  • Data: 2012-02-29 23:43:41
    Temat: Re: Co to jest pecet? Poważnie.
    Od: "Latet" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jaka jest (aktualna) definicja słowa "pecet"? Czy ma to związek tylko ze
    > sprzętem, czy także z oprogramowaniem, które na nim zainstalowano? Czy ma to
    > związek z wielkością obudowy (wszak na laptopa się raczej nie mówi "pecet").
    > Co na pewno jest pecetem, a co nim nie jest? Jak szeroka jest 'szara' strefa?

    Nie sądziłem, że moje pytanie okaże się aż tak trudne, tzn. problem
    zdefiniowania peceta AD 2012 jest trudniejszy niż sądziłem.

    Najmniej bezsensowana wydaje mi się definicja, że jest to komputer na którym da
    się odpalić MS-DOS-a natywnie. Ale wtedy do pecetów należałoby zaliczyć prawie
    wszystkie laptopy, a raczej się ich tak nie nazywa, choć w zakresie tematyki
    grupy pl.comp.pecet - laptopy są jak najbardziej uwzględnione.

    Zacierają się te granice i wydaje się, że z latami będą się zacierać jeszcze
    bardziej...

    A gdyby tak odwrócić kota ogonem i zapytać - jakie (współczesne) komputery
    pecetami na pewno nazwać się nie da? Np. Amiga czy Mac z prockiem PowerPC. Co
    jeszcze? (nie liczmy smartfonów).

    Dzięki,

    latet