  • 21. Data: 2010-10-28 22:00:26
    Temat: Re: Co to jest za numer 399700035 ?
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 27 Oct 2010 01:51:25 +0200, "SDD"
    <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    >(zwlaszcza z VoIPa) , to zaplaci duzo wiecej.
    >
    >Tak jest bowiem w druga strone - z polskich VoIPow na zwykly numer
    >stacjonarny we Francji polaczenie kosztuje zwykle kilka groszy za minute
    >(np. ze ś.p. Tlenofonu do Francji kosztowalo 7 gr). Ale na numer, ktory sie
    >wyswietlal, gdy znajoma z Francji dzwonila doPolski ze swojego odpowiednika
    >"Liveboxa" (bo miala za darmo) z tego samego Tlenofonu minuta kosztowala
    >3,71 zl - czyli ponad pieciokrotnie drozej.
    >
    >Wiec zagraniczne VoIPy tez moga taryfikowac polskie NGNy na innych zasadach

    wiec jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest aby TP zaczela dawac swoje
    voipy w strefach geograficznych i problem dla dzwoniacych by sie
    skonczyl.

    --
    ThinkXtra

  • 22. Data: 2010-10-28 22:06:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    a...@p...pl napisał:

    > i jeszcze - powinno sie go takze oferowac dla firm a nie tylko osobom
    > fizycznym!

    Przez kilkanaście lat oferowany był wyłącznie firmom (jako tzw. komertel),
    więc teraz dla odmiany dostają go tylko osoby fizyczne. Sprawiedliwość
    musi być. I równowaga w przyrodzie.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2010-10-28 22:54:39
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnicjsvg.dbq.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Przez kilkanaście lat oferowany był wyłącznie firmom (jako tzw.
    > komertel),
    > więc teraz dla odmiany dostają go tylko osoby fizyczne. Sprawiedliwość
    > musi być. I równowaga w przyrodzie.

    Ale przecież Komertel nie był VoIP-em, lecz fizyczną centralą "z krwi i
    kości". Początkowo PRX-205, z analogowym :) polem komutacyjnym na
    kontaktronach chyba, potem Lucyna 5ESS.
    Równowaga... Le Tepsa rzeźbi... Jest cała masa dostępnych VoIP-ów w
    poszczególnych strefach, w kraju, za granicą, lać na Ciocię T. i założyć
    sobie osobne konto.

    --
    ((o))
    ((+))

  • 24. Data: 2010-10-28 23:08:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Araneus Diadematus napisał:

    > Ale przecież Komertel nie był VoIP-em, lecz fizyczną centralą "z krwi
    > i kości". Początkowo PRX-205, z analogowym :) polem komutacyjnym na
    > kontaktronach chyba, potem Lucyna 5ESS.

    Chodzi o strefę 39, a nie o to czym był. A był sporo używany do rozmów
    międzynarodowych. A z tym się łączy... hmm... pod koniec XX wieku nie
    wszyscy zadawali sobie sprawę z tego, że używaja VoIPa.

    > Równowaga... Le Tepsa rzeźbi... Jest cała masa dostępnych VoIP-ów
    > w poszczególnych strefach, w kraju, za granicą, lać na Ciocię T.
    > i założyć sobie osobne konto.

    A to już inna sprawa. Oczywista oczywistość, jak mawiał klasyk.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2010-10-28 23:50:38
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnick0jn.evh.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Chodzi o strefę 39, a nie o to czym był. A był sporo używany do rozmów
    > międzynarodowych. A z tym się łączy... hmm... pod koniec XX wieku nie
    > wszyscy zadawali sobie sprawę z tego, że używaja VoIPa.

    Zwłaszcza, że koszty korzystania z tegoż, OIDP, były zdecydowanie
    nie-VoIP-owe...?

    > A to już inna sprawa. Oczywista oczywistość, jak mawiał klasyk.

    Zwłaszcza, że Neo nie planuję... Pora wybrać sobie coś... zobaczę, może
    jakiś serwis, gdzie można sie z numerem przenieść, ma alarmowe (ważne),
    będzie wyraźnie tańszy, niż tradycyjna stacjonara... choć z drugiej
    strony prąd w domu padnie i telefon będę mógł sobie w pupcię włożyć (a
    przyjemności to nie sprawi -uprzedzając komentarze) i zadzwonić palcami
    o parapet za oknem. Hmm... może taki VoIP jao drugi po prostu.

    --
    ((o))
    ((+))

  • 26. Data: 2010-10-29 00:09:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Zwłaszcza, że koszty korzystania z tegoż, OIDP, były zdecydowanie
    > nie-VoIP-owe...?

    Struktura cen była trochę VoIP-owa. To znaczy wewnątrz sieci gadało
    się za darmo. Na początku, bo później pazerna tepsa wprowadziła
    opłaty. A to było bardzo atrakcyjne, zważywszy ówczesne ceny rozmów
    międzymiastowych. Impuls krajowy był droższy, nie pamiętam już o ile
    (dwa razy?), międzynarodowy chyba już nie (ale za to bez problemu
    można było się dodzwonić). Dla dzwoniących z zewnątrz był to zawsze
    numer z innej strefy (opłata jak za międzystrefowe).

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2010-10-29 00:56:01
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnick44v.gks.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> [...]
    > można było się dodzwonić). Dla dzwoniących z zewnątrz był to zawsze
    > numer z innej strefy (opłata jak za międzystrefowe).

    Czyli wszystko i tak zostało pochrzanione... To już wolę telefon GG, 5
    groszy minuta, a wewnątrz nadal za darmo. Skype (dobra jakość, tylko
    kompa żyłuje), Paltalk, Tlen, co tam jeszcze... Tepsię zostawę tylko ze
    względów strategicznych. Nie wspominam o znanym od dawna programie
    NetMeeting, czy prócz niego jest inny program, umiejący automatycznie
    przełączać N/O, gdy karta jest simpleksowa? Tylko, że NM + NAT to jak
    ogień i woda, bo jak kot i pies (i niekiedy reszta) to nie powiem :)
    http://www.youtube.com/watch?v=yqSL9pFtYTw

    --
    ((o))
    ((+))

  • 28. Data: 2010-10-29 06:49:56
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > Przez kilkanaście lat oferowany był wyłącznie firmom (jako tzw. komertel),
    > więc teraz dla odmiany dostają go tylko osoby fizyczne. Sprawiedliwość

    Równowaga jest i na huśtawce tyle, że .... chwiejna

  • 29. Data: 2010-10-29 07:38:48
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 29 Paź, 01:50, pisze...

    > Zwłaszcza, że koszty korzystania z tegoż, OIDP, były zdecydowanie
    > nie-VoIP-owe...?

    To prawada, że Komertel miał podobny prefiks do dzisiejszego VoIP-a
    ale poza tym nic go z techonologią VoIP nie łączy(-ło).

    Ircys

  • 30. Data: 2010-10-29 10:05:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-10-29 09:38, Ircys pisze:
    > On 29 Paź, 01:50, pisze...

    > To prawada, że Komertel miał podobny prefiks do dzisiejszego VoIP-a
    > ale poza tym nic go z techonologią VoIP nie łączy(-ło).

    Może jeszcze to, że działał na terenie całego kraju, a jego założenie (w
    odróżnieniu od geograficznego numeru PSTN) nie nastręczało żadnych
    trudności :-)