  • 41. Data: 2010-10-31 11:49:30
    Temat: Re: Co to jest za numer 399700035 ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Zależy od oświetlenia, ostrości wzroku i (jak ktoś potrzebuje)
    > jakości okularów :-). Czy mam na priva wysłać przykładowe skany?

    Na przyszłość poproszę. Odeślę po przepuszczeniu przez OCR.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2010-10-31 12:26:37
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Na przyszłość poproszę. Odeślę po przepuszczeniu przez OCR.
    I dodam jeszcze, że w sumie nie bardzo jest co grepować - są tylko
    numery z Telecom Pologne (nie stwierdziłem licznie występującej tu
    Netii) i to zapewne tylko takie, na których publikację abonenci wyrazili
    zgodę. No ale OTOH gdyby były wszystkie, to książka byłaby za gruba i
    nie przeszłaby przez eurootwór wlotowy w inboxie :-P.

    Przemek

  • 43. Data: 2010-10-31 12:30:39
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Ja też statystyk nie znam, ale od 1992 SN 22 miała już w miarę porządne
    > usługi międzynarodowe, a reszta kraju nie. Stąd taka linia bardziej
    > byłaby potrzebna w Pcimiu Górnym, niż w Warszawie

    Czyli głównym celem (dla abonentów) instalacji komertela były sensownie
    działające połączenia międzynarodowe?

    > To było trochę za zasadzie "rzeczy niemożliwe realizujemy od ręki, na
    > cuda trzeba trochę poczekać".

    A jakie były przyczyny tego zrywu instalacyjnego? Czy taką wielką
    kasiorę na tym trzepano, a może zdecydowały względy, nazwijmy je, hmmm
    polityczne ;-)?

    Przemek

  • 44. Data: 2010-10-31 12:40:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-10-31 13:30, Przemysław Kowalik pisze:

    > Czyli głównym celem (dla abonentów) instalacji komertela były sensownie
    > działające połączenia międzynarodowe?

    Ideologicznie chodziło o miedzynarodowe. Praktycznie, abonent komertela
    miał też całą Polskę w zasięgu klawiatury, i to taką Polskę, o której
    abonent SN 22 mógł tylko pomarzyć i zamawiać na 900. Oprócz tego
    bezpłatne (początkowo, później chyba zaliczanie jednokrotne) połączenia
    z innymi abonentami 039.

    > A jakie były przyczyny tego zrywu instalacyjnego? Czy taką wielką
    > kasiorę na tym trzepano, a może zdecydowały względy, nazwijmy je, hmmm
    > polityczne ;-)?

    Pewnie tak. Zakładaliśmy, że w ten sposób zostaniemy drugą Japonią,
    Koreą czy czymś tam.

  • 45. Data: 2010-10-31 12:40:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Czyli głównym celem (dla abonentów) instalacji komertela były sensownie
    > działające połączenia międzynarodowe?

    W każdym razie był to najsensowniejszy powód. Zakładało się linię i już
    firma była zewsząd dostępna pod numerem +4839XXXXXX. Można było czekać
    na telefon od Inwestora Zagranicznego.

    > A jakie były przyczyny tego zrywu instalacyjnego? Czy taką wielką
    > kasiorę na tym trzepano, a może zdecydowały względy, nazwijmy je,
    > hmmm polityczne ;-)?

    Może pokazanie, że "my przecież potrafimy, potrzeba nam tylko pieniędzy"?
    Nie wiem czy nie popełniam błędu przypisując tej firmie racjonalne
    planowanie strategii.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2010-10-31 12:49:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Ideologicznie chodziło o miedzynarodowe. Praktycznie, abonent komertela
    > miał też całą Polskę w zasięgu klawiatury, i to taką Polskę, o której
    > abonent SN 22 mógł tylko pomarzyć i zamawiać na 900.

    Tego jakoś nie kojarzę. Miasta (i wsie) miały numery kierunkowe dostępne
    tylko ze strefy 39? Nie miałem w tamtych czasach potrzeby dzwonienia po
    takich miejscach.

    > Oprócz tego bezpłatne (początkowo, później chyba zaliczanie jednokrotne)
    > połączenia z innymi abonentami 039.

    Później, to chyba nawet nie jednokrotne, a normalne czasowe. O ile mnie
    skleroza nie dotknęła.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2010-10-31 13:13:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Ja też statystyk nie znam, ale od 1992 SN 22 miała już w miarę
    > porządne usługi międzynarodowe, a reszta kraju nie. Stąd taka linia
    > bardziej byłaby potrzebna w Pcimiu Górnym, niż w Warszawie

    Tak przy okazji - pamietacie, kiedy uruchomiono automatyczne
    polaczenia z Warszawy do USA? Bo ja pamietam...

    MJ

  • 48. Data: 2010-10-31 14:19:47
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Tak przy okazji - pamietacie, kiedy uruchomiono automatyczne
    > polaczenia z Warszawy do USA? Bo ja pamietam...

    Tradycyjnie na 22 Lipca, d. E. Wedel :-P

  • 49. Data: 2010-10-31 14:25:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Tego jakoś nie kojarzę. Miasta (i wsie) miały numery kierunkowe dostępne
    > tylko ze strefy 39? Nie miałem w tamtych czasach potrzeby dzwonienia po
    > takich miejscach.

    Była kupa małych miast (a i czasem większych, wcześniej powiatowych),
    gdzie albo nie było w ogóle możliwości połączenia, albo trzeba było
    tranzytem, przez nadrzędną CMM, a bez problemu były dostępne z zagranicy
    przez ACMM. Oczywiście nie zmieniło to problemu połączeń z CR
    (centralami ręcznymi): jak nie miałeś numeru w ruchu automatycznym, to
    się nie połączyłeś.
    Tak przy okazji - numery do CR pojawiały sie w książkach telefonicznych
    w pierwszej połowie lat '70, a potem zniknęły. Jak ktoś zarchiwizował
    taką książkę, albo miał duży notes, to mógł się łączyć tą metodą aż do
    momentu wprowadzenia ruchu automatycznego. A jak nie, pozostawało 900.
    Komu to przeszkadzało?

    > Później, to chyba nawet nie jednokrotne, a normalne czasowe. O ile mnie
    > skleroza nie dotknęła.

    Ale chyba nadal wg taryfy lokalnej,rajt?

  • 50. Data: 2010-10-31 14:51:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Tradycyjnie na 22 Lipca, d. E. Wedel :-P

    Wydajemisie, że jednak w sierpniu...

    MJ