    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Covid Covid
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 18 Jul 2020 10:59:47 GMT

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Nie wydaje mi sie to wystarczajace.
    > Jedno dziecko w przedszkolu chore, i za pare dni masz polowe
    > dzieci chorych. Potem polowe rodzicow i starszego rodzenstwa,
    > potem polowe dzieci w klasie - bo znow wystarczy jeden.
    > Chyba, ze odra to jakas malo zarazalna choroba, i lancuch
    > roznoszenia sie urwie.

    Nic ci sie nie musi wydawac.
    Kwestia prawdopodobienstwa - przeanalizuj ilosc chorych w PL w ciagu
    ostatnich kilkudziesieciu lat i bedziesz widział jak ta liczba dazyła
    do zera i jak nagle wyskoczyła na bazie ruchów antyszczepionkowych.

    > O ile pamietam doniesienia, to w Polsce zapadali na nia glownie
    > Ukraincy, ktorzy nie mieli takiego szczepienia.

    pamietasz czy wydaje ci sie jak wyzej?

    WHO nie pozostawia wątpliwości, że w Europie za gwałtowne zwiększenie
    się liczby zachorowań na odrę odpowiada zbyt mała wyszczepialność. Nie
    bez powodu największy zasięg epidemii jest w tych krajach, w których –
    albo na skutek wieloletniej działalności ruchów antyszczepionkowych
    (Włochy, Rumunia), albo na skutek trudnej sytuacji gospodarczej i
    dezorganizacji systemu ochrony zdrowia (Rumunia, Ukraina) – szczepienia
    nie są realizowane w taki sposób, jak być powinny.

    Zgodnie z danymi WHO w ubiegłym roku najwięcej zachorowań na odrę w
    Europie odnotowano w Rumunii – 5,562, we Włoszech – 5006 oraz na
    Ukrainie – 4 767. Duże epidemie (powyżej 100 zachorowań) odry
    odnotowano w 15 z 53 krajów Europejskiego Regionu WHO – poza trzema
    wymienionymi wyĹźej, m.in. w Grecji (967), Niemczech (927), Francji
    (520), Belgii (369), Wielkiej Brytanii (282), Bułgarii (167), Hiszpanii
    (152), Czechach (146) oraz Szwajcarii (105).

    > https://szczepienia.pzh.gov.pl/szczepionki/odra/
    > Skuteczność szczepienia po podaniu 2 dawek szczepionki wynosi
    > 98-99%, utrzymuje się do końca życia. Szczepionka typu MMR jest
    > szczepionką bezpieczną.

    > To bylby jakis argument za tym, aby faktycznie bylo obowiazkowe.

    > W sumie ... pracownik ma prawo sie czuc bezpieczny, wiec
    > pracodawca powinien mu taka szczepionke zafundowac ... dobrowolną.
    > I problem kasy zniknie :-)

    To sa problemy uboczne.

    > Gorzej, jesli pracodawca chce sie pochwalic "nasz sklep jest
    > bezpieczny - wszyscy pracownicy sa zaszczepieni" :-)

    Dlaczego gorzej? Tu chyba problemem byłaby kwestia tajemnicy
    medycznej...?

    > Ludzi na swiecie duzo.

    No dlatego mowie ze jestem ciekaw jaki procent sie szczepi.
    Na pewno duzo ponizej 50%
    A tu mowa o nagłym zwiekszeniu mozliwości produkcyjnych z 0 do 100%
    populacji swiata.
    Nie badzmy naiwni.

    > https://zdrowie.dziennik.pl/grypa/artykuly/351209,ni
    emcy-zniszcza-m

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO