  • 31. Data: 2010-10-29 10:37:17
    Temat: Re: Co to jest za numer 399700035 ?
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 29 Paź, 00:54, "Araneus Diadematus" <w...@c...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomościnews:slrnicjsvg.dbq.jaros@falcon.lasek.waw
    .pl...

    > Ale przecież Komertel nie był VoIP-em, lecz fizyczną centralą "z krwi i
    > kości". Początkowo PRX-205, z analogowym :) polem komutacyjnym na
    > kontaktronach chyba, potem Lucyna 5ESS.
    > Równowaga... Le Tepsa rzeźbi... Jest cała masa dostępnych VoIP-ów w
    > poszczególnych strefach, w kraju, za granicą, lać na Ciocię T. i założyć
    > sobie osobne konto.
    >
    > --
    > ((o))
    > ((+))

    Dodam, że Komertel był w hierachii sieci ( czy jak się to nazywa )
    wyżej- na poziomie numeracji krajowej- tzn. za granicę telefonowało
    się przez tylko jedno Zero, a abonenci Komertela w połączeniach między
    sobą używali pełnego numeru krajowego, wtedy 8-miocyfrowego, czyli
    3912XXXX ( taki był zakres ). sieć wyłączono wg moich zapisków we
    wrześniu 2003 r.

  • 32. Data: 2010-10-29 13:13:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wiwany" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >sobą używali pełnego numeru krajowego, wtedy 8-miocyfrowego, czyli
    >3912XXXX ( taki był zakres ). sieć wyłączono wg moich zapisków we

    I mozna bylo na Antyle Holenderskie dzwonic w ruchu automatycznym :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 33. Data: 2010-10-30 09:42:26
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 29 Paź, 15:13, "SDD" pisze...

    > I mozna bylo na Antyle Holenderskie dzwonic w ruchu automatycznym :)

    bo były stałe, wyłączne (bez innych routingów przelowowych itp.) łącza
    do EMNA

    Ircys

    PS
    Gratuluję finału w 1z10! :)

  • 34. Data: 2010-10-30 20:33:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    >PS
    >Gratuluję finału w 1z10! :)

    Hehe, dzienx :) - dostalem slodkosci + zegarek Adriatica :) do 3 tys.
    zabraklo "picnego wlosa" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 35. Data: 2010-10-31 00:24:18
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Może jeszcze to, że działał na terenie całego kraju, a jego założenie (w
    Ale pewnie w praktyce większość komerteli i tak znajdowała się na
    terytorium SN 22 :-).

    > odróżnieniu od geograficznego numeru PSTN) nie nastręczało żadnych
    > trudności :-)
    Żadnych? Że niby jak - gdy nie było gdzieś kabelka, to go dociągali
    nieważne ile kilometrów ???

    Przemek

  • 36. Data: 2010-10-31 00:52:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Ale pewnie w praktyce większość komerteli i tak znajdowała się na
    > terytorium SN 22 :-).

    No właśnie nie. Być może wręcz odwrotnie -- choć żadnych porządnych
    statystyk nie znam.

    > Żadnych? Że niby jak - gdy nie było gdzieś kabelka, to go dociągali
    > nieważne ile kilometrów ???

    Strasznie się starali. Jak nigdy wcześniej ani później.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2010-10-31 00:56:30
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik rageofhonor napisał:

    > Użytkownik "Ircys" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > TPSA ma chyba u siebie burdel bo dzwonilem na biuro numerów i mi
    > powiedzieli że to chyba jakiś międzynarodowy. Powinni wiedzieć że to ich
    > numer. Czy TPSA też ma w biurze numerów spis abonentów VoIP?

    IMHO zasadniczo powinna mieć.

    BTW znalazłem 1 numer z SN 39 w papierowej książce telefonicznej.

    Jest to darmowa książka telefoniczna pt. LUBLIN 2010 by pkt.pl (około
    rok temu dostałem ją do mojego inboxa snail-mailowego). Jej zasięg
    zasadniczo pokrywa się z SN 81 ale zawiera też miejscowości z sąsiednich
    SN. W skromnej części z numerami prywatnymi jest zastosowany naturalnie
    podział wg miejscowości. Każda miejscowość ma przy nazwie dopisek
    "Zawsze przed numerem wybierz XX" gdzie XX z reguły = 81, a same numery
    są podane w formacie 7D. Ponieważ w niektórych miejscowościach występują
    numery z innym kierunkowymi niż domyślny, te inne kierunkowe są podane
    mikrym fontem przed numerem 7D. OT, co ciekawe te niedomyślne kierunkowe
    występują niekiedy z dala do granic SN 81 (np. Garbów 1x SN 15, 1x SN
    82, 2x SN 84) - ki czort?. No a w Dęblinie jedyny nietypowy numer to 39
    923 xx xx :-).

    Przemek

  • 38. Data: 2010-10-31 01:29:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    > Jest to darmowa książka telefoniczna pt. LUBLIN 2010 by pkt.pl
    > (około rok temu dostałem ją do mojego inboxa snail-mailowego).
    [...]
    > No a w Dęblinie jedyny nietypowy numer to 39 923 xx xx :-).

    Trudno się grepuje taką książkę? Tak z ciekawości pytam.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2010-10-31 09:36:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > No właśnie nie. Być może wręcz odwrotnie -- choć żadnych porządnych
    > statystyk nie znam.

    Ja też statystyk nie znam, ale od 1992 SN 22 miała już w miarę porządne
    usługi międzynarodowe, a reszta kraju nie. Stąd taka linia bardziej
    byłaby potrzebna w Pcimiu Górnym, niż w Warszawie

    > Strasznie się starali. Jak nigdy wcześniej ani później.

    To było trochę za zasadzie "rzeczy niemożliwe realizujemy od ręki, na
    cuda trzeba trochę poczekać".

  • 40. Data: 2010-10-31 11:27:42
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > [...]
    >
    > Trudno się grepuje taką książkę? Tak z ciekawości pytam.

    Zależy od oświetlenia, ostrości wzroku i (jak ktoś potrzebuje) jakości
    okularów :-). Czy mam na priva wysłać przykładowe skany?

    Przemek