]
    > kapitalizmu będę musiał dzieciom sam tłumaczyć, bo w ich słowniku nie
    > będzie występować, lub będzie znaczyć całkiem coś innego...

    Pierdoły, kolejny koleś od spiskowej teorii, juz parę krajów szło pod
    prąd i jednak skapitulowały a statystyki jakieś fejkowe on ma, tu jest
    oficjalna
    https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

    --
    Janusz

  • 114. Data: 2020-05-27 11:29:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .
    On 2020-05-14 19:28, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]

    No, jesli zachod poniesie duze straty, to ciekawe jak bedzie u nas.
    Przypomnij sobie rok 2009

    >Te dziesiatki tysiecy to jakas kropla w morzu zwyczajnych codziennych
    >zgonow. Nie wiem skad taki poziom paranoi?

    >Te, obecnie, 4100 zgonow w Szwecji to duzo? W mojej ocenie nie
    >(409/1M populacji).

    Z miliona ludzi umiera ok 12 tys rocznie, tysiac miesiecznie.
    Wiec to niewiele, ale ... w jednym francuskim departamencie
    smiertelnosc wzrosla o 140%.

    >Ile to duzo? Zależy, ale 10-15% populacji to juz byłoby sporo.

    Jeszcze zalezy jakiej, emeryci ... a niech umieraja :-)

    Dla gospodarki takie ogolne 10-15% to niby niezbyt duzo, ale zobacz na
    branze budowlana, ktora pada.
    I tak ~1/4 kraju na bezrobocie.

    Chyba, ze szybko sprowadzimy Ukraincow - tylko jak to z bezrobociem
    pogodzic :-)
    Ale my tu mowimy o znaczniej mniejszej liczbie, nawet te 140% to
    jakies 1.5% ...

    Tylko ... dodaj skutki spoleczne, te przepelnione szpitale, "nie mamy
    wolnego respiratora" ... Wlochy to przezyly.

    J.

  • 115. Data: 2020-05-27 11:42:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >--No coz, czasy bogatych niemieckich emerytow sie skonczyly, ale
    >jednak
    >zauwaz, ze to mogl byc odpad po NRD, no i dostaje mieszkanie plus 400
    >euro. Tylko nie bardzo rozumiem - to emerytura ?

    >nie, Grundsicherung czyli doplata do podstawowych potrzeb
    >https://www.smart-rechner.de/grundsicherung/ratgebe
    r/grundsicherung_hoehe.php

    Czyli ma jeszcze emeryture ... drugie tyle ?

    >--No i wez pod uwage, ze butelki w Niemczech bardzo drogie - podatek
    ekologiczny. Dlatego trudno je znalezc w smietniku :-)

    >to akurat dobrze inaczej syf w lasach jak w PL, PET to 0,25 centa
    >czyli ponad 1 PLN daj taka cene i tez bedziemy eko i to w ciagu 2
    >tygodni :-)

    Troche watpie. Kto to bedzie skupowal ? :-)

    >--A po trochu ... skutek automatyzacji przemyslu. I globalizacji. I
    >brakuje dobrej pracy dla Niemcow.

    >nie, to skutki w duzej mierze Agenda 2010 flagowego pomyslu kanclerza
    >Schroedera (tak tego samego kolesia banksterow i przemyslowcow ktory
    >lobbuje za nord stream dla Putina) aby uelastycznic gospodarke
    >zniesiono wtedy ochrone pracownika i wprowadzono umowy smieciowe
    >znane tez w PL :-)

    Outsourcing, takie modne slowo :-)
    Ten mlody z drugiej czesci filmu chyba na to narzeka, bo emeryt to nie
    powinien, jesli wczesniej mial dobry etat.
    Chyba, ze tam inaczej emeryture licza.

    >za czasow Merkel doszlo tez do rozkwitu dzialalnosci firm
    >wynajmujacych mieszkania i co za pech windujacych ceny :-)
    >Ihre Namen kennt seit der Enteignungsdebatte fast jeder: Deutsche
    >Wohnen, Vonovia, ADO Properties, Covivio, Akelius, TAG Immobilien,
    >Grand City Properties.

    >https://interaktiv.tagesspiegel.de/lab/mieten-und-r
    enditen/
    >DAX niecale 200% wynajem mieszkan prawie 400%

    ale gdzie ?
    Bo w Dreznie to slyszalem, ze ceny spadly :-)

    Poza tym ... czy Merkel dyktuje ceny mieszkan ?

    Akurat na wynajem to moze miec duzy wplyw imigracja, a tej nie
    brakuje.

    >20% wydymanych to nie jest duzo, Niemcy narod cierpliwy spokojnie
    >dociagna do 40-50% a potem juz kto inny bedzie sie martwil no chyba
    >ze znow pojda za jakims malarzem ktory obieca im wszystko

    Tylko czy nie bedzie za pozno ?
    Jak jeszcze VW padnie i Chinczycy go wykupia :-)

    J.

  • 116. Data: 2020-05-27 12:53:39
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.05.2020 o 09:55, Janusz pisze:

    > to popatrz na te źródła, które są bardziej wiarygodne?
    >

    > Anglia i Walia
    > https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/16645/pr
    oduction/_111871719_mortality_01-nc.png

    to widziałem, z Anglii/Walii dane publikuje ONS, za kwiecień jeszcze nie
    opublikował, a wcześniejsze są pomijalne (boom powinien być w kwietniu)
    - dlatego ciężko do tych danych się odnieść i powyższy wykres nie jest
    dla mnie żadnym odniesieniem (szczególnie uwzględniający ostatnie 5 lat,
    dane ONS są chyba z 15 lat wstecz - skąd wiesz, że 6 czy 12 lat temu
    wykres nie wyglądał dokładnie tak samo, albo jeszcze gorzej)

> [...]
    > młodzież mówi 'wyjebane' na wszystko, chyba w 2013 czy coś koło tego
    > mieli epidemie grypy gdzie zmarło ponad 20tys osób, a u nas <300, i nikt

    skoro oficjalne pełne dane nie są opublikowane, to te wykresy dla mnie
    nic nie znaczą

    > Coś tam spada, na wykresie wyraźnie to widać.

    no właśnie, ty bazujesz na wykresach stworzonych pod covid, ja na
    ogólnych danych. Sprawdź stronę ONS pod kątem śmiertelności i porównaj
    miesiące w ciągu ostatnich 10 lat - dane są bardzo porównywalne
    Masz tam wyszczególnienie chyba nawet dla danych grup wiekowych

    > Pierdoły, kolejny koleś od spiskowej teorii, juz parę krajów szło pod
    > prąd i jednak skapitulowały

    no niestety, kibicowałem Borysowi (UK) żeby się nie poddał, ale naciski
    były zbyt duże...

    a statystyki jakieś fejkowe on ma, tu jest
    > oficjalna
    > https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

    oglądałeś? sprawdzałeś te źródła? o tym skąd są dane w mediach i
    dlaczego kraje się zamykały (na podstawie których źrodeł - źródeł, które
    później oficjalnie przyznały, że pomyliły się min. 20-krotnie co do
    śmiertelności tego wirusa) też powiedział. Nie mam pewności że tak jest,
    ale tym bardziej nie mam pewności co do danych pokazywanych w
    komercyjnych źródłach

    Lukasz

  • 117. Data: 2020-05-27 12:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > https://next.gazeta.pl/next/7,173953,25976966,ke-1-5
    -mln-maseczek-n
    > iezdatnych-do-uzytku-zostanie-zniszczonych.html#a=88
    &c=145&s=BoxBiz
    > Img1
    >
    > Lepiej spalić niż rozdać ludziom ?
    > Nawet jeśli nie mają certyfikatów to do noszenia w sklepie czy
    > autobusie stykna no chyba że zwykłe maski to zwykła ściema dla
    > prosiaczków :-)

    Masakra i głupota totalna. Jakby z własnych kieszeni mieli zapłacic to
    by sie dwa razy zastanowili.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 118. Data: 2020-05-27 13:18:58
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.05.2020 o 09:40, Janusz pisze:

    > Jesteś pewien?
    > bo wg tych wykresów widać wyraźny wzrost
    > Francja dane dzienne
    > https://vader.joemonster.org/upload/riy/182976300c23
    0b97tk38hvhqzv41.jpg

    no tak, joe monster to podstawowe źródło informacji ;)

    > Anglia i Walia
    > https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/16645/pr
    oduction/_111871719_mortality_01-nc.png

    o tym napisałem w innej części wątku

    Lukasz

  • 119. Data: 2020-05-27 13:22:17
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.05.2020 o 11:53, ddddddddddddd pisze:
    > UK to w ogóle osobliwy kraj i mają jak to

    a sprawdzałeś dane z ubiegłych dekad żeby stwierdzić, że tylko UK "ma
    wyjebane"? może wszyscy mają "wyjebane" bo tak po prostu jest, raz na
    jakiś czas umiera więcej osób, ale dopiero w 2020 przyszło komuś do
    głowy żeby to celebrować

    Lukasz

  • 120. Data: 2020-05-27 15:20:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeśli w Polsce dziennie umiera około tysiąca osób to w cztery razy mniejszej Szwecji
    umiera z 250 osób dziennie. I nagle w przeciągu dwóch miesięcy umarło tyle że ilość
    zgonów wzrosła średnio o 75 osób dziennie. Faktycznie nic się tam nie dzieje. Dzisiaj
    na niemieckim polskojęzycznym onanecie napisali że zaczynają się w Szwecji protesty
    że rząd zrobił im holokaust.