-
1. Data: 2013-02-01 23:16:21
Temat: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Od: Łukkasz <f...@w...pl>
W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu
(już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki.
A ten MRC ma być dalszym ulepszeniem airmaticu tj. z przodu auta będzie
1-2 kamery która skanuje nierówności przed autem, i pozwala zawieszeniu
się dostosowac wcześniej..
Jakoś tego szumnie zapowiadanego Magic Ride Control nie widzę w
konfiguratorze klasy E :(
-
2. Data: 2013-02-02 12:01:17
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 2/1/2013 11:16 PM, Łukkasz wrote:
> W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu
> (już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki.
> A ten MRC ma być dalszym ulepszeniem airmaticu tj. z przodu auta będzie
> 1-2 kamery która skanuje nierówności przed autem, i pozwala zawieszeniu
> się dostosowac wcześniej..
>
> Jakoś tego szumnie zapowiadanego Magic Ride Control nie widzę w
> konfiguratorze klasy E :(
AirMatic nie wyrobi tych prędkości, więc żadne tam elektroniczne
bajery mu nie dadzą nic.
Od jakiś 14 lat Merc ma "bardziej francuskie" zawieszenia
obok airmatica - Active Body Control (tylko w dużych autach),
i tam cała zabawa jest.
więc zobacz czy w ogóle jest ABC w klasie E (nie widziałem)
i czy do niej nowe sensory, w każdym razie dobre zawieszenia
to nie airmatic jest tylko ABC.
W uproszczeniu to tak jest (mówię o S w220 bo tylko takie
minie interesowały ;) ):
*S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy)
*S 320..S500 - sprężyny lub opcja airmatic (dalej nie kupować,
francuz lepszy)
*S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma
co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie
jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie
będzie w stanie reagować na obraz z kamer.
-
3. Data: 2013-02-02 12:02:53
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 2/2/2013 12:01 PM, _Michał wrote:
> On 2/1/2013 11:16 PM, Łukkasz wrote:
>> W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu
>> (już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki.
>> A ten MRC ma być dalszym ulepszeniem airmaticu tj. z przodu auta będzie
>> 1-2 kamery która skanuje nierówności przed autem, i pozwala zawieszeniu
>> się dostosowac wcześniej..
>>
>> Jakoś tego szumnie zapowiadanego Magic Ride Control nie widzę w
>> konfiguratorze klasy E :(
>
>
> AirMatic nie wyrobi tych prędkości, więc żadne tam elektroniczne
> bajery mu nie dadzą nic.
>
> Od jakiś 14 lat Merc ma "bardziej francuskie" zawieszenia
> obok airmatica - Active Body Control (tylko w dużych autach),
> i tam cała zabawa jest.
>
> więc zobacz czy w ogóle jest ABC w klasie E (nie widziałem)
> i czy do niej nowe sensory, w każdym razie dobre zawieszenia
> to nie airmatic jest tylko ABC.
>
> W uproszczeniu to tak jest (mówię o S w220 bo tylko takie
> minie interesowały ;) ):
>
> *S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy)
> *S 320..S500 - sprężyny lub opcja airmatic (dalej nie kupować,
> francuz lepszy)
> *S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma
> co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie
> jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie
> będzie w stanie reagować na obraz z kamer.
>
A i jeszcze wysokie CL (bazują na S) to mają
z tego co pamiętam SL (bazujący na E, nie miał w żadnej opcji - może
tylko AMG)
-
4. Data: 2013-02-02 13:32:49
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Od: Łukkasz <f...@w...pl>
>> *S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy)
>> *S 320..S500 - sprężyny lub opcja airmatic (dalej nie kupować,
>> francuz lepszy)
>> *S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma
>> co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie
>> jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie
>> będzie w stanie reagować na obraz z kamer.
- No ale po co bajki wypisują w gazetach że w E będzie MBC...
- Widzę że się kolega zna b. dobrze-to może dla lepszego komfortu lepiej
kupić C/E Coupe, w którym jest tzw. pakiet dynamiki jazdy, w którym jest
pełni adaptacyjne zawieszenie sprężynowe (a nie quasi) tj. 7 pomiarów w
czasie rzeczywistym, i na podstawie tego przez komputer steruje się
każdym kołem z osobna ? Może to lepiej albo tak samo dobrze tłumi
nierownosci niz Airmatic ?
-
5. Data: 2013-02-02 13:48:00
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
> - Widzę że się kolega zna b. dobrze
rotfl :)
-
6. Data: 2013-02-02 15:06:07
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Od: _Michał <m...@g...pl>
>>> będzie w stanie reagować na obraz z kamer.
>
> - No ale po co bajki wypisują w gazetach że w E będzie MBC...
hmm.. nie wiem musiał bym pogrzebać w necie, ale na 98%
tego nie sparują z AirMatic tylko jak już coś to z ABC.
> - Widzę że się kolega zna b. dobrze
Znam się na starszych w sposób dość specyficzny i to nie mercedesach
(ale właśnie z tych zawieszeń korzystam - co się kończy częstymi
wymianami opon, i gumowych elementów zawieszenia).
mergmis z tej grupy ma chyba raczej nowego CL v12-tam powinno być ABC,
a ja mam stare(e38) BMW v12 - więc się nie wypowiem aż tak i (jeszcze)
trochę safranów :) (tam był Air od wysokości + Hydro od tłumienia).
> -to może dla lepszego komfortu lepiej
> kupić C/E Coupe, w którym jest tzw. pakiet dynamiki jazdy, w którym jest
> pełni adaptacyjne zawieszenie sprężynowe (a nie quasi) tj. 7 pomiarów w
> czasie rzeczywistym, i na podstawie tego przez komputer steruje się
> każdym kołem z osobna ?Może to lepiej albo tak samo dobrze tłumi
> nierownosci niz Airmatic ?
To właśnie może być ten ABC, po przetłumaczeniu na PL ;)
Zazwyczaj się wydaje że złe to sprężyny itp... i że AirMatic lepszy...
ale nie ABC jest na 100% lepsze po zakrętach itp..., w komforcie się
nie wypowiem ale ABC na "czuja" powinno być też dramatycznie lepsze.
Odnośnie klasy E i komfortu to W210 sprężynowe był daleko w tyle za
starymi safrane (hydropneumatic i sprężyna) i nawet bmw7 e38 (z i bez
EDC), nowszym (w211) jechałem chyba tylko raz i był podobny tylko go
średnio pamiętam i nie wiem jaka wersja - ale to trzeba by pojeździć.
ABC ma ten plus ze na zakrętach "dopompuje" amortyzatory i się auto nie
przechyli - coś jak stary citroen xantia w pełnej wersji ;)
a co do citroena, to wyprzedają (skończyli produkować) teraz ostatnie
C6 -zawieszenie hydro;) z 250k pln spadły na 160k ;) (fakt że po 3
latach będą kosztowały 30k i wtedy go od Ciebie kupie ;) - chyba że
"pójdę w mercedesy" i będę jeździł starym 6 letnim CL )
tu masz filmiki jak to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=Df2mM5jP1W0
kilunastoletni CL:
http://www.youtube.com/watch?v=L918q-p8-Qg
nowszy:
http://www.youtube.com/watch?v=ZzyCy88kEyU
tu jeszcze prototypy BOSE (podobny do ABC tylko elektryczny)
vs "AirMatic" Lexusowy - 24 letni ;) - francuski film:
http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw
Jak widać jest >>przepaść<< pomiędzy tymi zawieszeniami
a zwykłymi air :)
tego nawet safrane nie potrafiło :) (od wysokości był air) - tylko
(bardzo nieliczne) citroeny jeszcze.
http://www.youtube.com/watch?v=JAZ5ljh5ULI
tu masz AirMatic (wow - nawet dość szybki już jest teraz), ale to
co on robi to jest dokładnie to samo co w reno 21 lat temu.
czyli jak nieówno to w górę, jak równo i szybko to auto w dół i szybsze
regulacje tłumienia - koniec logiki - jak porshe panamera.
Przepaść pomiędzy nimi :)
-
7. Data: 2013-02-03 23:32:39
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Od: Łukkasz <f...@w...pl>
W dniu 2013-02-02 15:06, _Michał pisze:
>
> Znam się na starszych w sposób dość specyficzny i to nie mercedesach
> (ale właśnie z tych zawieszeń korzystam - co się kończy częstymi
Ja z kolei jechałem starszym S tj. W220 V6 benzyna 204KM. Podejrzewam że
active body control nie miał tylko "zwykłe" pneumatyczne, ale od tego
czasu w sposob jakim sunął po dziurach (gdybym tylko nim jeździł to nie
wiedziałbym nawet że istnieją..) chcę -może nie aż S -ale merca :)
-
8. Data: 2013-02-03 23:58:55
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Od: _Michał <m...@g...pl>
On 2/3/2013 11:32 PM, Łukkasz wrote:
> W dniu 2013-02-02 15:06, _Michał pisze:
>>
>> Znam się na starszych w sposób dość specyficzny i to nie mercedesach
>> (ale właśnie z tych zawieszeń korzystam - co się kończy częstymi
>
> Ja z kolei jechałem starszym S tj. W220 V6 benzyna 204KM. Podejrzewam że
> active body control nie miał tylko "zwykłe" pneumatyczne, ale od tego
> czasu w sposob jakim sunął po dziurach (gdybym tylko nim jeździł to nie
> wiedziałbym nawet że istnieją..) chcę -może nie aż S -ale merca :)
Tak V6 i 204km to ABC na 100% nie było, mogło też nie być aimatica ;)
z tym że E już tak nie jeździ....
ale fakt znikające dziury są niezłe i potem szok jak wchodzisz do BMW7
że jednak lepiej je omijać - nie trzęsie :)
W220 ma jeden spory plus - cenę ;) eksperymentalnie sobie można za
kilkanaście k pln kupić jakieś v8 airmatrtic, lub koło 30k v12 z ABC :)
W 204 konnym V6 prawdopodobnie tylko sprężyny były:
http://allegro.pl/mercedes-w220-2003r-lift-tv-navi-b
i-xenon-i2973612401.html
z ABC są takie:
http://allegro.pl/mercedes-s-600-amg-i2990576467.htm
l
http://allegro.pl/mercedes-benz-s-600-long-v12-lpg-z
amiana-i2986640346.html
-
9. Data: 2013-02-04 00:30:19
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Od: _Michał <m...@g...pl>
> Tak V6 i 204km to ABC na 100% nie było, mogło też nie być aimatica ;)
> z tym że E już tak nie jeździ....
>
http://www.caranddriver.com/news/mercedes-benz-news-
magic-body-control-system-driven
Rzuciłem okiem na to (pod starą nazwą) - tak, dokładnie bajer do ABC.
Jeszcze co do Mercedesa, to jak S tak jeździło to nie znaczy że E
14 lat nowsze pojedzie lepiej.
Prawdopodobnie/Byćmoże lepsze od E komfortem (zawieszenie/cisza)
i tak będą:
-7 letni Citroen C6
-12 letni Renault Vel Satis
-14 letnie Mercedesy S (nawet najprostsze)
-Lancia Thema 2011, choć tu niekoniecznie
i wiele innych z hyundaiami włącznie :)
tylko tu strzelam, bo nie wiem na ile lepsze to auto będzie
(np. audi A6 poprawili, i już go "nie każdy 20 letni francuz"
wyprzedza jak dawniej).