  • Data: 2020-07-13 10:28:31
    Temat: Re: Co sie psuje w automacie.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2020-07-13 o 10:01 +0200, J.F. napisał:
    > Nie wiadomo, czy ta zebatka jest do dostania.

    Jest do dostania, nawet wysyłkowo (z Ukrainy lub Rosji), tylko złożyć
    nie ma komu.

    > Most ze skosnymi kolami wymaga troche wiedzy do ustawienia - ktora
    > byc moze juz zanikla, skoro tylne mosty sie nie psuja, a w ogole to
    > ich malo jest.
    > Bywa, ze sa potrzebne specjalne narzedzia.

    Mój to był akurat przedni most, ale to bez znaczenia. Tak, do
    rozebrania i rozumnego złożenia trzeba czasu, wiedzy, chęci i
    doświadczenia. Naiwnie sądziłem, że zawodowy mechanik takie rzeczy ma.
    To już nie te czasy.

    > No i najwazniejsze - rajdowa ekipa potrafi to szybko naprawic, a
    > mechanikowi ile zajmie ?

    W rajdzie to się naprawia gumą do żucia, sznurkiem i bananem. Ja
    szukałem nieco innej usługi.

    > Razy ... 100 euro za godzine ? nie oplaci sie tego panu naprawic.

    Dokładnie tak - dlatego pisałem, że przy obecnych (zachodnich) kosztach
    za roboczogodzinę ludzkość głupieje i idzie na łatwiznę. Ma być szybko
    i bez komplikacji, bo dniówka wysoka a następni klienci już czekają pod
    drzwiami. A młodych już się nawet nie uczy trudnych rzeczy, bo i po co.

    > Ze tez Ci sie chce te starą Łade reanimowac :-)

    Nie reanimować, bo ona nie umiera. Po prostu utrzymywać. To naprawdę
    świetny samochód jest, w swojej kategorii, i nie znam lepszego dla
    moich potrzeb. Zaczynam się tylko martwić, że w końcu przegnije
    zupełnie i się rozpadnie, a znaleźć tutaj spawacza który umiałby lub
    chciałby zająć się takim autem dogłębnie nie sposób. Ci co są, to
    potrafią co najwyżej wymienić wygiętą blachę karoserii i
    polakierować... Powody te same co już wyżej wymieniłem. Może i
    słusznie, tylko mi nie na rękę.

    Mateusz