-
1. Data: 2021-06-13 23:30:58
Temat: Co tu kupić?
Od: scobowski <s...@g...com>
Wracam z odwiecznym pytaniem: co tu kupić?
- 2016+
- <8s 0-100 Km/h
- szyberdach - istnienie tej opcji
- 4/5 drzwi
- RACZEJ NIE diesel
- RACZEJ 4x4
- od kompakta w górę, SUVy/Crossover-y dopuszczalne
- do 85, max 100K
- przeznaczenie: dojazdy do pracy przez szkołę i zakupy :P Jak 2x w roku
zastąpi A4q Avant i pojedzie nad morze/w góry - będzie to plusem.
-
2. Data: 2021-06-14 09:36:34
Temat: Re: Co tu kupić?
Od: K <n...@e...com>
On 13/06/2021 22:30, scobowski wrote:
> Wracam z odwiecznym pytaniem: co tu kupić?
> - 2016+
> - <8s 0-100 Km/h
> - szyberdach - istnienie tej opcji
> - 4/5 drzwi
> - RACZEJ NIE diesel
> - RACZEJ 4x4
> - od kompakta w górę, SUVy/Crossover-y dopuszczalne
> - do 85, max 100K
> - przeznaczenie: dojazdy do pracy przez szkołę i zakupy :P Jak 2x w roku
> zastąpi A4q Avant i pojedzie nad morze/w góry - będzie to plusem.
Kodiaq, Golf, Insignia. Bylo by wiecej jesli nie <8s 0-100km/h i dosc
niski budzet przy tych wymaganiach.
-
3. Data: 2021-06-14 22:05:01
Temat: Re: Co tu kupić?
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> jesli nie <8s 0-100km/h i dosc
> niski budzet przy tych wymaganiach.
miałem 17sto letniego, 90konnego diesla z 14sekund do setki i zbierał
się ładnie, z każdej prędkości. znaczy dawał poczucie że w każdej chwili
może pociągnąć.
Teraz mam 7letnią turbobenzynę, 115koni, 10sekund do setki, ale zanim
się ogarnie, rozkręci obrotomierz - wieki mijają. żeby przyśpieszyc
trzeba zawsze redukować, albo przyjąć tryb jazdy na wysokich obrotach i
tym samym wysokim spalaniu.
także 8 sekund do setki to szybkie auto, ale ten test jest lekko
oderwany od rzeczywistych warunków.
ToMasz
-
4. Data: 2021-06-15 09:31:29
Temat: Re: Co tu kupić?
Od: K <n...@e...com>
On 14/06/2021 21:05, ToMasz wrote:
>> jesli nie <8s 0-100km/h i dosc niski budzet przy tych wymaganiach.
>
> miałem 17sto letniego, 90konnego diesla z 14sekund do setki i zbierał
> się ładnie, z każdej prędkości. znaczy dawał poczucie że w każdej chwili
> może pociągnąć.
> Teraz mam 7letnią turbobenzynę, 115koni, 10sekund do setki, ale zanim
> się ogarnie, rozkręci obrotomierz - wieki mijają. żeby przyśpieszyc
> trzeba zawsze redukować, albo przyjąć tryb jazdy na wysokich obrotach i
> tym samym wysokim spalaniu.
>
> także 8 sekund do setki to szybkie auto, ale ten test jest lekko
> oderwany od rzeczywistych warunków.
>
> ToMasz
Ale pewnie ten 17sto letni diesel wazyl 300kg mniej i pewnie mial ze
150nm wiecej niz ta benzyna.
-
5. Data: 2021-06-15 10:11:09
Temat: Re: Co tu kupić?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 15 Jun 2021 08:31:29 +0100, K wrote:
> On 14/06/2021 21:05, ToMasz wrote:
>>> jesli nie <8s 0-100km/h i dosc niski budzet przy tych wymaganiach.
>>
>> miałem 17sto letniego, 90konnego diesla z 14sekund do setki i zbierał
>> się ładnie, z każdej prędkości. znaczy dawał poczucie że w każdej chwili
>> może pociągnąć.
>> Teraz mam 7letnią turbobenzynę, 115koni, 10sekund do setki, ale zanim
>> się ogarnie, rozkręci obrotomierz - wieki mijają. żeby przyśpieszyc
>> trzeba zawsze redukować, albo przyjąć tryb jazdy na wysokich obrotach i
>> tym samym wysokim spalaniu.
>> także 8 sekund do setki to szybkie auto, ale ten test jest lekko
>> oderwany od rzeczywistych warunków.
>>
> Ale pewnie ten 17sto letni diesel wazyl 300kg mniej
Niekoniecznie. Stare diesle ciezkie :-)
Chyba, ze ten nowy to jakis modny SUV.
A 90KM ... demon przyspieszenia to to nie jest.
> i pewnie mial ze
> 150nm wiecej niz ta benzyna.
a to niekoniecznie, a nawet jak mial, to niekoniecznie bylo to
decydujace - do przypieszenia mocy trzeba ... ale do mocy wysokich
obrotow.
No i ... forda 1.8TD ciagnal od 2000 rpm, nizej nie.
J.
-
6. Data: 2021-06-15 18:23:36
Temat: Re: Co tu kupić?
Od: K <n...@e...com>
On 15/06/2021 09:11, J.F wrote:
> On Tue, 15 Jun 2021 08:31:29 +0100, K wrote:
>> On 14/06/2021 21:05, ToMasz wrote:
>>>> jesli nie <8s 0-100km/h i dosc niski budzet przy tych wymaganiach.
>>>
>>> miałem 17sto letniego, 90konnego diesla z 14sekund do setki i zbierał
>>> się ładnie, z każdej prędkości. znaczy dawał poczucie że w każdej chwili
>>> może pociągnąć.
>>> Teraz mam 7letnią turbobenzynę, 115koni, 10sekund do setki, ale zanim
>>> się ogarnie, rozkręci obrotomierz - wieki mijają. żeby przyśpieszyc
>>> trzeba zawsze redukować, albo przyjąć tryb jazdy na wysokich obrotach i
>>> tym samym wysokim spalaniu.
>>> także 8 sekund do setki to szybkie auto, ale ten test jest lekko
>>> oderwany od rzeczywistych warunków.
>>>
>> Ale pewnie ten 17sto letni diesel wazyl 300kg mniej
>
> Niekoniecznie. Stare diesle ciezkie :-)
> Chyba, ze ten nowy to jakis modny SUV.
>
ale nie byl napakowany 8 poduszkami, EGRem, DPFem, intercoolerem i nie
wiadomo czym jeszcze, a to wszystko wazy.
> A 90KM ... demon przyspieszenia to to nie jest.
>
ale ma z natury wiekszy moment, ktory tez jest istotny. Moc i moment
mogly byc dostepne w szerszym zakresie. Nie wiemy co to bylo za auto i z
ktorym jest porownywane.
>> i pewnie mial ze
>> 150nm wiecej niz ta benzyna.
>
> a to niekoniecznie, a nawet jak mial, to niekoniecznie bylo to
> decydujace - do przypieszenia mocy trzeba ... ale do mocy wysokich
> obrotow.
> No i ... forda 1.8TD ciagnal od 2000 rpm, nizej nie.
>
> J.
>
mocy, momentu i zakresu w ktorym sa dostepne.
-
7. Data: 2021-06-15 23:48:55
Temat: Re: Co tu kupić?
Od: scobowski <s...@g...com>
W dniu 14.06.2021 o 22:05, ToMasz pisze:
> (...) turbobenzynę, 115koni, 10sekund
(...)
> także 8 sekund do setki to szybkie auto, ale ten test jest lekko
> oderwany od rzeczywistych warunków.
Nie chcąc urazić; 8s do setki to jest _akceptowalne_ a nie szybkie auto
;-) Trzycylindrowy puretech czy tsi to nie jest coś, czym chciałbym żonę
karać. Swoje przeskrobała, ale nienawiść ma swoje granice :P
Dotąd jeździła 2-litrowym wolnossakiem 165KM/210Nm zaledwie, ale każde
1,5TFSI cy 1,6Turbo, w czymby nie było zamontowane - jej autko w mieście
wciągało nosem, bo dzięki brakowi doładowania było po prostu żwawe i
spontanicznie reagowało na prawą stopę; tak, że ten - raczej w tę stronę
szukajmy.
-
8. Data: 2021-06-15 23:52:11
Temat: Re: Co tu kupić?
Od: scobowski <s...@g...com>
W dniu 15.06.2021 o 18:23, K pisze:
>
> mocy, momentu i zakresu w ktorym sa dostepne.
Urwał, Panowie; 15 lat temu wrzucałem Wam tu link do wykresu i
wyliczenia (dość nawet prostego) że moc, to właściwie ~~pierwsza
pochodna z momentu po obrotach. Tu nie ma o czym dyskutować.
-
9. Data: 2021-06-16 07:53:23
Temat: Re: Co tu kupić?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 15-06-2021 o 23:48, scobowski pisze:
> Nie chcąc urazić; 8s do setki to jest _akceptowalne_ a nie szybkie auto
> ;-) Trzycylindrowy puretech czy tsi to nie jest coś, czym chciałbym żonę
> karać. Swoje przeskrobała, ale nienawiść ma swoje granice :P
> Dotąd jeździła 2-litrowym wolnossakiem 165KM/210Nm zaledwie, ale każde
> 1,5TFSI cy 1,6Turbo,
To już chyba silniki 4-cylindrowe.
> w czymby nie było zamontowane - jej autko w mieście
> wciągało nosem, bo dzięki brakowi doładowania było po prostu żwawe i
> spontanicznie reagowało na prawą stopę;
A co to za cudo było?
Bo co prawda nie jeździłem niczym identycznym, ale najbardziej zbliżony
parametrami wolnossący 1.8 o mocy 130 KM, a aucie klasy B, nijak nie był
bardziej dynamiczny niż jakiekolwiek doładowane 1.5 o podobnej mocy i
masie, a wręcz przeciwnie.
Było dokładnie odwrotnie, więc pewnie daaaaawno nie jeździłeś niczym
doładowanym, żeby takie herezje wypisywać.
Owszem, jak liczyć turbodziurę, to przez chwilę jest lepiej, ale potem
turbobenzyna odrobi początkową stratę z nawiązką.
A to naprawdę chwila, czasy kilkusekundowej turbodziury w autach z
ogrmonymi sprężarkami z lat 80-tych już dawno minęły.
-
10. Data: 2021-06-16 08:32:57
Temat: Re: Co tu kupić?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello ToMasz,
Monday, June 14, 2021, 10:05:01 PM, you wrote:
>> jesli nie <8s 0-100km/h i dosc
>> niski budzet przy tych wymaganiach.
> miałem 17sto letniego, 90konnego diesla z 14sekund do setki i zbierał
> się ładnie, z każdej prędkości. znaczy dawał poczucie że w każdej chwili
> może pociągnąć.
> Teraz mam 7letnią turbobenzynę, 115koni, 10sekund do setki, ale zanim
> się ogarnie, rozkręci obrotomierz - wieki mijają. żeby przyśpieszyc
> trzeba zawsze redukować, albo przyjąć tryb jazdy na wysokich obrotach i
> tym samym wysokim spalaniu.
Jeśli próbujesz jeździć turbo benzyną jak wolnossącym dieslem, to nic
dziwnego, że wydaje się mułowata. Sorry, ale nawet 170 KM w małej
turbo benzynie Alfa Romeo nie pozwala ruszyć z III biegu, co nie
stanowi problemu dla wolnossącego 1.1 51 KM w C2...
(tak - wiem, że da się ruszyć też Alfą przypiekając sprzęgło ale
szkoda sprzęgła)
Co w niczym nie zmieni faktu, że podczas normalnej jazdy C2 stoi w
miejscu a Alfa odjeżdża. A do spożycia trzeba się przyzwyczaić. Alfę
kupiłem zagazowaną - spożycie nie boli. Ale jak chcę mieć fun, to
przełączam na benzynę.
> także 8 sekund do setki to szybkie auto, ale ten test jest lekko
> oderwany od rzeczywistych warunków.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)