  • 21. Data: 2011-01-24 20:52:01
    Temat: Re: Co wsrod lustrzanek?
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-01-22 00:55, astro pisze:
    > Czyli uzycie kart SDXC (exFAT) rozwiaze problem?

    System plikow nie zalezy od rodzaju karty. Puszki nie obsluguja, wiec
    nie rozwiaze.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 22. Data: 2011-01-25 00:15:44
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mateusz Papiernik wrote:
    > System plikow nie zalezy od rodzaju karty.

    "The SDcard association selected Microsoft's proprietary exFAT file system
    in the official SDXC specification"
    http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#SDXC

    > Puszki nie obsluguja, wiec nie rozwiaze.

    EOS 60D i ten zbior bedzie sie powiekszac...
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 23. Data: 2011-01-25 00:20:53
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    stabillo wrote:
    > 1. czy da sie podlaczyc zewnetrzny mikrofon

    Google -> sony alpha 580 jack

    > 2. czy podczas krecenia lustro jest podniesione i nic nie widac w
    > wizjerze(no chyba nic:)

    Lustro zaslania matryce, na pewno z wizjera nie skorzystasz podczas
    filmowania.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 24. Data: 2011-01-25 10:15:51
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-01-25 01:15, astro pisze:
    > "The SDcard association selected Microsoft's proprietary exFAT file system
    > in the official SDXC specification"
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#SDXC

    To wiem. Chodzi mi o to, ze kazda karte sformatujesz kazdym
    filesystemem. Ta akceptacja powoduje tylko, ze nowe puszki obslugujace
    SDXC beda obslugiwac exFAT - w ich przypadku faktycznie powinno
    rozwiazac to problem z limitem dlugosci nagrywania.

    > EOS 60D i ten zbior bedzie sie powiekszac...

    Ano, ale kompatybilnosci wstecz sie nie uswiadczy - posiadacze 5D Mk II
    czy 7D czy takich tam nie dostana magicznie bonusa formatujac swoje
    karty w exFAT.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 25. Data: 2011-01-25 11:57:27
    Od: mt <t...@i...pl>

    Mateusz Papiernik pisze:

    > Ano, ale kompatybilnosci wstecz sie nie uswiadczy - posiadacze 5D Mk II
    > czy 7D czy takich tam nie dostana magicznie bonusa formatujac swoje
    > karty w exFAT.

    Chyba, że update firmware załatwi sprawę.

    --
    marcin

  • 26. Data: 2011-01-25 14:03:34
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-01-25 12:57, mt pisze:
    > Chyba, że update firmware załatwi sprawę.

    Wierzysz w to? :)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 27. Data: 2011-01-25 15:30:52
    Od: mt <t...@i...pl>

    Mateusz Papiernik pisze:

    > Wierzysz w to? :)

    Technicznie tak, marketingowo nie ;)

    --
    marcin

  • 28. Data: 2011-01-25 15:38:03
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-25 11:15, Mateusz Papiernik pisze:

> [...]
    >
    > Ano, ale kompatybilnosci wstecz sie nie uswiadczy - posiadacze 5D Mk II
    > czy 7D czy takich tam nie dostana magicznie bonusa formatujac swoje

    Może kiedyś dostaną:-) Wiele podobnych spraw można załatwić instalując
    nową wersję firmware. Pentax np. co pewien czas publikuje na swojej
    stronie nowe wersje firmware do swoich aparatów (upgrade robi właściciel
    samodzielnie w domu). Ostatnio ukazały się nowe wersje do K-5, K-7, K-R
    i K-X które dodały obsługę SDXC. Zmieniając firmware można znacząco
    poprawić funkcjonalność aparatu - w przypadku np. K10D dodano takie
    funkcje jak możliwość sterowania zewnętrzną lampą błyskową za
    pośrednictwem lampy wbudowanej, czy obsługa obiektywów SDM z wbudowanym
    silnikiem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 29. Data: 2011-02-03 22:04:03
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Mateusz Papiernik wrote:
> [...]
    > SDXC beda obslugiwac exFAT - w ich przypadku faktycznie powinno
    > rozwiazac to problem z limitem dlugosci nagrywania.

    Przeprowadzilem eksperyment. Sformatowalem 32GB karte SDHC do exFAT i
    wlozylem do EOSa 60D. Aparat bez problemu sie nia posluguje, niestety
    filmowanie nadal zatrzymuje sie po niecalych 13. minutach. Plik ma rozmiar
    3.98GB. Widac Canon wprowadzil "wewnetrzne" ograniczenie.

    Na dodatek obsluga exFAT pod Linuksem mocno kuleje. Niby dzieki Free exFAT
    file system implementation
    http://code.google.com/p/exfat
    karte mozna podmontowac i wylistowac jej zawartosc, ale kopiowanie
    wiekszego pliku konczy sie bledem.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info