  • 21. Data: 2020-07-20 14:28:17
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Cavallino w
    <news:rf41nj$ak9$1$Cav@news.chmurka.net>:

    > Z jakiego ronda?
    > Bo ze zwykłego, wręcz przeciwnie.

    Pierdolisz jak potłuczony -- na "zwykłym" SORO ile by nie było pasów, to są
    malowane wokół wyspy, takie wyrzucające to nie jest "zwykłe"

    --
    'Tom N'

  • 22. Data: 2020-07-20 16:38:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 12:03:06 +0100, PiteR

    > tak pytam serio

    To się nie ma czym chwalić.

    > dlaczego tu nie ma pojedynczej linii przerywanej
    > https://youtu.be/7L9GlPepe4s?t=277

    Żeby ten z wewnętrznego co jedzie z prawej albo z naprzeciwka, nie wjechał
    w tego co chce (i może!) pojechać w prawo z miejsca nagrywającego.

    > lewy i wewnętrzny tutaj to nie ten sam pas?

    Nie.

    > Szkodowym jest nagrywający filmik. Chciał zjechać
    > z ronda nie przepuścił tego z prawej.

    Nie jest! Przecież wjechał i dorpowadził do kolizji z pojazdem który był na
    skrzyżowaniu! Po za tym ma specjalnie dla idiotów wyznaczone pasy ruchu
    żeby wiedzieć kto kiedy ma pierwszeństwo, ale nie, drze przez linię prosto
    pod koła tego co prawidłowo się porusza.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2020-07-20 16:39:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 13:21:56 +0200, yabba

    > Nagrywający jedzie swoim pasem. Ten z prawej w Picasso zmienia pas ruchu
    > i nie ustępuje pierwszeństwa jadącemu po tym pasie.

    Pomijając, że nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się po
    skrzyżowaniu z ruchem okrężnym.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2020-07-20 16:42:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 16:38:42 +0200, Myjk

    > Żeby ten z wewnętrznego co jedzie z prawej

    Z lewej w prawo naturalnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2020-07-20 16:45:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 13:29:07 +0200, yabba

    > To rondo przy Arkadii było lepsze przed korektą oznakowania poziomego.
    > Teraz zjazd w Jana Pawła II w stronę Żoliborza jest częściowo kolizyjny.

    Nie jest, bo z pasa środkowego od strony Żoliborza nie można pojechać w
    Słomińskiego. Chyba że się trafi na rondoprostowacza albo trepa co na znaki
    przed skrzyżowaniem nie patrzy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2020-07-20 16:55:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 13:45:44 +0200, zhbick

    > Zwykle z ronda zjeżdżamy z pasa zewnętrznego. Tu oznakowanie wymusza
    > zjeżdżanie z pasa wewnętrznego.

    Nie ma zwykłych i niezwykłych.

    Ergo, błędem jest twierdzenie, że ze skrzyżowania o ruchu okrężnym
    zjeżdżamy tylko z "zewnętrznego" pasa. To tak jakby powiedzieć, że z
    "kwadratowego" można zjeżdżać tylko prawym (zewnętrznym) pasem. Postawisz
    taką tezę? A jak nie, to dlaczego i dlaczego stawiasz taką tezę w przypadku
    skrzyżowania o ruchu okrężnym?

    > Co do samego oznakowania: jest już trochę wytarte, więc ciekawie się
    > zrobi wówczas, gdy przestanie być widoczne (deszcz, noc, wytarcie farby)

    Są jeszcze znaki pionowe. Zresztą z tych samych powodów uważam, że
    zjeżdżający ze skrzyżowania, tak samo jak na zwykłym skrzyżowaniu jadąc z
    pierwszeństwem, powinien mieć ZAWSZE pierwszeństwo przed tym który wjechał
    na to skrzyżowanie jako drugi. Zresztą poniekąd definicja "ronda" to
    właśnie stwierdza, tylko jakoś nikt tego nie respektuje, i tak jak w tym
    przykładzie się pakuje na skrzyżowanie bo wie że jest wtedy "z prawej" i
    reszta ma mu szpaler przygotować do objechania wyspy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2020-07-20 17:11:44
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 lipca 2020 03:43:17 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 19 Jul 2020 16:39:35 +0100, PiteR

    > Serio pytasz?
    >
    > Zauważyłeś że mongoł co spowodował wypadek wjechał na skrzyżowanie z lewego
    > pasa a wylądował na zewnątrznym, po czym doprowadził do kolizji? Gdyby
    > wjechał jak należy, czyli na wewnętrzny pas to by do kolizji nie doszło.
    > Nie mógł? Ah, no przecież nie mógł bo tam jechały pojazdy z pierwszeństwem.

    Szefie, ty chyba nie wiesz jak działa rondo. To co na filmie to jest skrzyzowanie
    zrobione na okraglo ale pomalowane tak ze nikt nie wie jak jechac,

    Normalne rondo zrobione bez wymyslow bylo by zrobione tak ze ten nagrywajacy musial
    by ustapic temu na zewnetrznym.

    Jesli argumentujesz ze malowanie jest i rondo na filmie jest ok tylko dziala inaczej
    to ja zasugeruje ze rownie dobrze mozna by domalowac pare kresek na zwyklym
    skrzyzowaniu i zrobic z niego cos bezsensownego.

    > Normalne skrzyżowanie jakich tysiące, jak nie miliony, w kraju.

    Nie, to jest popierdółka. Wyglada jak rondo ale jest mocno powalonym skryzowaniem.

  • 28. Data: 2020-07-20 17:25:29
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 20-07-2020 o 16:39, Myjk pisze:
    > Mon, 20 Jul 2020 13:21:56 +0200, yabba

    > Pomijając, że nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się po
    > skrzyżowaniu z ruchem okrężnym.

    W momencie kolizji obaj już poruszali się po skrzyzowaniu.

    yabba

  • 29. Data: 2020-07-20 17:34:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 17:25:29 +0200, yabba

    > W momencie kolizji obaj już poruszali się po skrzyzowaniu.

    Cytryna wjechała na skrzyżowanie później, co zresztą dokumentuje film.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2020-07-20 17:37:22
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 lipca 2020 07:23:31 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    > IMO - jak na kazdym rondzie laczacym ulice o wiecej niz jednym pasie
    > ruchu w jedna strone.

    No nie. Bo normalne ma pasy wokolo i aby zjechac z wewnetrznego trzeba ustapic tym na
    wewnetrznym.

    Tutaj ta reguła jest pogwałcona.

    Malowanie malowaniem ale w zime go nie ma. Czyzby pogoda zmieniala przepisy?

    To rondo jest poronionym pomyslem.

    > Sie szybko przyzwyczają ... a i ten z filmu byl IMO do unikniecia.
    > Tylko niektorzy twardzi sa i pamietaja "blotnik mi rdzewieje" ...
    >
    > A moze maja znajomego mechanika i wiedza ile na tym mozna zarobic ...
    > mozna ?

    To inna sprawa. Tyle ze infrastruktura ma sluzyc i pomagac a nie umozliwiac klepanie
    blotnikow.