    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Co to warte?
    Date: Wed, 6 Feb 2013 19:29:01 +0100

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości
    >Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Tak, ale jakos duzo taniej nie bede mial. Moge miec aneks na 12
    > miesiecy i placic tyle co i teraz, majac jakies kosmiczne ilosci
    > minut. Tylko ze ja nie potrzebuje wiecej - mam tyle, ile mi
    > wystarcza, z marginesem.

    A ile tych minut ma byc, bo tak na szybko popatrzylem - oferta wstepna
    to 20 zl taniej, *24 to juz sie 480 uzbiera. Telefony tez nie zawsze
    po 1zl, a groza nam kolejne obnizki ..

    >Podstawowa zasada: nie korzystaj z oferty utrzymaniowej przed upływem
    >obecnej. Oferty jakie wtedy dostaniesz będą gorsze niż dla nowych
    >abonentów a taryfy możesz zmienić tylko na równoważne lub wyższe.

    Ale masz wczesniej. to tez sie w rozrachunku liczy.
    Poza tym ja moze negocjowac nie umiem, ale teraz t-mobile jakos nie
    chce podniesc oferty po uplywie starej.

    >Do tego ciężko wynegocjować umowę krótszą niż 18 miesięcy.

    Co z tego, kiedy pozniej mozesz tez sprobowac przed czasem :-)

    >Umowa bez telefonu też specjalnie korzystna nie jest. Jeśli zalezy Ci
    >na
    >zachowaniu numeru i pozostanie w tej sieci to zrób tak - przed
    >upływem
    >ostatniego okresu rozliczeniowego złóż zlecenie migracji do pre-paida

    Zobaczymy w tym roku pomoze.

    >albo w ogóle do innego operatora.

    A to IMO obecnie ucina im mozliwosc zadbania o klienta. W ciagu 24h
    maja przeniesc, no chyba ze "z zachowaniem okresu wypowiedzenia", ale
    umowy juz podpisane ...
    Moze ich wypowiedzienie terminowe z adnotacja "numer bedzie
    przeniesiony" zacheci do negocjacji ... ale czy tam w ogole ktos
    decyzyjny to czyta, czy tylko wprowadzaja w komputer ?

    >Gdy umowa się skończy i numer zostanie
    >przeniesiony składasz ponownie dyspozycję przeniesienia z powrotem na
    >abonament. Wtedy jesteś traktowany jako nowy klient i oferty są
    >zdecydowanie lepsze.

    Mozna i tak ... ale czy aby na pewno lepsze ?

    >Sam jestem po takiej operacji dla kilku telefonów firmowych. Oferta
    >utrzymaniowa jaką mi pokazali w T-Mobile wywołała tylko mój uśmiech,
    >podobnie jak oferta "darmowych" aparatów. Po operacji via prepaid
    >Play
    >można było wybierać z aktualnej oferty.

    Ale aktualna oferta
    http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przeni
    es_numer/abonament

    i wybieramy powiedzmy "smartfonowa okazja", gdzie .... OMG, nie, tu
    cos dziwnie drogo,
    wybieramy np oferte multimedialna
    http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przeni
    es_numer/abonament/z_telefonem/multimedialna
    http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przedl
    uz_umowe/abonament/gwarancja/multimedialna_

    w taryfie rodzina 40 warunki podstawowe jakby te same (59.90), ceny
    telefonow te same, nowy klient ma ten bonus ze moze zawrzec umowe na
    18 miesiecy lub skorzystac (?) z kodu promocji i zaplacic 6 zl mniej
    miesiecznie. Ale musi zaplacic 50 zl za aktywacje karty.

    no chyba ze ma skorzystac z "wyjatkowej okazji",
    http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/oferta/przeni
    es_numer/abonament/wyjatkowa_okazja
    potrzebuje akurat dokladnie 160 minut, to moze cos ciekawego tu
    znajdzie i jeszcze dostanie kiepski telefon za grosze ...

    Juz mi sie nie chce wczytywac co i jak ...

    J.

    Niestety numery musiały
    >pozostać w T-Mobile - pewien wymóg formalny firmy.

    Zdrówko