  • 121. Data: 2020-07-22 12:24:15
    Temat: Re: Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bełkot.

    -----
    > "Myjk" wrote in message news:1dewnpkowou4u.dlg@myjk.org...

  • 122. Data: 2020-07-22 12:39:12
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 21-07-2020 o 13:04, pueblo pisze:
    > Witaj yabba, 20 lip 2020 w

    > No to wyjaśnij mi jakie reguły panują na TYM rondzie - znak C12 i A7
    > przed wjazdem.
    > Jadą obok siebie dwa auta. Ten z zew kontynuuje jazdę po rondzie, a ten
    > z wew. zjeżdża. Kto komu musi ustąpić?

    Nie ma pasa zewnętrznego prowadzącego dookoła ronda. Na tym rondzie pasy
    zewnętrzne prowadzą do najbliższych zjazdów.

    1. Wjeżdżający ustępuje samochodom znajdującym się na rondzie.
    2. Samochody jadą swoimi namalowanymi pasami.
    3. Zmieniając namalowany pas ruchu ustępujemy pojazdowi jadącemu tym pasem.

    yabba

  • 123. Data: 2020-07-22 12:44:07
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 22-07-2020 o 00:54, pueblo pisze:
    > Witaj Myjk, 21 lip 2020 w news:1g19de35w176x.dlg@myjk.org

    > Ale to nadal jest rondo.

    > Którym pojazdom? Tym po przeciwnej stronie ronda też? Wtedy nigdy nie
    > wjedzie na rodno, jeśli będzie na nim inny samochód. Jak wjeżdzam na
    > drogę z podporzadkowanEJ to mam czekać, aż na horyzoncie nie będzie
    > żadnego auta? Albo jak wjeżdżam na dwupasmową na prawy pas to mam
    > ustąpić tym jadącym lewym? Znaczy czekać aż przejadą.

    Nieustąpienie pierwszeństwa to zmuszenie innego uczestnika ruchu do
    nagłej zmiany prędkości, kierunku lub do zatrzymania się.
    Jeśli zmiana lub zatrzymanie nie będzie nagłe to nie ma wymuszenia
    pierwszeństwa.

    yabba

  • 124. Data: 2020-07-22 12:45:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-07-2020 o 12:39, yabba pisze:

    > Nie ma pasa zewnętrznego prowadzącego dookoła ronda. Na tym rondzie pasy
    > zewnętrzne prowadzą do najbliższych zjazdów.

    Nie do końca do najbliższych, na wprost też możesz przejechać (linia
    przerywana jednostronnie).
    I to IMO jest błąd w oznakowaniu - na rondzie turbinowym powinna być
    ciągła dla pasa zewnętrznego i dopuszczony tylko skręt w najbliższy zjazd.
    Prosto i w lewo powinno dać się jechać tylko z pasów wewnętrznych.

  • 125. Data: 2020-07-22 14:18:56
    Od: 5585<7...@i...invalid>

    Kol99 w

    > Może i wiesz jaka jest zasada ogólna, ale jej nie rozumiesz.
    > Wyraźnie jest napisane art. 22.2 :"KIERUJĄCY JEST OBOWIĄZANY ZBLIŻYĆ SIĘ
    > DO PRAWEJ KRAWĘDZI JEZDNI, czyli najpierw zbliżyć się, a następnie
    > skręcać podczas manewru zmiany kierunku w prawo,
    > tzn. zabronione jest zjeżdżanie z "ronda" z pasa wewnętrznego,
    > o ile znaki nie nakazują inaczej.

    No a w wątku inicjalnym znaki są białe na czarnym, pozwalające opuścić z
    wewnętrznego, więc YPB?

    --
    'Tom N'

  • 126. Data: 2020-07-22 17:40:52
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    napisałeś/aś:

    > 21 Jul 2020 12:24:12 GMT, pueblo

    > Przecież to jest właśnie wzór jak powinna pojechać cytryna, a ty
    > twierdzisz że on źle pojechał a jeszcze że jest winny kolizji. Ręce
    > opadają.

    > On startował z lewego pasa przed skrzyżowaniem, czyli MUSIAŁ
    > wylądować na wewnętrznym -- zewnętrzny był dla tych z prawego pasa.
    > Weź otwórz oczy i rusz mózgownicą.

    A teraz to ty trochę rusz i powiedz mi, co oznaczają strzałki
    kierunkowe na tych pasach - jedna w lewo, druga prosto. Znaków
    pionowych przed skrzyżowaniem nie widzę.
    Wg mnie strzałka w lewo oznacza jazdę w lewo i zawracanie. Strzałka
    prosto - pozostałe możliwości.
    Wobec tego kierowca czerwonego pojechał źle ponieważ ani w lewo ani nie
    zawracał - pojechał prosto.
    A teraz spróbuj mi udowodnić, że nie mam racji.

  • 127. Data: 2020-07-22 17:51:22
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj yabba, 22 lip 2020 w news:5f181879$0$17365$65785112
> [...]

    > nagłej zmiany prędkości, kierunku lub do zatrzymania się.
    > Jeśli zmiana lub zatrzymanie nie będzie nagłe to nie ma wymuszenia

    No i dla mnie tu jest pewien paradoks tej sytuacji. Bo cytryna
    przejeżdzając przez linię warunkowego zatrzymania nikogo nie zmusiła do
    ww. A z pewnością nie nagrywającego(jeszcze), no i jedzie sobie prawym.
    I teraz wyobraźmy sobie, że cytryna wjechała prawidłowo z prawego tym
    samym wjazdem na rodno, co ten mały czerwony(czyli wjazd wcześnie niż
    wjechała) i jechała na tyle wolno, że sytuacja jest identyczna jak w 4:45
    stopklatce tego filmu.
    No i co? Nadal ma ustapić pierwszeństwa tym na wew. pasie? Już
    abstrahując od tej kolizji - zakładam, że jedzie tym samym pasem i go nie
    zmienia.

  • 128. Data: 2020-07-22 17:53:39
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 22 lip 2020 w news:rf95ca$nt7$1$Cav@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > Nie do końca do najbliższych, na wprost też możesz przejechać (linia
    > przerywana jednostronnie).

    No i strzałka się nie zgadza.

> [...]
    > ciągła dla pasa zewnętrznego i dopuszczony tylko skręt w najbliższy
    > zjazd. Prosto i w lewo powinno dać się jechać tylko z pasów
    Jak już napisałem, wew. pas ma strzałkę w lewo, co wg mnie oznacza w lewo
    i zawracanie.

  • 129. Data: 2020-07-22 18:47:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-07-2020 o 17:51, pueblo pisze:

    > No i dla mnie tu jest pewien paradoks tej sytuacji. Bo cytryna
    > przejeżdzając przez linię warunkowego zatrzymania nikogo nie zmusiła do
    > ww.

    No nie zmusiła, a to że wjechanie w kogoś, który nie zmienił prędkości
    RÓWNIEŻ jest wymuszeniem pierwszeństwa, to już dla Ciebie za trudne?

  • 130. Data: 2020-07-22 19:23:22
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 22 lip 2020 w news:rf9qjc$5qn$1$Cav@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > No nie zmusiła, a to że wjechanie w kogoś, który nie zmienił
    > prędkości RÓWNIEŻ jest wymuszeniem pierwszeństwa, to już dla Ciebie
    > za trudne?

    Nie nie jest? Moje pytanie końcowe jednak jest za trudne.