  • 101. Data: 2020-05-26 20:23:56
    Temat: Re: Covid w Szwecji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-05-26 o 19:02, J.F. pisze:
    >Może to związane jest z przemieszczaniem się ludzi, mieli tam
    >miasteczko gdzie nikt nie miał wirusa, może dlatego?

    Niewatpliwie jest to zwiazane z przemieszczaniem ludzi, ale co - nikt
    sie nie przemieszczal przed etapem izolacji

    >Na pewno maja ogniska i prawie wolne tereny.

    I to Niemcy troche dziwia ...

    >No jednak jest, śmiertelność ma jednak wyższą niż grypa, namiastkę
    >tego
    >co by było bez izolacji mamy w UK czy teraz w Brazylii, sam widzisz
    >że w UK
    >jednak wymiękli.

    No wlasnie, wymiekli i sie nie dowiemy.

    >Teraz już może tak, ale czy wcześniej tak było tego się oficjalnie
    >nie dowiemy,

    Wiemy. NHS Nightingale. Takie tymczasowe szpitale.
    W Londynie zrobiono 500 lozek z opcja 4 tysiecy.
    W szczycie zajetych bylo 19 ..

    https://en.wikipedia.org/wiki/NHS_Nightingale_Hospit
    al_London

    Ale .. hospital only had 19 patients because the existing London
    hospitals had sufficient capacity after increasing their combined
    intensive care capacity from 770 beds to 1,555.

    ciekawe, czy u nas by tak szybko kupili 800 respiratorow ... plus 500
    w tym tymczasowym

    >Tak i nie, samochody a bezpośredni kontakt to jednak co innego,

    Przeciez nie ciezarowe, tylko osobowe. A w kazdym osoba, albo kilka

    > ostatnio podali że po mszy w jakimś ewangelickim kościele w
    > Niemczech na 40 osób, 6 się zaraziło.

    >Jest zaraźliwy, przykład wyżej.

    Czy nasz general, co to w czasie jednej konferencji zlapal.

    Ale skoro taki zarazliwy, to czemu tych 6 osob z kosciola nie zarazily
    kolejnych 6 w szkole, w sklepie, w pociagu, u lekarza ...

    >Później a wirusa mieli wcześniej, przecież do nas od nich przywlókł
    >P0.

    Dokladnie, wiec zyskalismy dwa razy wiecej czasu ... ale ze sie nie
    rozprzestrzenil przed hamowaniem ?

    >Bo jest zaraźliwy i te parę dni robi różnicę

    ale widac tez, ze sporo krajow ma obecnie w miare stabilny przyrost, a
    nie eksponencjalny.
    No dobra - to juz jest czesto etap izolacji.

    >no i jeszcze jak dostanie się jak lis do kurnika
    >czyli do domu starców to sieje spustoszenie.

    Trudno, zeby sie nie dostal, jesli sa setki tysiecy nosicieli, a
    jednak z wieloma ludzmi trzeba sie stykac.

    >No i tu jak na razie to leżą, mercedes coś tam zaczął robić ale
    >szybko stanęli bo brakło części z chin.

    Naprawde tak duzo czesci importuja z Chin ?

    O Jaguarze slyszalem, ale to przeciez chinska marka teraz :-)

    >Cały ten cyrk może czegoś nauczy europę, już przebąkują o
    >przeniesieniu części produkcji z chin, mam nadzieję że jak
    >najszybciej, bo chińczycy

    do Indii ?
    Bo europejski robotnik raczej nie zastapi chinskiego ... nie ta placa.

    Chyba, ze robot a nie robotnik.

    J.

  • 102. Data: 2020-05-26 20:42:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >To że niemcy są jakimś motorem to gówno prawda. To duży kraj w którym
    >jest duży popyt wewnętrzny.

    A jak zobaczysz u nas, to mamy 58 mld euro eksportu do Niemiec
    https://www.euractiv.pl/section/rolnictwowpr/news/re
    kordowa-wymiana-handlowa-polski-i-niemiec/

    z grubsza 12% naszego pkb ..

    >Często na grupach padały argumenty typu że niemcy nie muszą mieć
    >dużego wzrostu PKB bo już wszystko mają.
    >Ale jak się zrobił kryzys przez to że wszystko mają nie mogą
    >podeprzeć się popytem wewnętrznym.
    >My w tym czasie możemy budować drogi, domy sadzić lasy itp.

    Akurat Niemcy co roku buduja wiecej autostrad niz my.
    A przeciez oni te autostrady juz maja.

    >Państwa mogą się rozwijac niekoniecznie tylko eksportując. Czy
    >państwo o ktorym mozna nakrecic reportaż jak w linku
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url
    =https://www.arte.tv/pl/videos/077980-000-A/niemcy-b
    iedni-w-bogatym-kraju/&ved=2ahUKEwjHi-r89rjpAhWitYsK
    HfJaBAoQtwIwAHoECAUQAQ&usg=AOvVaw0ceDmQawHMX_TdRrfM4
    0Yb
    >Można nazwać motorem gospodarki czy może bogatym krajem trzeciego
    >świata?

    No coz, w NY znajdziesz biedniejszych.

    No coz, czasy bogatych niemieckich emerytow sie skonczyly, ale jednak
    zauwaz, ze to mogl byc odpad po NRD, no i dostaje mieszkanie plus 400
    euro.
    Tylko nie bardzo rozumiem - to emerytura ?

    No i wez pod uwage, ze butelki w Niemczech bardzo drogie - podatek
    ekologiczny.
    Dlatego trudno je znalezc w smietniku :-)

    A po trochu ... skutek automatyzacji przemyslu. I globalizacji.
    I brakuje dobrej pracy dla Niemcow.

    J.

  • 103. Data: 2020-05-26 21:37:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obejrzyj cały film. W nim są również ludzie mlodzi.

  • 104. Data: 2020-05-26 22:07:00
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --No coz, czasy bogatych niemieckich emerytow sie skonczyly, ale jednak
    zauwaz, ze to mogl byc odpad po NRD, no i dostaje mieszkanie plus 400
    euro. Tylko nie bardzo rozumiem - to emerytura ?

    nie, Grundsicherung czyli doplata do podstawowych potrzeb

    https://www.smart-rechner.de/grundsicherung/ratgeber
    /grundsicherung_hoehe.php

    --No i wez pod uwage, ze butelki w Niemczech bardzo drogie - podatek
    ekologiczny. Dlatego trudno je znalezc w smietniku :-)

    to akurat dobrze inaczej syf w lasach jak w PL, PET to 0,25 centa czyli ponad 1 PLN
    daj taka cene i tez bedziemy eko i to w ciagu 2 tygodni :-)

    --A po trochu ... skutek automatyzacji przemyslu. I globalizacji. I brakuje dobrej
    pracy dla Niemcow.

    nie, to skutki w duzej mierze Agenda 2010 flagowego pomyslu kanclerza Schroedera (tak
    tego samego kolesia banksterow i przemyslowcow ktory lobbuje za nord stream dla
    Putina) aby uelastycznic gospodarke zniesiono wtedy ochrone pracownika i wprowadzono
    umowy smieciowe znane tez w PL :-)

    przypomnijmy kto wtedy dzielnie poparl jego dzialania i popiera je przez 3 kadencje
    az po dzis

    https://www.zeit.de/politik/deutschland/2017-02/bund
    estagswahl-angela-merkel-agenda-2010-wahlkampf-stral
    sund

    za czasow Merkel doszlo tez do rozkwitu dzialalnosci firm wynajmujacych mieszkania i
    co za pech windujacych ceny :-)

    Ihre Namen kennt seit der Enteignungsdebatte fast jeder: Deutsche Wohnen, Vonovia,
    ADO Properties, Covivio, Akelius, TAG Immobilien, Grand City Properties.

    https://interaktiv.tagesspiegel.de/lab/mieten-und-re
    nditen/

    DAX niecale 200% wynajem mieszkan prawie 400%

    20% wydymanych to nie jest duzo, Niemcy narod cierpliwy spokojnie dociagna do 40-50%
    a potem juz kto inny bedzie sie martwil no chyba ze znow pojda za jakims malarzem
    ktory obieca im wszystko

  • 105. Data: 2020-05-26 22:54:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-26 o 20:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Niewatpliwie jest to zwiazane z przemieszczaniem ludzi, ale co - nikt
    > sie nie przemieszczal przed etapem izolacji
    No kiedy właśnie nic nie wiadomo jakim cudem się uchowali.

    > I to Niemcy troche dziwia ...
    Może dlatego że jednak inaczej liczą i u nich jest trochę zmarłych na
    inne choroby.

    > No wlasnie, wymiekli i sie nie dowiemy.
    Usa tylko lekko wymiękła no i Brazylia jak na razie idzie prawie na żywioł,
    więc jakiś ogląd sytuacji będzie.

> [...]
    > intensive care capacity from 770 beds to 1,555.
    >
    > ciekawe, czy u nas by tak szybko kupili 800 respiratorow ... plus 500 w
    Czyli byli przygotowani a i zasoby mieli większe, ale Włosi czy
    Hiszpanie juz w tak dobrej sytuacji nie byli.

    > Przeciez nie ciezarowe, tylko osobowe. A w kazdym osoba, albo kilka ...
    Ale nadal bardziej odizolowane od siebie.

    > Czy nasz general, co to w czasie jednej konferencji zlapal.
    No własnie, a górnicy co się pozarażali?czyżby winda wystarczyła?

    > Ale skoro taki zarazliwy, to czemu tych 6 osob z kosciola nie zarazily
    > kolejnych 6 w szkole, w sklepie, w pociagu, u lekarza ...
    Może po kościele siedzieli w domu (starsze osoby) i dostali objawy a
    testy wykazały wirusa, nie było info kiedy się to stało tylko że teraz
    to wyszło.

    > Dokladnie, wiec zyskalismy dwa razy wiecej czasu ... ale ze sie nie
    > rozprzestrzenil przed hamowaniem ?
    Widocznie za mało osób miało, dużo też zależy z iloma ludźmi ma kontakt
    ta osoba.

    > ale widac tez, ze sporo krajow ma obecnie w miare stabilny przyrost, a
    > nie eksponencjalny.
    > No dobra - to juz jest czesto etap izolacji.
    Zaczynają już działać mechanizmy izolacji, ci co się zarazili to już
    przeszli i nie zarażają dalej. Zobaczysz że jak poluzują to znowu będą
    skoki zachorowań.

    > Naprawde tak duzo czesci importuja z Chin ?
    >
    > O Jaguarze slyszalem, ale to przeciez chinska marka teraz :-)
    Też jestem zaskoczony, podobnie jest z lekami, podobno sporo półproduktów
    produkują i pamiętam jak gadali że może leków zabraknąć.

    > do Indii ?
    > Bo europejski robotnik raczej nie zastapi chinskiego ... nie ta placa.
    >
    > Chyba, ze robot a nie robotnik.
    Robot raz, dwa my a ogólnie europa wschodnia zyska bo duża część
    produkcji ma być do nas przeniesiona.

    --
    Janusz

  • 106. Data: 2020-05-26 23:04:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-05-26 o 20:12, ddddddddddddd pisze:

    > i działa też w drugą stronę - wpuść wirusa do domu opieki i nie pozwól
    > zabrać stamtąd niezarażonych bliskich
    No to oczywiste, te domy powinny mieć specjalne procedury sanitarne.

    > twoje założenia o wyższej śmiertelności bazują na niepełnych danych.
    > Jeśli porównasz 100 osób umarło na covid, 50 na grypę, to śmiertelność
    > jest wyższa na covid. Jeśli zaś dowiesz się, że zwykle na grypę umierało
    > 200, to covid obniżył śmiertelność.
    To nie sa moje założenia, dwa na grypę w zeszłym roku u nas zmarło
    <200osób przy co najmniej kilku milionach zarażonych, teraz mamy 22tys
    zarażonych powiedzmy że nie wszyscy są zdiagnozowani i jest ich 10 razy
    tyle, to daje 220tys, Sośnierz mówi o 1,5mln, to nadal w stosunku do
    grypy jest mało a zmarło już ponad 1tys osób.

    > Jeśli za pół roku nie będzie covidu
    > a umrze o 100 osób więcej, to znaczy że przez lockdown zgony przesunęły
    > się na inny miesiąc, albo umierają przez lockdown itp. > I żebyś mnie źle nie
    zrozumiał - nie twierdzę, że śmiertelność covid
    > jest mniejsza niż grypy (choć jest to dla mnie prawdopodobne) - po
    > prostu nie mam - tak samo jak i ty - danych na których moglibyśmy bazować
    Trochę tych danych jest, wklejałem tu wykresy z Holandii gdzie widać
    górkę w marcu a której w poprzednich latach nie było, i to górka była ostra.
    Normalnie śmiertelność na wiosnę spada a tu nagły wzrost.

    > Na razie ten wirus nie wygląda jakoś źle, chciałbym, żeby ci, którzy się
    > go boją siedzieli w domach, a mi pozwolili normalnie żyć...
    Masz ochotę przejść wirusa? bo ja nie, w moim wieku (60) ludzie już na
    niego umierają
    albo kończą z poważnymi powikłaniami.

    --
    Janusz

  • 107. Data: 2020-05-27 00:44:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Możesz JF przypomnieć po co w latach wielkiego kryzysu w USA budowali autostrady jak
    ludzie na buty nie mieli.

  • 108. Data: 2020-05-27 02:33:26
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2020-05-14 19:28, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie czytałem takich artykułów. Ale za to czytałem na dostępnych portalach
    informacyjnych typu Onet czy MSN że międzynarodowe organizacje finansowe
    odpowiedzialne za wydawanie opinii o stanach gospodarek państw różnych twierdzą że
    poniesiemy w stosunku do państw zachodnich kosmetyczne straty które odrobimy z
    nawiązką w 2021. Nie potrzebuję również czytać wypocin jakiś dziennikarzyn jeśli bez
    nich widzę że rządy tak zwanych bogatych krajów zachodnich zwyczajnie się
    skompromitowały dopuszczając żeby z winy rządzących ilość zmarłych liczyc w
    dziesiątkach tysięcy.

    Te dziesiatki tysiecy to jakas kropla w morzu zwyczajnych codziennych
    zgonow. Nie wiem skad taki poziom paranoi?

    Te, obecnie, 4100 zgonow w Szwecji to duzo? W mojej ocenie nie (409/1M
    populacji).

    Ile to duzo? Zależy, ale 10-15% populacji to juz byłoby sporo.

    --
    mk4

  • 109. Data: 2020-05-27 05:12:48
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    https://next.gazeta.pl/next/7,173953,25976966,ke-1-5
    -mln-maseczek-niezdatnych-do-uzytku-zostanie-zniszcz
    onych.html#a=88&c=145&s=BoxBizImg1

    Lepiej spalić niż rozdać ludziom ?
    Nawet jeśli nie mają certyfikatów to do noszenia w sklepie czy autobusie stykna no
    chyba że zwykłe maski to zwykła ściema dla prosiaczków :-)

  • 110. Data: 2020-05-27 07:36:15
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Upadek szajby ;-)

    https://m.bild.de/politik/inland/politik-inland/coro
    na-krise-laender-chefs-zerreissen-merkels-virus-plan
    -70887254.bildMobile.html

    Ministrowie niemieckich landów dość mają niespójnego działania Merkel i zdejmują
    restrykcje na własną rękę.