  • 11. Data: 2017-12-14 02:10:37
    Temat: Re: Co z tą pamięcią?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-12-13 o 19:09, J.F. pisze:

    > Na pewno cos da zakup nowego telefonu, tylko razem sie nie ograniczaj -
    > ma miec co najmniej 32GB wewnetrznej pamieci i gniazdo karty :)

    W którymś poprzednim telefonie aktualizacja aplikacji powodowała powrót
    programu z SD do pamięci wewnętrznej. Trzeba było za każdym razem
    przenosić ręcznie
    Szkoda mi było życia i czasu ;-) przesiadłem się na większy rozmiar :-)

  • 12. Data: 2017-12-14 10:23:47
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-12-13 o 23:50, RadoslawF pisze:

    > APKi zajmują pamięć dyskową, pamięć RAM a bywa ze i pamięć na karcie.
    > Kretyn na którego narzekam nie napisał której pamięci zabrakło u ciebie.
    > Ale dlaczego tego sam nie potrafisz sprawdzić to nie do końca
    > rozumiem.
    >

    > Pozdrawiam

    Co tu sprawdzać - zaczyna brakować tej pamięci bez której można
    zapomnieć o pełnej funkcjonalności telefonu, - czyli pamięci
    wewnętrznej. I zdaje się właśnie na tym żerują te kapitalistyczne
    świnie,. Dlaczego jestem zmuszany do rezygnacji z telefonu z którego
    jestem bardzo zadowolony i kupowania innego, z powodu sztucznie
    wymyślonego ograniczania w korzystaniu z pamięci?. I co najbardziej
    dziwi - dlaczego w necie gdzie jest tyle rad i opinii nieraz naprawdę
    niezłych programistów nikt jeszcze nie wymyślił sensownego obejścia tego
    ograniczenia..

  • 13. Data: 2017-12-14 10:25:09
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-12-13 o 19:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Teraz zwrocilem uwage, ze to fabryczne aplikacje ... ch* wie gdzie
    > zainstalowane.

    No właśnie, i z czym powiązanie.. Android to prawie Linux..

    > Na pewno cos da zakup nowego telefonu, tylko razem sie nie ograniczaj
    > - ma miec co najmniej 32GB wewnetrznej pamieci i gniazdo karty :)
    >
    > J.

    Ale na ile, i znowu po 2-3latach, nawet umiarkowanego użytkowania
    wymiana sprawnego sprzętu bo "nie ma miejsca w pamięci"? Dużo także
    zależy od podziału tej wewnętrznej pamięci przez producenta.

  • 14. Data: 2017-12-14 10:27:16
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > W dniu 13-12-17 o 18:03, Trybun pisze:
    >
    > Nie do końca rozumiem, co się uparłeś zrobić, tym nie mniej jest kilka
    > fajnych aplikacji,które usuwają zbędne rzeczy. Ja bym sugerował
    > sprawdzenie, czy przykładowo zdjęcia Cisie w pamięci zamiast na karcie
    > nie zapisują, albo lub po prostu rozmowy - w zależności od tego, co masz
    > tam poinstalowane.

    A jaki ja niby mam wybór? Instalację nowych programów mam przypisaną do
    karty SD, tak samo fotki i filmy z aparatu, karty SIM także powiązane z
    kartą SD. Wszystkie programy które się dało także poprzenosiłem z
    pamięci wewnętrznej na tą kartę.. i co.. - i g*no - już tydzień po
    resecie do  ustawień fabrycznych pokazuje się komunikat o braku miejsca
    w pamięci. Nie ma tu żadnego błędu, wszystko chodzi jak ma przykazane, a
    jednak to i tak nic nie daje. Tu widać trzeba Andka  za ryj i zmusić do
    instalacji na wyznaczonym przez użytkownika nośniku (i tylko na nim) bez
    oglądania się na "miejsce w pamięci wewnętrznej"..

  • 15. Data: 2017-12-14 10:27:54
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-12-13 o 18:25, 2late pisze:

    > Wyglada na to ze na zawolanie wyszlo dzisiaj Gogle maps lite.
    > Soprawdz czy sie nada:
    > http://www.androidpolice.com/2017/12/13/google-maps-
    go-shows-play-store-go-phones-can-give-try-anyway/

    > Pozdrawiam

    Dzięki, na razie jestem kompletnie ubezwłasnowolniony za sprawą tego
    braku miejsca w pamięci. Po resecie telefonu wypróbuje, może się nada.
    Dziękuję.

  • 16. Data: 2017-12-14 10:46:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 14 Dec 2017 10:23:47 +0100, w <5a324322$0$662$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <c...@j...ru> napisał(-a):

> [...]
    > dziwi - dlaczego w necie gdzie jest tyle rad i opinii nieraz naprawdę
    > niezłych programistów nikt jeszcze nie wymyślił sensownego obejścia tego

    Przecież LinkSD funkcjonuje od dawna.
    Mój telefon ma chyba 256MB wewn. Nie wiem dlaczego wam 4GB nie starcza :)

  • 17. Data: 2017-12-14 10:56:02
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 14.12.2017 Trybun <c...@j...ru> napisał/a:

    > No właśnie, i z czym powiązanie.. Android to prawie Linux..

    Nie prawie, tylko Linux- tylko ze specyficznym userlandem
    i zwykle bez dostępu do systemu pod spodem (jak w telewizorze
    czy innym switchu).

    Można normalnie zamontować inny nośnik w drzewie
    katalogowym i przenieść tam pliki- ewentualnie zrobić
    skrót.

    Bodaj Link2SD tak właśnie robi.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 18. Data: 2017-12-14 13:43:24
    Od: p...@g...com

    Linkowanie na kartę nic nie da. Mam podobnego trupa z oryginalnym jelly bean (Galaxy
    TAB 2) i dopiero po wygraniu Cyanogenmod-a da się tego używać.

  • 19. Data: 2017-12-14 17:49:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-12-14 o 10:46, r...@k...pl pisze:

    > Przecież LinkSD funkcjonuje od dawna.
    > Mój telefon ma chyba 256MB wewn. Nie wiem dlaczego wam 4GB nie starcza :)

    Kiedyś usiłowałem skonfigurować ten program, doszedłem do etapu - "czy
    chcesz teraz przenieść programy z pamięci wewnętrznej na kartę SD -
    tak/nie.  Oczywiście klikam na NIE, i aplikacja się wyłącza. Przecie  ja
    nie chcę przenosić programów już zainstalowanych fabrycznych/użytkownika
    z "pamięci" na "kartę" tylko instalować na niej nowe, z pominięciem
    "pamięci wewnętrznej". tak żeby mi wreszcie przestał truć o braku
    miejsca.. Nie będę przecie  pozwalał jakiemuś programowi aby mi z
    telefonu robił groch z kapustą, który po resecie do ustawień na pewno
    już nie wstanie.

  • 20. Data: 2017-12-14 17:50:11
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-12-14 o 10:56, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    > czy innym switchu).
    >
    > Można normalnie zamontować inny nośnik w drzewie
    > katalogowym i przenieść tam pliki- ewentualnie zrobić

    A więc prawie na pewno i tu praktykowane są zależności programowe. Tak
    więc nie można z pozycji prostego usera do woli i bezkarnie szafować
    zainstalowanym przez producenta softem.