eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo to ku**a jest?Re: Co to ku**a jest?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!not-for-mail
    From: g...@n...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co to ku**a jest?
    Date: Fri, 11 May 2012 08:09:29 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 26
    Message-ID: <p...@n...chmurka.net>
    References: <joe78v$5pk$1@inews.gazeta.pl> <joelkp$ee9$1@inews.gazeta.pl>
    <4fab76ab$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fab7822$0$26705$65785112@news.neostrada.pl>
    <jofunj$vv8$1@node2.news.atman.pl> <p...@n...chmurka.net>
    <joga4a$ddr$1@node2.news.atman.pl> <p...@n...chmurka.net>
    <4fabdf14$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: avenger.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: avenger.news.chmurka.net 1336723769 30472 94.75.119.166 (11 May 2012
    08:09:29 GMT)
    X-Complaints-To: usenet#chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 May 2012 08:09:29 +0000 (UTC)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-Face: cH9M7E&=}hx;:1xh~O-@_W%(+nYCoNx6[gzClaf{{5#M@%v@D@3#5[=yv>XO\D?39"SsA~%
    :>dyB~`d?;hdxK-'g3?"Mz/4%[j@_MMe8:8B=EUYkc#nqxy<vvbc(@~@|ML,jK%C;z3)gKyR:,QBb3
    9PPzM74c>y{6"X`:)D*<j-,~_L`IYzr)@RG_dn
    X-Composer: nano
    X-User-Uptime: 858200561 seconds
    X-Hackerkey: v4sw7CHPSU$hw8ln4pr8OP$ck4$ma6u7LNS$w2Cm4g/l8D$i5e5t4Xb5en8$aIs0r1
    p0/0g4/5CHO http://www.hackerkey.com/
    User-Agent: tin/1.9.3-20080506 ("Dalintober") (UNIX) (Linux/2.6.38-avenger (i686))
    X-Geek-Code: v3.1 G d- s:++ a- C++++$ UBL++++$ P+ L++++$ !E !W++ N++ o? K--? !w !O M?
    !V PS+++ PE++ Y++ PGP++ !t !5 X+ !R tv-- b- DI D+ G e h r++ y?**
    X-Comment-To: "Ghost" <g...@e...pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2448445
    [ ukryj nagłówki ]

    Ghost <g...@e...pl> wrote:

    >> Wyłączył silnik
    >
    > Klopot w tym, ze jesli winna jest elektronika, to silnika moze sie nie dac
    > tez wylaczyc (mowa o wylaczaniu przyciskiem).

    Nie mam pojęcia jak to wyłączanie przyciskiem jest zrobione. Jeżeli przycisk
    jest na magistrali CAN lub podobnej, to pewnie może być problem. Chociaż nie
    wierzę że ECU nie ma watchdoga, który zdusiłby wszystko, gdy komunikacja
    siądzie.

    W pojazdach które miałem okazję rozbierać/naprawiać/serwisować (fiat siena,
    suzuki gsxf, chiński skuter) wyłączanie jest zrobione czysto elektrycznie.
    W chińskim skuterze jest o tyle ciekawie, że wyłączanie silnika jest zrobione
    przez zwieranie impulsów z czujnika na wale - podejrzewam że dlatego, że jest
    tam mniejszy prąd, niż na zasilaniu modułu zapłonowego. Tam nie ma opcji, jak
    się wyłączy zapłon, to silnik też się wyłączy.

    Chociaż są różne zjawiska, które mogą podtrzymać pracę silnika nawet bez
    działającej elektryki (np. za uboga mieszanka + gaźniki, czy diesel, który
    łyka olej z uszkodzonej turbiny) - wtedy pozostaje zdusić...

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: