  • Data: 2009-04-14 00:38:49
    Temat: Re: Co to za obiektyw i jak do podlacze do PentaKSA
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arczi pisze:
    > Owszem, również kłuje. Ani krzty mniej niż jakiekolwiek inne niepoprawne
    > formy z apostrofem.

    Oczywiście, że jest źle i sam kiedyś robiłem podobne temu błędy.
    Jedyne co chciałem zaznaczyć, to że "x'a" spokojnie daje się przeczytać
    jako "ks'a", ale "x'ie" czytać już ciężko bo wypadałoby przeczytać
    "ks'ie", a to już głoski "k-si-e" i taki podział z tym nieszczęsnym
    apostrofem wygląda już zupełnie nienaturalnie. Jak jeszcze nie znałem
    tychże zasad to po prostu manewrowałem tak zdaniami żeby mi taka forma
    wyrazu nie powstała.
    Oczywiście apostrof u nas nie jest poprawny w tym kontekście, czy to
    chciałoby się dopisać "a", czy "ie" - przy odmianie skrótów jak już to
    kreska. Jak ktoś za to koniecznie wyrazu odmienić nie chce to może
    zostawić go w mianowniku i wtedy nie dopisuje się liter.

    Mam nadzieję, że nikogo nie urażę, jak wstanie, ale temat i kilka razy w
    tekście ten błąd już się pojawił.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \