    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Co to warte?
    Date: Wed, 6 Feb 2013 09:06:29 +0100

    Dnia 2013-02-06, o godz. 00:20:50
    Maciek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak, ale jakos duzo taniej nie bede mial. Moge miec aneks na 12
    > miesiecy i placic tyle co i teraz, majac jakies kosmiczne ilosci
    > minut. Tylko ze ja nie potrzebuje wiecej - mam tyle, ile mi
    > wystarcza, z marginesem. Z kolei obnizanie abonamentu tez mi sie nie
    > bardzo oplaca, bo wtedy moge zaczac co miesiac doplacac do interesu.

    Podstawowa zasada: nie korzystaj z oferty utrzymaniowej przed upływem
    obecnej. Oferty jakie wtedy dostaniesz będą gorsze niż dla nowych
    abonentów a taryfy możesz zmienić tylko na równoważne lub wyższe. Do
    tego ciężko wynegocjować umowę krótszą niż 18 miesięcy. Umowa bez
    telefonu też specjalnie korzystna nei jest. Jeśli zalezy Ci na
    zachowaniu numeru i pozostanie w tej sieci to zrób tak - przed upływem
    ostatniego okresu rozliczeniowego złóż zlecenie migracji do pre-paida
    albo w ogóle do innego operatora. Gdy umowa się skończy i numer zostanie
    przeniesiony składasz ponownie dyspozycję przeniesienia z powrotem na
    abonament. Wtedy jesteś traktowany jako nowy klient i oferty są
    zdecydowanie lepsze. Dodatkowo jeśli całą operację wykonasz za
    pośrednictwem innego operatora to dorzucą jakieś bonusy za migrację od
    niego.

    Sam jestem po takiej operacji dla kilku telefonów firmowych. Oferta
    utrzymaniowa jaką mi pokazali w T-Mobile wywołała tylko mój uśmiech,
    podobnie jak oferta "darmowych" aparatów. Po operacji via prepaid Play
    można było wybierać z aktualnej oferty. Niestety numery musiały
    pozostać w T-Mobile - pewien wymóg formalny firmy.

    Zdrówko