  • Data: 2004-02-01 19:35:14
    Temat: Re: Co wy na to? [OT?]
    Od: Rafał Doroszkiewicz <b...@v...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Wiesiek napisał:
    > On Sun, 01 Feb 2004 13:07:34 +0100, Andrzej Nowak
    > <e...@d...art.pl> wrote:
    [cut]

    > Jasne.. Niektorzy userzy sa tak tepi ze jak im sloneczko GG zrobi sie
    > czerwone to od razu skwiercza ze nie ma internetu (pomimo ze wszystko
    > dziala) :)

    Po pierwsze, MSZ, to co piszesz, ma niewiele wspólnego z tym, co
    cytujesz, ale może mi się to tylko wydawać.

    Zatem kontynuuję:

    Nie wszyscy wykazują wysoką znajomość systemów, oprogramowania,
    informatyki, zasad dobrego zachowania, projektu ePolska na lata
    2001-2006, produktów spożywczych dostępnych w Hipermarketach.

    Do czego dążę.. to to, że jeżeli przeszkadza Tobie takie tępe myślenie
    ludzi, którzy niekoniecznie muszą znać się na tym wszystkim, na czym Ty
    musisz (z racji swojego zawodu) - to zorganizuj (albo 'Twoja' firma)
    kurs, na którym wytłumaczysz jak działa internet, co to jest sieć, na
    jakie usługi dzieli się pakiet dostępu do internetu, który 'Twoja' firma
    oferuje i podobne.
    Podobnie ma się rzecz z bezpieczeństwem (całe te zamieszanie wokół słowa
    'HACKER' i 'WIRUS') - krótka lekcja może wiele zdziałać.

    Osobiście też miewałem i w dalszym ciągu miewam problemy z takimi
    użytkownikami. Nie jeden raz dostałem sms'a o godz. 3 w nocy, że komuś
    Gadu-Gadu nie działa, czy też "jaki wpisać username w kazaa?".
    Sęk w tym, że jeżeli nie wytłumaczę takiemu przy pierwszej lepszej
    okazji, że internet nie działa tak, jak to on myśli, to sytuacje takie
    będą się powtarzały - mnie denerwowały, w ramach czego zdegraduję
    użytkownika do tępego człowieka i między nami powstaną konflikty, a na
    tych mi nie zależy.

    Moim skromnym zdaniem, najlepszym rozwiązaniem jest douczenie
    użytkownika, jak ma postępować. Jeżeli na kursy Ciebie, bądź firmy, w
    której pracujesz nie stać - wystarczy trochę czasu, aby napisać ładny
    how-to-use-internet, czy podobny i wręczyć w formie dokumentacji
    papierowej bądź na jakiejś stronie WWW.

    Pozdrawiam,

    --
    Rafał Doroszkiewicz