eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2013-02-01 23:16:21
    Temat: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu
    (już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki.
    A ten MRC ma być dalszym ulepszeniem airmaticu tj. z przodu auta będzie
    1-2 kamery która skanuje nierówności przed autem, i pozwala zawieszeniu
    się dostosowac wcześniej..

    Jakoś tego szumnie zapowiadanego Magic Ride Control nie widzę w
    konfiguratorze klasy E :(


  • 2. Data: 2013-02-02 12:01:17
    Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2/1/2013 11:16 PM, Łukkasz wrote:
    > W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu
    > (już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki.
    > A ten MRC ma być dalszym ulepszeniem airmaticu tj. z przodu auta będzie
    > 1-2 kamery która skanuje nierówności przed autem, i pozwala zawieszeniu
    > się dostosowac wcześniej..
    >
    > Jakoś tego szumnie zapowiadanego Magic Ride Control nie widzę w
    > konfiguratorze klasy E :(


    AirMatic nie wyrobi tych prędkości, więc żadne tam elektroniczne
    bajery mu nie dadzą nic.

    Od jakiś 14 lat Merc ma "bardziej francuskie" zawieszenia
    obok airmatica - Active Body Control (tylko w dużych autach),
    i tam cała zabawa jest.

    więc zobacz czy w ogóle jest ABC w klasie E (nie widziałem)
    i czy do niej nowe sensory, w każdym razie dobre zawieszenia
    to nie airmatic jest tylko ABC.

    W uproszczeniu to tak jest (mówię o S w220 bo tylko takie
    minie interesowały ;) ):

    *S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy)
    *S 320..S500 - sprężyny lub opcja airmatic (dalej nie kupować,
    francuz lepszy)
    *S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma
    co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie
    jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie
    będzie w stanie reagować na obraz z kamer.


  • 3. Data: 2013-02-02 12:02:53
    Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2/2/2013 12:01 PM, _Michał wrote:
    > On 2/1/2013 11:16 PM, Łukkasz wrote:
    >> W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu
    >> (już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki.
    >> A ten MRC ma być dalszym ulepszeniem airmaticu tj. z przodu auta będzie
    >> 1-2 kamery która skanuje nierówności przed autem, i pozwala zawieszeniu
    >> się dostosowac wcześniej..
    >>
    >> Jakoś tego szumnie zapowiadanego Magic Ride Control nie widzę w
    >> konfiguratorze klasy E :(
    >
    >
    > AirMatic nie wyrobi tych prędkości, więc żadne tam elektroniczne
    > bajery mu nie dadzą nic.
    >
    > Od jakiś 14 lat Merc ma "bardziej francuskie" zawieszenia
    > obok airmatica - Active Body Control (tylko w dużych autach),
    > i tam cała zabawa jest.
    >
    > więc zobacz czy w ogóle jest ABC w klasie E (nie widziałem)
    > i czy do niej nowe sensory, w każdym razie dobre zawieszenia
    > to nie airmatic jest tylko ABC.
    >
    > W uproszczeniu to tak jest (mówię o S w220 bo tylko takie
    > minie interesowały ;) ):
    >
    > *S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy)
    > *S 320..S500 - sprężyny lub opcja airmatic (dalej nie kupować,
    > francuz lepszy)
    > *S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma
    > co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie
    > jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie
    > będzie w stanie reagować na obraz z kamer.
    >

    A i jeszcze wysokie CL (bazują na S) to mają
    z tego co pamiętam SL (bazujący na E, nie miał w żadnej opcji - może
    tylko AMG)


  • 4. Data: 2013-02-02 13:32:49
    Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>


    >> *S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy)
    >> *S 320..S500 - sprężyny lub opcja airmatic (dalej nie kupować,
    >> francuz lepszy)
    >> *S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma
    >> co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie
    >> jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie
    >> będzie w stanie reagować na obraz z kamer.

    - No ale po co bajki wypisują w gazetach że w E będzie MBC...

    - Widzę że się kolega zna b. dobrze-to może dla lepszego komfortu lepiej
    kupić C/E Coupe, w którym jest tzw. pakiet dynamiki jazdy, w którym jest
    pełni adaptacyjne zawieszenie sprężynowe (a nie quasi) tj. 7 pomiarów w
    czasie rzeczywistym, i na podstawie tego przez komputer steruje się
    każdym kołem z osobna ? Może to lepiej albo tak samo dobrze tłumi
    nierownosci niz Airmatic ?


  • 5. Data: 2013-02-02 13:48:00
    Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > - Widzę że się kolega zna b. dobrze

    rotfl :)


  • 6. Data: 2013-02-02 15:06:07
    Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    >>> będzie w stanie reagować na obraz z kamer.
    >
    > - No ale po co bajki wypisują w gazetach że w E będzie MBC...

    hmm.. nie wiem musiał bym pogrzebać w necie, ale na 98%
    tego nie sparują z AirMatic tylko jak już coś to z ABC.

    > - Widzę że się kolega zna b. dobrze

    Znam się na starszych w sposób dość specyficzny i to nie mercedesach
    (ale właśnie z tych zawieszeń korzystam - co się kończy częstymi
    wymianami opon, i gumowych elementów zawieszenia).
    mergmis z tej grupy ma chyba raczej nowego CL v12-tam powinno być ABC,
    a ja mam stare(e38) BMW v12 - więc się nie wypowiem aż tak i (jeszcze)
    trochę safranów :) (tam był Air od wysokości + Hydro od tłumienia).

    > -to może dla lepszego komfortu lepiej
    > kupić C/E Coupe, w którym jest tzw. pakiet dynamiki jazdy, w którym jest
    > pełni adaptacyjne zawieszenie sprężynowe (a nie quasi) tj. 7 pomiarów w
    > czasie rzeczywistym, i na podstawie tego przez komputer steruje się
    > każdym kołem z osobna ?Może to lepiej albo tak samo dobrze tłumi
    > nierownosci niz Airmatic ?

    To właśnie może być ten ABC, po przetłumaczeniu na PL ;)
    Zazwyczaj się wydaje że złe to sprężyny itp... i że AirMatic lepszy...
    ale nie ABC jest na 100% lepsze po zakrętach itp..., w komforcie się
    nie wypowiem ale ABC na "czuja" powinno być też dramatycznie lepsze.

    Odnośnie klasy E i komfortu to W210 sprężynowe był daleko w tyle za
    starymi safrane (hydropneumatic i sprężyna) i nawet bmw7 e38 (z i bez
    EDC), nowszym (w211) jechałem chyba tylko raz i był podobny tylko go
    średnio pamiętam i nie wiem jaka wersja - ale to trzeba by pojeździć.


    ABC ma ten plus ze na zakrętach "dopompuje" amortyzatory i się auto nie
    przechyli - coś jak stary citroen xantia w pełnej wersji ;)

    a co do citroena, to wyprzedają (skończyli produkować) teraz ostatnie
    C6 -zawieszenie hydro;) z 250k pln spadły na 160k ;) (fakt że po 3
    latach będą kosztowały 30k i wtedy go od Ciebie kupie ;) - chyba że
    "pójdę w mercedesy" i będę jeździł starym 6 letnim CL )

    tu masz filmiki jak to działa:
    http://www.youtube.com/watch?v=Df2mM5jP1W0
    kilunastoletni CL:
    http://www.youtube.com/watch?v=L918q-p8-Qg
    nowszy:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZzyCy88kEyU

    tu jeszcze prototypy BOSE (podobny do ABC tylko elektryczny)
    vs "AirMatic" Lexusowy - 24 letni ;) - francuski film:
    http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

    Jak widać jest >>przepaść<< pomiędzy tymi zawieszeniami
    a zwykłymi air :)

    tego nawet safrane nie potrafiło :) (od wysokości był air) - tylko
    (bardzo nieliczne) citroeny jeszcze.

    http://www.youtube.com/watch?v=JAZ5ljh5ULI

    tu masz AirMatic (wow - nawet dość szybki już jest teraz), ale to
    co on robi to jest dokładnie to samo co w reno 21 lat temu.
    czyli jak nieówno to w górę, jak równo i szybko to auto w dół i szybsze
    regulacje tłumienia - koniec logiki - jak porshe panamera.

    Przepaść pomiędzy nimi :)


  • 7. Data: 2013-02-03 23:32:39
    Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
    Od: Łukkasz <f...@w...pl>

    W dniu 2013-02-02 15:06, _Michał pisze:
    >
    > Znam się na starszych w sposób dość specyficzny i to nie mercedesach
    > (ale właśnie z tych zawieszeń korzystam - co się kończy częstymi

    Ja z kolei jechałem starszym S tj. W220 V6 benzyna 204KM. Podejrzewam że
    active body control nie miał tylko "zwykłe" pneumatyczne, ale od tego
    czasu w sposob jakim sunął po dziurach (gdybym tylko nim jeździł to nie
    wiedziałbym nawet że istnieją..) chcę -może nie aż S -ale merca :)


  • 8. Data: 2013-02-03 23:58:55
    Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 2/3/2013 11:32 PM, Łukkasz wrote:
    > W dniu 2013-02-02 15:06, _Michał pisze:
    >>
    >> Znam się na starszych w sposób dość specyficzny i to nie mercedesach
    >> (ale właśnie z tych zawieszeń korzystam - co się kończy częstymi
    >
    > Ja z kolei jechałem starszym S tj. W220 V6 benzyna 204KM. Podejrzewam że
    > active body control nie miał tylko "zwykłe" pneumatyczne, ale od tego
    > czasu w sposob jakim sunął po dziurach (gdybym tylko nim jeździł to nie
    > wiedziałbym nawet że istnieją..) chcę -może nie aż S -ale merca :)


    Tak V6 i 204km to ABC na 100% nie było, mogło też nie być aimatica ;)
    z tym że E już tak nie jeździ....

    ale fakt znikające dziury są niezłe i potem szok jak wchodzisz do BMW7
    że jednak lepiej je omijać - nie trzęsie :)

    W220 ma jeden spory plus - cenę ;) eksperymentalnie sobie można za
    kilkanaście k pln kupić jakieś v8 airmatrtic, lub koło 30k v12 z ABC :)


    W 204 konnym V6 prawdopodobnie tylko sprężyny były:
    http://allegro.pl/mercedes-w220-2003r-lift-tv-navi-b
    i-xenon-i2973612401.html

    z ABC są takie:
    http://allegro.pl/mercedes-s-600-amg-i2990576467.htm
    l
    http://allegro.pl/mercedes-benz-s-600-long-v12-lpg-z
    amiana-i2986640346.html


  • 9. Data: 2013-02-04 00:30:19
    Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    > Tak V6 i 204km to ABC na 100% nie było, mogło też nie być aimatica ;)
    > z tym że E już tak nie jeździ....
    >

    http://www.caranddriver.com/news/mercedes-benz-news-
    magic-body-control-system-driven
    Rzuciłem okiem na to (pod starą nazwą) - tak, dokładnie bajer do ABC.

    Jeszcze co do Mercedesa, to jak S tak jeździło to nie znaczy że E
    14 lat nowsze pojedzie lepiej.


    Prawdopodobnie/Byćmoże lepsze od E komfortem (zawieszenie/cisza)
    i tak będą:
    -7 letni Citroen C6
    -12 letni Renault Vel Satis
    -14 letnie Mercedesy S (nawet najprostsze)
    -Lancia Thema 2011, choć tu niekoniecznie

    i wiele innych z hyundaiami włącznie :)

    tylko tu strzelam, bo nie wiem na ile lepsze to auto będzie
    (np. audi A6 poprawili, i już go "nie każdy 20 letni francuz"
    wyprzedza jak dawniej).

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: