-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!aotearoa.belnet.be!news.belnet.be!newsfeed.kpn.net!pfeed09.wxs.nl!
xlned.com!feeder3.xlned.com!feeder.news-service.com!postnews.google.com!news1.g
oogle.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.high
winds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not
-for-mail
From: "p47" <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Date: Tue, 26 Jan 2010 22:44:29 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 195
Message-ID: <hjns2a$4bn$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hjnigg$nad$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<5...@n...onet.pl>
Reply-To: "p47" <k...@w...pl>
NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1264546701 4471 80.55.37.154 (26 Jan 2010 22:58:21
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 22:58:21 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Antivirus: avast! (VPS 100126-1, 2010-01-26), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250363
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:5fb7.0000026c.4b5f51aa@newsgate.onet.pl...
>>
>> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:5fb7.00000254.4b5f3741@newsgate.onet.pl...
>> >>
>> >> Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
>> >> news:5fb7.00000248.4b5f2293@newsgate.onet.pl...
>> >> >
>> >> >> Korzystny wpływ przepływu pradu na efektywna wydajność akumulatora
>> >> >> wykorzystuje się w pozornie paradoksalnym tricku stosowanym przez
>> >> >> doświadczonych kierowców w minusowych temperaturach, Otóż przed
>> >> >> odpaleniem
>> >> >> samochodu na pewien czas włączają oni światła drogowe i ten zabieg
>> >> >> powoduje
>> >> >> własnie nagrzanie akumulatora i jego większą efektywną wydajność i
>> >> >> ładunek ,
>> >> >> jaki może oddać.
>> >> >>
>> >> >> p47.
>> >> >>
>> >> > Zbyt często za doświadczenie uważane jest niedouczenie. Policzmy
>> >> > więc
>> >> > co
>> >> > się
>> >> > stanie jak podgrzejemy akumulator poprzez włączenie świateł mijania.
>> >> > Sprawność
>> >> > energetyczna akumulatora to trochę poniżej 90%. Niech więc będzie
>> >> > 90%.
>> >> > Znaczy to
>> >> > że że 10% energii zamienia się na ciepło. Jak świecą żarówki o mocy
>> >> > 100W
>> >> > to w
>> >> > akumulatorze powstaną straty na poziomie 10W. Weź zapalniczkę, ustaw
>> >> > 3
>> >> > centymetrowy płomień ( ok. 20W) i podgrzewaj nią na mrozie wiadro
>> >> > płynu
>> >> > mającego
>> >> > temperaturę początkową -20st. C przez minutę. Gwarantuję że nie
>> >> > znajdziesz
>> >> > na
>> >> > tyle dokładnego termometru żeby zaobserwować wzrost temperatury. 10
>> >> > watów
>> >> > nie
>> >> > jest w stanie podgrzać akumulatora do temperatury w jakiej by mógł
>> >> > mieć
>> >> > lepsze
>> >> > parametry elektryczne. Trzeba by go podgrzać o 20 stopni. Jest to
>> >> > nierealne
>> >> > poprzez włączenie świateł. Jest oczywiście efekt takiego głupiego
>> >> > działania jak
>> >> > włączanie świateł na mrozie. W akumulatorze bezpowrotnie ubywa część
>> >> > energii. Co
>> >> > prawda nieduża, ale mogącą zadecydować czy jeszcze zapali czy linka.
>> >> > Proszę
>> >> > zanim coś napiszesz to zastanów się czy nie będzie to wierutna
>> >> > bzdura.
>> >> > Internet
>> >> > jest nieśmiertelny. To co zostało w nim umieszczone zostanie na
>> >> > wieki.
>> >> > Niech nie
>> >> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś
>> >> > przeczyta i
>> >> > uwierzy.
>> >> >
>> >>
>> >> Znacznie bo nawet kilkakrotnie! przeszacowałeś ( podałeś ją na
>> >> poziomie
>> >> 90% ) sprawność energetyczną akumulatora, dla rozpatrywanych mocno
>> >> minusowych temperatur. Wtedy właśnie jego rezystancja wewnętrzna
>> >> znacząco
>> >> wzrasta, albo w innych słowach, jego sprawnośc energetyczna znaczaco
>> >> maleje! - to, że w minusowych temperaturach akumulatory słabiej
>> >> działają
>> >> to
>> >> efekt tego, ze ich sprawnośc energetyczna maleje wtedy nawet
>> >> kilkakrotnie.
>> >>
>> >> A więc, gdy w mocno minusowej temperaturze sprawnośc energetyczna
>> >> akumulatora (czyli stosunek ładunku, który może oddac do ładunku ,
>> >> który
>> >> przyjął w czasie ładowania) spadnie np 3 -krotnie (często bywa i
>> >> wiecej!)
>> >> to wówczas wynosi nie podawane przez ciebie 90%, a jedynie 30%.
>> >> A zatem przy poborze mocy przez odbiornik zewnętrzny w wysokości 100W,
>> >> na
>> >> rezystancji wewnetrznej wydzieli się ok. 300W, co juz jest całkiem
>> >> sporą
>> >> grzałką.
>> >> Co do niedouczenia, hm, bezsensowne jest kontynuowanie tego wątku, i
>> >> zagadywanie. kto tu jest niedouczony, -dodam tylko, że cytowaną przeze
>> >> mnie
>> >> radę zaczerpnąłem z dawnej publikacji..Sobiesława Zasady. Niemniej
>> >> zgodzę
>> >> się z tobą, że,
>> >> > Internet jest nieśmiertelny.
>> >> >To co zostało w nim umieszczone zostanie na wieki.
>> >> > Niech nie
>> >> > będzie w nim głupich i mylących informacji. Bo jeszcze ktoś
>> >> > przeczyta i
>> >> > uwierzy"
>> >>
>> >> ;-))
>> >>
>> >> p47
>> >>
>> >>
>> > Rezystancja wewnętrzna zimnego akumulatora mogącego obrócić
>> > rozrusznikiem
>> > silnik
>> > jest na poziomie 1/100 oma. Przy prądzie 10A wydzieli się na niej 0,1W.
>> > Dalej
>> > błądzisz. A to że ktoś się Zasada nazywał nie znaczy że był mądry i był
>> > świadomy
>> > tego co mówił.
>> >
>> > --
>>
>> Jak zwykle pewność siebie jest wprost proporcjonalna do niewiedzy;-))
>> Pewien jestes, bo pojecia nie masz o tym, o czym piszesz;-))
>>
>>
>> A więc może , jako stary ongis nauczyciel akademicki naprowadzę cię na
>> własciwą odpowiedź w sposób stosowany przy tępawych studetach , - krok po
>> kroku.
>>
>> Czy zgodzisz się, że:
>> 1.w bardzo niskich temperaturach o jakich mowa w tym poście ładunek ,
>> jaki
>> oddać może akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejszy, niż ładunek
>> oddawany
>> przez ten sam i tak samo naładowany akumulator w temperaturze pokojowej?
>> 2. także w tych samych bardzo niskich temperaturach energia, jaki oddać
>> może
>> akumulator jest nawet kilkakrotnie mniejsza, niż energia oddawana przez
>> ten
>> sam i tak samo naładowany akumulator w temperaturze pokojowej?
>> 3. skoro na pytanie nr 1 i nr 2 jedyną poprawną odpowiedzią jest głośne
>> TAK,
>> to oczywiste jest, że sprawność energetyczna akumulatora, czyli stosunek
>> energii Wwył wydanej podczas wyładowania do energii Wład pobranej podczas
>> ładowania, jak również sprawność pojemnościowa akumulatora, czyli
>> stosunek
>> ładunku Qwył wydanego przez akumulator podczas wyładowania do ładunku
>> Qład
>> pobranego podczas ładowania w tych bardzo niskich temperaturach jest
>> także
>> kilkakrotnie niższa od wielkości tych sprawności w temperaturze
>> pokojowej.
>> 4. W temperaturze pokojowej dla akumulatorów ołowiowych sprawność
>> ładunkowa
>> wynosi 0,85-0,92, sprawność energetyczna, która istotna jest dla
>> rozważanego zagadnienia jest niższa i wynosi 0,7-0,75
>> 5. Skoro, jak wykazano w p-kcie 3 w obecnych niskich temperaturach te
>> sprawności sa kilkakrotnie (np 3-krotnie) niższe, to wynosza one
>> odpowiednio: pojemnościowa ok. 0,29, a energetyczna ok 0,24.
>> 6. Poniewaz panuje, także w niskich temperaturach;-) zasada zachowania
>> energii, przy dostarczaniu z akumulatora mocy 100 W do odbiornika
>> zewnetrznego (np. swiatła samochodu) przy sprawności energetycznej
>> akumulatora równej ok. 0,24 na oporze wewnetrznym tracona jest moc ok.
>> 300W. Jest to juz wartość mogąca po pewnym czasie podnieść na tyle jego
>> temperaturę, że ten sposób zwiększy jego sprawność i wielkość energii i
>> ładunku, jaki ten akumulator może oddać odbiornikowi zewnętrznemu, np
>> rozrusznikowi.
>>
>> Zrozumiałes w koncu?
>> jesli nie, to juz nic na to nie poradzę, w koncu tego uczą aż w
>> zawodówkach,
>> a już na pewno w technikach;-))
>>
>> p47
>>
>>
> Zgodzę się z pkt.1 że ładunek będzie mniejszy. Na tobie ciąży wskazanie
> żródła z
> informacją ile razy będzie mniejszy. Kilkukrotnie to dwukrotnie i
> dziewięciokrotnie.
> ad2. Masło maślane. Ale też wskaż źródło.
Nie bedę za ciebie odwalał pracy, tym bardziej, ze szukając źródeł
poduczyłbys się.
Wg
http://www.edw.com.pl/pdf/k01/10_15.pdf
dla nowoczesnych akumulatorów ołowiowych brytyjskiej firmy Yuasa juz w
temperaturze zaledwie 0 St. Celsjusza rzeczywista pojemność (czyli
zgromadzony ładunek) akumulatora wynosi tylko! 35% wartości nominalnej, tj.
tej w temperaturze 20 St. Celsjusza, czyli już wtedy spadek jest trzykrotny.
A zatem w np. temp. -20 St. Celsjusza ten spadek sprawności będzie o wiele
większy, czyli ja tez nie doszacowałem.
To samo dotyczy spadku sprawności energetycznej, bo można ją przecież w
istocie wywieść (z uwzględnieniem pomijalnych tu czynników) z ładunków.
p47
Następne wpisy z tego wątku
- 27.01.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 27.01.10 12:53 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO