    From: JaromirD <r...@q...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Co zamiast Intela Core 2 Duo E4600?
    Date: Mon, 01 Nov 2010 17:17:49 +0100

    Norbert wrote:

    > 2 GiB gdy pracujesz na wirtualizowanym Windows to jest potezna kula u
    > nogi. Oba systemy wtedy beda mulic. Linux, bo mu wirtualna maszyna zezre
    > polowe ramu i procesora, a Windows bo dostanie tylko polowe i do tego jest
    > wirtualizowany.
    > Mysle, ze 4GiB juz bys wyraznie odczul na wydajnosci.

    Sprawdziłem właśnie, jaki jest stan pamięci (sytuacja standardowa, w tle
    działa wszystko, co na ogół, bez maszyny wirtualnej): dane aplikacji 28 %,
    pamięć podręczna 32 %, wolna 40 %. Po uruchomieniu VirtualBoksa pamięć
    przydzielona programom rośnie do 85 % i już się nie zmienia bo maszyna
    wirtualna ma na sztywno 1005 MiB. Z kolei pod Windows pamięć fizyczna w
    jakimś momencie się wyczerpuje, ale dzieje się to dopiero po kilkunastu
    operacjach w Nikon CaptureNX2. Natomiast procesor jest zajęty w 100 % jak
    tylko chcę wykonać jakąś operację w tym programie. Nic innego pod Windows
    nie uruchamiam, żadnych antywirusów czy innych spowalniaczy.
    Oczywiście większa ilość pamięci nie zaszkodzi, ale z drugiej strony na jej
    obsługę procesor też zużyje więcej taktów. Najlepiej byłoby kupić szybszy
    procesor i dołożyć ramu. Tak pewnie zrobię, choć nie od razu.