  • 41. Data: 2020-07-18 08:25:59
    Temat: Re: Covid Covid
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Jul 2020 16:59:53 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie, nie jest.
    > Taka szczepionka.
    > Ale dzieki temu ze wyszczepialnosc była na poziomie ponad 99% to odry
    > praktycznie nie było.

    Nie wydaje mi sie to wystarczajace.
    Jedno dziecko w przedszkolu chore, i za pare dni masz polowe dzieci
    chorych. Potem polowe rodzicow i starszego rodzenstwa, potem polowe
    dzieci w klasie - bo znow wystarczy jeden.
    Chyba, ze odra to jakas malo zarazalna choroba, i lancuch roznoszenia
    sie urwie.

    > Zmniejszyła sie wyszczepialnosc, znowu odra sie pojawiła.

    O ile pamietam doniesienia, to w Polsce zapadali na nia glownie
    Ukraincy, ktorzy nie mieli takiego szczepienia.

    https://szczepienia.pzh.gov.pl/szczepionki/odra/
    Skuteczność szczepienia po podaniu 2 dawek szczepionki wynosi 98-99%,
    utrzymuje się do końca życia. Szczepionka typu MMR jest szczepionką
    bezpieczną.

    > No ale jak sie zaszczepia a i tak nie beda odporni bo szczepionka
    > bedzie dawała np 40% szans na uodpornienie?

    To bylby jakis argument za tym, aby faktycznie bylo obowiazkowe.

    > Na razie pomijam bo skoro nie wiadomo jaka szczepionka, kiedy i czy
    > bedzie to nie wiadomo tez ile bedzie kosztowac.

    > Aptekarzy? Kurierów? Sklepikarzy? Sprzedawców?
    > Tylko ze wszystko zalezy od skutecznosci szczepionki.

    W sumie ... pracownik ma prawo sie czuc bezpieczny, wiec pracodawca
    powinien mu taka szczepionke zafundowac ... dobrowolną.
    I problem kasy zniknie :-)

    Gorzej, jesli pracodawca chce sie pochwalic "nasz sklep jest
    bezpieczny - wszyscy pracownicy sa zaszczepieni" :-)

    > Produkuja ale nawet na grype nie szczepia sie wszyscy.
    > Ciekawe ile grypowych produkuje sie rocznie.

    Ludzi na swiecie duzo.

    https://zdrowie.dziennik.pl/grypa/artykuly/351209,ni
    emcy-zniszcza-miliony-szczepionek-przeciw-swinskiej-
    grypie.html

    A cos ostatnio czytalem o aferce z tamtych czasow.
    Minister zachecal/a do dobrowolnych szczepien, a w aptekach zalegala
    szczepionka na inna odmiane grypy, niz ta, ktora wlasnie szalala na
    swiecie ...

    J.

  • 42. Data: 2020-07-18 09:41:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 17 Jul 2020 04:01:15 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
    > Nie ma skutecznej szczepionki na sars i mers więc te bzdety można olać. Tak samo z
    grypą milionowe nakłady i efekt znikomy. Tu do przytulenia są miliardy więc covid
    będzie medialnie pompowany do ostatniego centa.
    > Uwaga !
    > Dziś kolejne szokujące liczby z Niemiec czyli +4 na virusa i 2996 (statystycznie) z
    innych przyczyn ;-)

    > https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    > Aby dorównać ciężkiej grypie sprzed 2 lat (25k ofiar) w tym roku covid już nie ma
    szans marne 9k tendencja malejąca.

    W Niemczech moze nie, ale spojrz tu

    https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

    Wsrod tych kilkunastu raportujacych krajow wirus juz dawno przekroczyl
    poprzednie epidemie.
    A przeciez to tylko suma, sa tam kraje, gdzie pandemii prawie nie ma,
    chocby Austria ... wiec w innych krematoria nie wyrabiaja ...

    Roznice miedzy krajami swoja droga bardzo ciekawe, ale ... wszystkie
    wdrozyly jakis lockdown.

    J.

  • 43. Data: 2020-07-18 12:57:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jul 2020 08:25:59 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ludzi na swiecie duzo.

    A propos - poprzenia epidemia

    https://oko.press/jak-bylo-ze-swinska-grypa-kopacz-i
    -tusk-polozyli-sprawe-sprawdzamy-slowa-ministra-szum
    owskiego/

    Oprocz wielu ciekawych informacji sa i takie

    "Szczepionki były drogie, a stały się dostępne dopiero w listopadzie
    2009 roku, kiedy zachorowania na świńską grypę zaczęły wygasać.
    Dlatego rządy wielu krajów europejskich miały z tym zakupem kłopot. Z
    zamówionych przez rząd Francji szczepionek za 860 mln euro,
    skorzystało 5 proc. obywateli. Włosi wydali 184 mln euro, skorzystało
    4 proc. obywateli. Niemcy - 417 mln euro, 10 proc.mieszkańców się
    zaszczepiło. Rozpoczęły się żmudne negocjacje z firmami
    farmaceutycznymi, żeby zwrócić zalegające w magazynach szczepionki.

    Rząd Szwecji musiał wypłacić milionowe odszkodowania pacjentom, u
    których po zaszczepieniu jedną z obecnych na rynku szczepionek
    wystąpiła nieuleczalna narkolepsja (tak, to nie wymysł
    antyszczepionkowców, okazało się, że białka wirusa grypy wywołały
    odpowiedź immunologiczną, która u genetycznie podatnych pacjentów
    spowodowała chorobę)."

    Ciekawe - tylko Szwedzi ?
    Mieli jakas wlasna wersje szczepionki ?

    J.

  • 44. Data: 2020-07-18 12:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > potem polowe dzieci w klasie - bo znow wystarczy jeden.
    > Chyba, ze odra to jakas malo zarazalna choroba, i lancuch

    Nic ci sie nie musi wydawac.
    Kwestia prawdopodobienstwa - przeanalizuj ilosc chorych w PL w ciagu
    ostatnich kilkudziesieciu lat i bedziesz widział jak ta liczba dazyła
    do zera i jak nagle wyskoczyła na bazie ruchów antyszczepionkowych.

    > O ile pamietam doniesienia, to w Polsce zapadali na nia glownie
    > Ukraincy, ktorzy nie mieli takiego szczepienia.

    pamietasz czy wydaje ci sie jak wyzej?

    WHO nie pozostawia wątpliwości, że w Europie za gwałtowne zwiększenie
    się liczby zachorowań na odrę odpowiada zbyt mała wyszczepialność. Nie
    bez powodu największy zasięg epidemii jest w tych krajach, w których –
    albo na skutek wieloletniej działalności ruchów antyszczepionkowych
    (Włochy, Rumunia), albo na skutek trudnej sytuacji gospodarczej i
    dezorganizacji systemu ochrony zdrowia (Rumunia, Ukraina) – szczepienia
    nie są realizowane w taki sposób, jak być powinny.

    Zgodnie z danymi WHO w ubiegłym roku najwięcej zachorowań na odrę w
    Europie odnotowano w Rumunii – 5,562, we Włoszech – 5006 oraz na
    Ukrainie – 4 767. Duże epidemie (powyżej 100 zachorowań) odry
    odnotowano w 15 z 53 krajów Europejskiego Regionu WHO – poza trzema
    wymienionymi wyĹźej, m.in. w Grecji (967), Niemczech (927), Francji
    (520), Belgii (369), Wielkiej Brytanii (282), Bułgarii (167), Hiszpanii
    (152), Czechach (146) oraz Szwajcarii (105).

> [...]
    >
    > W sumie ... pracownik ma prawo sie czuc bezpieczny, wiec
    > pracodawca powinien mu taka szczepionke zafundowac ... dobrowolną.

    To sa problemy uboczne.

    > Gorzej, jesli pracodawca chce sie pochwalic "nasz sklep jest
    > bezpieczny - wszyscy pracownicy sa zaszczepieni" :-)

    Dlaczego gorzej? Tu chyba problemem byłaby kwestia tajemnicy
    medycznej...?

    > Ludzi na swiecie duzo.

    No dlatego mowie ze jestem ciekaw jaki procent sie szczepi.
    Na pewno duzo ponizej 50%
    A tu mowa o nagłym zwiekszeniu mozliwości produkcyjnych z 0 do 100%
    populacji swiata.
    Nie badzmy naiwni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 45. Data: 2020-07-18 13:30:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 18 Jul 2020 10:59:47 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]

    > ostatnich kilkudziesieciu lat i bedziesz widział jak ta liczba dazyła
    > do zera i jak nagle wyskoczyła na bazie ruchów antyszczepionkowych.

    tak zapamietalem, ale moze i meia zle podaly.
    Czyli - wydaje mi sie.

    > WHO nie pozostawia wątpliwości, że w Europie za gwałtowne zwiększenie
    > się liczby zachorowań na odrę odpowiada zbyt mała wyszczepialność. Nie

    Nie patrze na Europe, gdzie jak widac roznie z tymi szczepionkami
    jest.

> [...]
    > (520), Belgii (369), Wielkiej Brytanii (282), Bułgarii (167), Hiszpanii
    > (152), Czechach (146) oraz Szwajcarii (105).

    Ale czemu tak mało ?
    Odra jest z natury malo zarazliwa, czy jednak szczepionki znacznie
    lepiej dzialaja ?

    A ile z tego bylo wczesniej szczepionych ?

    Choc ... jesli to prawda, ze na Ukrainie szczepien nie bylo,
    i tylko 5 tys ... to chyba malo zarazliwa.

    Wiec 50% czy 98% ?

    > Dlaczego gorzej? Tu chyba problemem byłaby kwestia tajemnicy
    > medycznej...?

    Bo bedzie nacisk na szczepienie, a moze obywatel sobie nie zyczy,
    albo boi sie nastepstw ... ktore faktycznie wystapia ...

    A zwolnic pracownika mozna, bo sie nie chce zaszczepic ?

    > No dlatego mowie ze jestem ciekaw jaki procent sie szczepi.
    > Na pewno duzo ponizej 50%

    Na grype duzo mniej, ale to ciagle grube miliony.
    Grypa o tyle ciekawa, ze szczepic sie trzeba czesto.

    > A tu mowa o nagłym zwiekszeniu mozliwości produkcyjnych z 0 do 100%
    > populacji swiata.
    > Nie badzmy naiwni.

    Dawalem inne linki - koncerny potrafia :-)

    J.

  • 46. Data: 2020-07-19 08:23:23
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Grypa to jak widać za mało więc na covidzie zarobią duuuuzo więcej. Szczepionka na
    grypę to dobry przykład, zdrowi i młodzi np prezydent :-) jej nie potrzebują więc
    trzeba opchnac ją starym i chorym odpowiednio kreując popyt przy pomocy mediów.

    Wczoraj w Niemczech +1

    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    Media obsrywają się nieprzerwanie choć zagrożenie dawno już minęło. Nie ma już
    żadnego uzasadnienia aby tak świrować no chyba że chcemy miliardami publicznych
    pieniędzy zasilić konta big pharmy oni przyjmą je z radością i wdzięcznością ;-)

  • 47. Data: 2020-07-19 19:24:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.07.2020 o 16:53, J.F. pisze:

    > Smiertelnosc ciekawa - UK 15%, Wlochy 15%, Hiszpania 11%, Szwecja 7%,
    > Norwegia 3%, Polska 4%, Izrael 1%.
    Też mnie zastanawiały te rozbieżności w % śmiertelności.
    Włosi prawdopodobnie naciągają statystyki w stronę covid, Polska w
    stronę "chorób współistniejących", a Izrael (który jest państwem
    narodowym) chyba nie liczy do statystyki gojów ;-)
    Jacek

  • 48. Data: 2020-07-20 05:58:14
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Dziś +2 i w całych Niemczech trwają poszukiwania chorych na strasznego wirusa ;-)

    https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c45
    4480e823b17327b2bf1d4

    Wczoraj zmarło też 2998 z innych przyczyn ale zgadnijcie co będzie na pierwszej
    stronie gazet i w wiadomościach ? Ano covid siejący śmierć i zniszczenie ;-)

  • 51. Data: 2020-07-20 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > antyszczepionkowców, okazało się, że białka wirusa grypy wywołały
    > odpowiedź immunologiczną, która u genetycznie podatnych pacjentów

    Rzeczywiscie ciekawe.
    Ale co do zasady tak to jest ze jest albo dokładnie albo szybko.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 50. Data: 2020-07-20 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Raczej Twoja lotność umysłu zbliżona do lotności płyty chodnikowej
    > spowodowała że nie zrozumiałeś. Przy okazji. Jak będę miał kaprys
    > to mogę stworzyć jakiś tekst o Tobie i wklejać. Wyobraźnię mam
    > sporą to i teksty mogą być ciekawe. Możesz wierzyć albo nie
    > wierzyć że nikt nie będzie sprawdzał czy napisałem prawdę.

    Dawaj!
    BTW ja czasami sprawdzam czy piszesz prawde, stąd moje przekonanie ze
    piszesz najczesciej bzdury.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.