    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Co wybrac :)) - bez linczu prosze :))
    Date: Wed, 28 Aug 2013 12:02:25 +0200

    "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> wrote:

    > Re: Co wybrac :)) - bez linczu prosze :))

    Nie te czasy, nie te czasy... (teraz każdy się cieszy, że w ogóle
    ktoś tu pisze... :))

> [...]
    > i odpowiedniki.
    >
    > Testow sie naczytalem, jedne od drugich minimalnie lepsze w tym,
    > gorsze w tamtym. Zalety - jasne szkla w calym zakresie, wady - matryca
    > wielkosci paznokcia, szumia na duzym iso ale z kolei chyba nie robilem
    > nigdy powyzej 1200, marna GO.
    >
    > czy tez wejsc w u4/3?
    > Olek E-PM, Samsung EX czy tez milion innych do wyboru.
    >
    > Zalety wiadomo, mniejsze niz lusterko, wieksza matryca niz kompakt ale
    > znowu zabawa ze szkielkami, kitowe zoomy marne, nalesnikow ze trzy
    > trzeba wtedy miec... i znowu sie zaczyna...

    Nie wiem, czy jest sens wchodzić w nowy system, skoro właśnie
    dźwiganie klocków się znudziło, ale na gorąco, skoro wspomniałem o być
    może początku wojny cenowej: EVIL Sony a3000 (z wizjerem!) - 411 gram za
    $400 na starcie!

    A jeśli chodzi o top-kompakty oraz czystą jakość obrazu w ww.
    sytuacjach, to zdradzam wyniki mojego najnowszego przeliczenia pomiarów
    DxO (bo skoro zniechęciły klamoty, to bym chyba nie wchodził w następne,
    tylko ciut mniejsze, chyba że da się stworzyć zestaw dwóch, góra trzech
    szkieł "do wszystkiego").

    (DxO robi świetne pomiary, a potem bigosuje je w fałszujący wrażenie
    "DxO Mark", stąd moje przeliczenie odpowiadające wrażeniom z najbardziej
    żyłowanych sampli na Hi-ISO):

    1 Sony Cyber-shot DSC-RX1 FF 198,2
    2 Nikon Coolpix A APS-C 124,5
    3 Ricoh GR APS-C 109,8
    4 Fujifilm FinePix X100 APS-C 92,2
    5 Sony Cyber-shot DSC-RX100 II < 4:3 71,5
    6 Sony Cyber-shot DSC-RX100 < 4:3 68,0
    7 Canon PowerShot G1X 4:3 66,2
    8 Nikon Coolpix P330 < 4:3 52,2
    9 Nikon Coolpix P7700 < 4:3 51,5