  • Data: 2018-06-28 10:07:49
    Temat: Re: Co takiego zaje***fajnego jest w Smart-TV?
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-27 o 22:56, BaSk pisze:
    > No wiem, że można to-i-owo odpalić na ekranie, ale wolę do tego używać
    > PC-ta. Czy warto "koniecznie" dokupić sobie tego smarta? Co za tym
    > przemawia wg Was?

    Był kiedyś taki dowcip do czego służy IE: do przeglądania Internetu z
    komputera i vice versa.
    Smart TV przywraca stare dowcipy do życia, były opisywane przypadki że
    TV wysyła do bazy zapis dźwiękowy z domu klienta, co jeszcze to można
    się domyślać. Zanim kupisz przeczytaj dokładnie warunki użytkowania,
    może są na tyle uczciwi że napiszą co tam sobie zapisują, pewnie będzie
    jakiś ogólny zapis że zbierają dane dla naszego dobra :)
    Patrząc po sygnaturkach to pewnie nie będziesz zachwycony takimi
    funkcjami TV.
    Druga kwestia to bezpieczeństwo, kupa softu napchana a aktualizacji jak
    na lekarstwo, w dodatku można się podpiąć bez kabla. Ja wiem że wszyscy
    są uczciwi i nie mają nic do stracenia, ale są ludzie którzy używają
    wbudowanej przeglądarki np. do płacenia przelewów w banku (sam poznałem
    taką osobę) więc jakaś pokusa dla złodziei jest i można sobie kuku zrobić.
    Poza tym to jest cholerna pokusa i strata czasu, mogłem mieć Netfliksa
    za darmo ale nie wziąłem, bo pewnie bym w końcu zaczął hurtowo oglądać
    te durne seriale i zawalił robienie innych ważniejszych i bardziej
    pożytecznych rzeczy.

    Na koniec taka dygresja - skąd ta moda na nazwę smart?
    Patrząc na smart liczniki elektryczne to można dojść do wniosku że każde
    użycie przymiotnika smart powinno wzmóc naszą czujność ;)
    Skrócone wyjaśnienie: zwykły "głupi" licznik nie wyłączy nam prądu,
    elektryczność mamy mieć 24/365 i można się poskarżyć jak jest przerwa.
    Planowane smart liczniki i smart sieci mogą być odcinane od zasilania na
    polecenie elektrowni i taki będzie standard usługi, nie mamy pańskiego
    prądu i co nam pan zrobi?
    Pytanie retoryczne - który licznik chcielibyście mieć w domu?

    Piotrek