    From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
    Date: Sun, 22 Sep 2024 23:03:01 +0200

    W dniu 18.09.2024 o 11:49, Pixel(R)?? pisze:

    > Są jeszcze francuzy

    ...i jakieś wynalazki w postaci Lancia :)
    Nawet ciekawe w cenie i możliwościach. Francuzów generalnie nie lubię
    (mam jednego). Francuzi mają jakieś dziwne rozwiązania w sensie
    komplikowania prostych rzeczy. Czy to elektryka czy mechanika...chociaż
    Cytryna lepsza niż Pegot czy Renówka, jeśli chodzi o osobowe.

    Sądzę że skończysz na Galaxy. Sąsiad miał starego w LPG i właśnie kupił
    nowszy model, ze starego był zadowolony. Dał niewiele bo jakieś
    25kzł/2018 z małym przebiegiem (80tys) na niemieckich blachach ale to
    okazja była, czasem można coś upolować. Ja twierdzę że "Ford, gówno
    wort" a sąsiad mówi "nie każda morda pasuje do Forda") Pamiętam swoje
    poczynania. Kiedyś daawno temu kupiłem Opluja "Sintra" (Szewrolet
    Voyager ze stajni GM). Gdyby nie zaczął gnić, to bym go miał do
    dzisiaj...bo to proste autko ale całej blachy nie wymienię. Obsługa
    banalna. Kupiłem go tanio, bo miał pierścienie do wymiany, kiedy jakiś
    osioł urwał rurę od filtra powietrza i pierścienie się starły. Naprawa
    to 1kzł w moim przypadku. Miałem go 6 lat i był zajebisty. Nawet nie
    przerabiałem na LPG.
    To była przesiadka z jakiegoś combi na minivana...i polubiłem się z tą
    bryłą. Potem była/jest KIA Carnival, cięższy, większy, silniejszy. To
    "silniejszy" jednak doceniam. Nie ma to jak wyprzedzanie przy 70km/h 2,
    lub 3 "zawalidrogów" w czasie 3-4 sekund. Mam jeszcze 2 małe auta ale to
    popychadła z mocą 70kkm, gdzie raczej wtapiam się w tłum (Clio i Fabia).
    Następny minivan zapewne będzie większy i mocniejszy (sądzę że Carnival
    2022), pomimo, że już z dzieciakami nie jeżdżę ale minivana czasem biorę
    do pracy, bo mieści sporo, łącznie z drabiną...i na wakacje. Polecam
    jednak rozwiązanie, żeby kupić solidne, mocne auto (minivan) ale na co
    dzień mieć jakieś popychadło.

    W ogóle, jeśli chodzi o Kijanki (KIA-Kupił Idiota Auto)czy Hujdaje, to
    bardzo dużo się zmieniło od jakiegoś 2007 roku. Korea ładnie się plasuje
    w funkcjach: trwałe i dobre & cena. Hujdaje droższe, pomimo że ta sama
    fabryka i te same podzespoły. Tak, pamiętam pisałeś o rankingach ale to
    stare dzieje a ja piszę o realiach w sensie, że mam do czynienia z
    koreańczykami (Daewoo pomijam) w ASO czy u mojego mechanika. Z Hondą też
    miałem ale wypada drogo do w/w.

    Obecna/stara już KIA Carnival to najlepszy model auta, jaki kiedykolwiek
    miałem. Nigdy wcześniej nie miałem dłużej auta niż 3-4 lata i każdym
    robiłem ok. 100tys/km i zawsze jakieś problemy były. KIA zrobiłem 200tys
    i mam go już 10 lat i nadal idealny, jedynie progi ostatnio wymieniłem i
    zakonserwowałem bo reszta jest OK. Zawieszenie porównywalne jest do
    masywnych ciężarowych więc obsługa jest minimalna.
    Silnik jest "wzorowany" na Mercedesie w czasach jego świetności i nie
    jest wysilony a trwały. Teraz z racji tego, że zacząłem się odpychać
    tanim "popychadłem" to KIAnka rzadziej jest używana więc nie mam
    potrzeby jej zmieniać, dokąd nie zgnije...a gnić specjalnie nie chce :)

    --
    Pixel(R)??