  • 11. Data: 2011-11-29 14:26:04
    Temat: Re: Commodore 64
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 09:59:44 +0100, Piotr M na pl.comp.pecet napisał(a):

    > Gdyby jeszcze miał bezprzewodowe połączenie z monitorem lub TV..

    WiDi, Intel Wireless Display ;-)

    "Zbrodnia nie może mieć uzasadnienia. Liwiusz Tytus"

  • 12. Data: 2011-11-29 15:12:13
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 29 listopada 15:22, TheWarAgainstTerror pisze:

    > nostalgia i nic więcej

    I nic więcej??
    A ilu z nas, w tym ja, dostała świra na punkcie pecetów, a początkiem
    była właśnie ta skrzyneczka? Ileż to kasy włożyliśmy, aby zrobić kolejne
    upgrade z procka na procek, z dysku na dysk.
    Historia koło zatoczyła...

    --
    Pozdrawiam, Piotr M

    "Google zachowuje się jak kobieta. Ledwie zacznę zdanie, już próbuje je
    dokończyć na tuzin sposobów."

  • 13. Data: 2011-11-29 16:17:45
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "Piotr M" <x...@x...xx> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > właśnie ta skrzyneczka? Ileż to kasy włożyliśmy, aby zrobić kolejne
    > upgrade z procka na procek, z dysku na dysk.

    Nie zapominaj, że dinozaury wymierają. Wyrosło nam pokolenie ludków, którzy
    nie znaja świata bez Internetu, komórki, Coca-Coli. I wydaje im się, że to
    co było, jest nieważne, złe, dziadowskie. Tacy "fachowcy" co to najlepiej
    wiedzą jak to było w PRL-u, a urodzili się w 1990 roku.

  • 14. Data: 2011-11-29 16:31:24
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/11/2011 16:17, Andy Niwiński wrote:

> [...]
    > się, że to co było, jest nieważne, złe, dziadowskie. Tacy "fachowcy" co
    > to najlepiej wiedzą jak to było w PRL-u, a urodzili się w 1990 roku.

    Fachowcy z PRLu też wiedzieli, że za czasów powojennych było kiepsko,
    chociaż urodzili się w latach 70-tych. No i?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 15. Data: 2011-11-29 16:45:39
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.11.2011 10:30, Maciek Babcia Dobosz pisze:
    > No w tym wykonaniu to tak nie do końca. Płyta to miniITX więc tak nie
    > za bardzo jest sensownie co tam upchnąć. Dodatkowo ma to zewnętrzny

    Ale na pewno da się. C64 był zdecydowanie większy od wielu
    dzisiejszych komputerów przenośnych, a C64X jest jeszcze
    ciut większy, o ile pamiętam. Trochę sprytnego projektowania
    i zmieściliby całkiem mocną kartę graficzną :)

    > zasilacz więc zapewne nie za mocny więc lepsza grafika odpada. Wersja z

    No właśnie zewnętrzny zasilacz to jak dla mnie porażka.
    W takim projekcie i z taką ilością miejsca w przestronnej
    obudowie aż się prosi zabudować na osobnej płytce chłodzony
    razem z resztą komputera zasilacz sieciowy. Tak, wiem, C64
    miał piękny ścięty zewnętrzny zasilacz sieciowy, ale może
    nie trzymajmy się aż tak oryginału ;)

    > filmiku nie ma napędu optycznego choć jest w opcjach. W sumie to za

    Napęd optyczny jest obecnie, szczerze mówić, co najmniej ma-
    ło przydatny, jeżeli nie zbędny. W swoim służbowym komputerze
    stacjonarnym nie mam żadnego napędu; w domowym jeszcze mam,
    bo przełożyłem ze starej maszyny.

    > z zasilaczem i klawiaturą - ciut drogo. Wersje kompletne (na Atomie i
    > i7) to ~1000-1500$. Drogo. Wolę mały nettop wiszący na telewizorze czy w

    Abstrahowałem tu od ceny. Fakt, jest ona za wysoka jak na
    tego typu sprzęt. Tym bardziej biorąc pod uwagę mało specja-
    lizowany projekt. Ze sprytnym mocowaniem karty graficznej
    PCIe, wewnętrznym zasilaczem i możliwością włożenia dwóch
    dysków twardych (lub SSD) 2.5" taka cena może by jeszcze
    przeszła.

    > szafce/szufladzie i bezprzewodową klawiaturę. Będzie o połowę tańsze
    > choć bez logo Commodore a możliwości podobne.

    No tak, ale chodzi też o sam pomysł (komputer w klawiaturze)
    i o tę nostalgię. Bezprzewodową klawiaturą można sterować
    nawet komputerem włożonym do pudełka po butach :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 16. Data: 2011-11-29 16:46:54
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 29.11.2011 13:14, Andrzej Lawa pisze:

    > Są takie rozwiązania.

    Jakie?

    Ja znam jedynie EeeBoxa lub all-in-one. Ale to jednak inna
    kategoria. Jakie są jeszcze "komputery w klawiaturze"?

    > Z mojego punktu widzenia dużą wadą jest okrojona w stosunku do
    > pecetowego standardu klawiatura.

    Tak, ale typowemu "niedzielnemu użytkownikowi" nie będzie to
    przeszkadzało. Napisze te parę listów i wpisów na forum na
    tym, co dali :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 17. Data: 2011-11-29 16:48:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > Zabawny pomysł, chociaż niezbyt praktyczny - ktoś chce zbić kapitał na
    > nostalgii ;)

    Osobiście wolałbym, aby to było atari 2600 lub amiga 500/600.

  • 18. Data: 2011-11-29 17:46:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-11-29 17:48, Użytkownik qwerty napisał:

    > Osobiście wolałbym, aby to było atari 2600 lub amiga 500/600.

    2600 to konsola do gier a nie komputer ale jeśli idzie o Amigę
    OCS/ECS to mówisz i masz:
    http://www.efunzine.com/efnz.php?a=pro&id=568&sid=66
    ba1db293f304fc845b9598327facf6
    Miłego łamania dżojów.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2011-11-29 17:58:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > 2600 to konsola do gier a nie komputer ale jeśli idzie o Amigę
> [...]

    Chodziło mi oczywiście o komputer w obudowie 2600. ;)
    Joysticki to padały mi co miesiąc. Chodź miałem jednego (high end), który
    wytrzymał z pół roku. :)
    Stare dobre czasy...

  • 20. Data: 2011-11-29 18:03:15
    Od: Andy Niwiński <a...@i...pl>

    "kamil" <k...@s...com>
    > Fachowcy z PRLu też wiedzieli, że za czasów powojennych było kiepsko,
    > chociaż urodzili się w latach 70-tych. No i?

    No i absolutnie nie mam zamiaru z Tobą tego tematu dyskutować.