  • 11. Data: 2012-12-10 13:32:49
    Temat: Re: Co wybrać
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-10 08:30, ToMasz pisze:

    > mają się w renówkach kręcić czy nie? :)
    > Może inaczej. brak zamków - syf, dwumasa - syf, FAP - gówno. Czy
    > podnoszony prze Ciebie problem, jest problemem potencjalnym, czy
    > poprostu jak dci nagle przestaje działać to na 100% trzeba panewki
    > wymieniać?
    >
    > ToMasz

    To nie ja pisałem o panewkach w renault :) Ja mówię o tych w saabie w
    silniku B2X5 ;)

    FAP można łatwo usunąć, dwumasę chyba można na sztywne przerobić ale
    tego nie gwarantuje no a panewki... no cóż, mam kliku znajomych co
    ujeżdząją 1.5dci i nie słyszałem od nich żeby im się panewka przekręciła :)

    Lewis

  • 12. Data: 2012-12-10 18:14:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal" <M...@w...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:50c5d039$0$1208$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Użytkownik "Alpines" <blecota#@wtlenie.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Możesz podejść dwojako - kierując się stereotypami np.: nigdy renówki,
    > nissan to w zasadzie też renówka (nowy), zostaje toyota.

    Dokładnie.
    Po co sobie kłopoty na głowę ściągać?
    Warto się uczyć na błędach innych (taniej jest), więc im więcej ludzi da się
    przestrzec przed powtórzeniem mojego z zakupem Renault, tym lepiej.
    To żaden stereotyp, czysta praktyka.

  • 13. Data: 2012-12-10 22:33:03
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2012-12-10 13:32, Lewis pisze:
    > no cóż, mam kliku znajomych co
    > ujeżdząją 1.5dci i nie słyszałem od
    > nich żeby im się panewka przekręciła :)

    Ja mam jednego, któremu się ukręciła. Kwestia dbania o regularne wymiany
    oleju i filtra, a tego w używanym aucie nie sposób sprawdzić.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 14. Data: 2012-12-10 22:37:39
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2012-12-10 18:14, Cavallino pisze:
    > Warto się uczyć na błędach innych (taniej jest), więc im więcej ludzi da
    > się przestrzec przed powtórzeniem mojego z zakupem Renault, tym lepiej.
    > To żaden stereotyp, czysta praktyka.

    Ojciec miał clio, żona 19. Bez większych problemów.

    A Ty co? Laguna czy jak?

  • 15. Data: 2012-12-10 23:01:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ivam" <f...@W...fm> napisał w wiadomości grup

    > Ojciec miał clio, żona 19. Bez większych problemów.
    >
    > A Ty co? Laguna czy jak?

    Megane.
    Bodajże 16 awarii w ciągu 3,5 lat (od nowości).

    Pod koniec miesięcznie kosztowała tyle (naprawy), ile następne auto przez 6
    lat.

  • 16. Data: 2012-12-10 23:10:48
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:50c65bad$0$26695$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > Bodajże 16 awarii w ciągu 3,5 lat (od nowości).
    >
    > Pod koniec miesięcznie kosztowała tyle (naprawy), ile następne auto

    Ja miałem clio z 1994, kupione w 1997. W 1999 naprawy (poza
    standardowymi klockami czy płynami) kosztowały mnie 6,5 kafla. Pozbyłem
    się w 2000 i kupiłem corollę. Miałem ją do 2009 i przez dziewięć lat
    wydałem na naprawy 90 zł (naprawa radia).
    W clio psuła się głównie elektryka i zawieszenie, silniki i skrzynia bez
    zastrzeżeń (poza żłopaniem oleju).
    --
    Yogi(n)

  • 17. Data: 2012-12-10 23:17:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > 90 zł (naprawa radia).
    > W clio psuła się głównie elektryka i zawieszenie, silniki i skrzynia bez

    Czyli wiesz o czym mowa.

  • 18. Data: 2012-12-10 23:22:30
    Od: Ivam <f...@W...fm>

    W dniu 2012-12-10 23:10, Yogi(n) pisze:
    > Ja miałem clio z 1994, kupione w 1997. W 1999 naprawy (poza
    > standardowymi klockami czy płynami) kosztowały mnie 6,5 kafla.

    Ojciec miał II z '99. Poza eksploatacyjnymi sprawami to cewka WN, pompa
    wody i łożyska w kołach. Przez 300kkm.

    Ja wychodzę z założenia, że każdy producent jakieś tam felery wypuszcza
    i nie ma co krzywo patrzeć na daną markę.

    Nowe VW (zwłaszcza diesle, albo FSI) też nie są niezawodne. Stare VW też
    nie były (wbrew opiniom). Z własnego podwórka - ojciec miał pasata B2
    (od nowości) 1,6d i pękł mu blok. Sam z siebie. A nie miał nawet 200kkm.

    Mówią "ford gówno wort", ale miałem escorta i poza gniciem i skrzynką
    bezpieczników, czujnikiem TPS to wszystkie problemy wynikały z
    niewłaściwego dbania o samochód.

    > Pozbyłem
    > się w 2000 i kupiłem corollę. Miałem ją do 2009 i przez dziewięć lat
    > wydałem na naprawy 90 zł (naprawa radia).

    A pedał gazu Ci się nie blokował? ;)

    > W clio psuła się głównie elektryka i zawieszenie, silniki i skrzynia bez
    > zastrzeżeń (poza żłopaniem oleju).

    Ojciec zawieszenie wymieniał jakoś po 200-240kkm. Jeszcze sprzęgło po
    200, i to spowodowało wyciek ze skrzyni (mechanicy urwali czujnik
    wstecznego). Pod koniec zaczynał wariować immobiliser. I tyle.

  • 19. Data: 2012-12-11 09:57:28
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]
    > wydałem na naprawy 90 zł (naprawa radia).
    > W clio psuła się głównie elektryka i zawieszenie, silniki i skrzynia bez

    Kolega z pracy ma Kangoo 1,5DCI (od nowości u niego, rocznik 2005) i dwa
    razy panewka obrócona. Za pierwszym razem robił remont, za drugim kupił
    silnik z anglika...Teraz chce sprzedać auto...

  • 20. Data: 2012-12-11 13:11:54
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 11 Dec 2012 09:57:28 +0100, Kamil 'Model'
    <k...@g...pl> wrote:

    >Kolega z pracy ma Kangoo 1,5DCI (od nowości u niego, rocznik 2005) i dwa
    >razy panewka obrócona. Za pierwszym razem robił remont, za drugim kupił
    >silnik z anglika...Teraz chce sprzedać auto...

    Problem obracających się panewek dotyczy też 1.9 dCi. Mojego kumpla
    Scenic II, kupiony w stanie "super-hiper" okazał się padaką, w której
    panewka przekręciła się już wcześniej. Ktoś zrobił "remont" na tzw.
    sztukę i pchnął dalej - trafiło na kumpla.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280