  • 1. Data: 2010-01-12 12:29:26
    Temat: Co sądzicie o tych oponach ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    GOODYEAR UG Performance 2 235/40R18 95V XL TL

    Cena jest bardzo przystępna. Opony nowe. Czy to dobra marka? Niestety Dunlop
    Winter Sport 3D nie było na magazynie sklepu, więc musiałem anulować zamówienie.

    --
    Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
    PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

  • 2. Data: 2010-01-12 14:29:55
    Temat: Re: Co sądzicie o tych oponach ?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Katanka wrote:
    > GOODYEAR UG Performance 2 235/40R18 95V XL TL
    >
    > Cena jest bardzo przystępna. Opony nowe. Czy to dobra marka? Niestety
    > Dunlop Winter Sport 3D nie było na magazynie sklepu, więc musiałem
    > anulować zamówienie.

    Nie mogłem dłużej czekać, zamówiłem. Podzielę się wrażeniami niebawem. Oby się
    dobrze drogi trzymały ...

  • 3. Data: 2010-01-12 14:54:18
    Od: MichG <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-01-12 12:29, Katanka pisze:
    > GOODYEAR UG Performance 2 235/40R18 95V XL TL
    Mam takie drugi sezon (bez 2 ;-) ), tylko mniejszy rozmiar. Sprawują się
    bardzo dobrze.

    --
    Pozdrawiam, Michał

  • 4. Data: 2010-01-12 18:54:42
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    MichG wrote:
    > Mam takie drugi sezon (bez 2 ;-) ), tylko mniejszy rozmiar. Sprawują
    > się bardzo dobrze.

    No to teraz z innej beczki ...

    Byłem w dwóch serwisach opon pytać o opony do 18-tek. Obaj "majstrzy"
    twierdzili, że to głupota zakładać opony zimowe na felgi 18", bo podczas zimy te
    felgi na bank pokrzywię. Czy to jest prawda? Skoro w lecie nie pokrzywiłem, to
    dlaczego w zimę miałbym to zrobić? No a jesli pokrzywię alu-felgę, czy da się ją
    w prosty sposób naprostować?

  • 5. Data: 2010-01-12 19:31:13
    Od: "Bialy" <w...@o...pl.wytnij>

    Katanka napisal:

> [...]
    | lecie nie pokrzywiłem, to dlaczego w zimę miałbym to zrobić? No a
    | jesli pokrzywię alu-felgę, czy da się ją w prosty sposób naprostować?

    Bo w zimie często ciężej wypatrzeć wielkie dziury w drodze, które pojawiają
    się 'znikąd', z dnia na dzień ;) Ja dzisiaj właśnie w taką o mały włos bym
    wjechał, bo droga lekko przykryta śniegiem i wypatrzyłem zdzirę w ostatniej
    chwili :)
    Oczywiście to indywidualny wybór, bo nie jest powiedziane, że na pewno
    pokrzywisz, ale w razie czego stalowych zawsze mniej szkoda.

    Prostować się da, tylko trzeba znaleźć odpowiedni zakład z odpowiednimi
    ludźmi, bo byle paprok spierniczy felgę - nawet jeśli dobrze wyprostuje, to
    zniszczy lakier. Ponadto każde prostowanie zwykle zostawia jakieś drobne
    ślady (ale najczęściej od wewnętrznej strony), no i osłabia punktowo felgę,
    więc po 10 z kolei zabiegu będzie się szybciej poddawać :)

    --
    Bialy | GG:1092403

  • 6. Data: 2010-01-12 20:03:30
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Katanka pisze:

> [...]
    > pokrzywiłem, to dlaczego w zimę miałbym to zrobić? No a jesli pokrzywię
    > alu-felgę, czy da się ją w prosty sposób naprostować?

    E tam, pitolą.
    Po śniegu raczej nie ciśniesz do oporu tak jak latem, więc nawet jak
    wpadniesz w dziurę to z mniejszą prędkością :) Poza tym śnieg wypełnia
    dziury ;-) Co do prostowania, niektóre felgi są dość plastyczne i dają
    się łatwo wyprostować. Bywają też takie które pękają przy próbie
    prostowania...

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2010-01-12 22:56:55
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Katanka <k...@i...pl> napisał(a)

> [...]
    > twierdzili, że to głupota zakładać opony zimowe na felgi 18", bo podczas zimy te

    Felgi nie pokrzywiłem (chyba), ale oponę rozwaliłem w drodze na Święta.
    Jak zakładałem nową, to oponiarz, mówił, że to dosyć powszechne.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-01-13 02:18:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    Katanka wrote:

    > Byłem w dwóch serwisach opon pytać o opony do 18-tek. Obaj "majstrzy"
    > twierdzili, że to głupota zakładać opony zimowe na felgi 18", bo podczas
    > zimy te felgi na bank pokrzywię.

    W zimie robią się dziury i dodatkowo ich nie widać, bo są ukryte pod
    śniegiem.

    > Czy to jest prawda? Skoro w lecie nie
    > pokrzywiłem, to dlaczego w zimę miałbym to zrobić?

    Mi się udało pokrzywić 16-tki latem, więc jeżdżę na nich cały rok, choć
    trochę głupio w mk3 wyglądają (za małe). Szukam jakichś 16 o takim
    wzorze, by sprawiały wrażenie większych niż są w rzeczywistości. Ale to
    pewnie kwestia stylu jazdy. ;-)

    > No a jesli pokrzywię
    > alu-felgę, czy da się ją w prosty sposób naprostować?

    Zależy jaką i jak ją pokrzywisz. Stosunkowo łatwo da się naprawiać np.
    wgniecenia na rancie w porządnych felgach. Przy czym raczej nie należy
    naprawiać felgi kilka razy. Generalnie kup takie, żebyś nie musiał
    zakładać, że na pewno będziesz je prostował.

    --
    cokolwiek

  • 9. Data: 2010-01-13 07:31:03
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>

    Alu felg się nie prostuje. Jak jest skrzywiona to się ją wyżuca i kupuje nową.
    Można naprawiać tylko felgi stalowe. Oczywiście w Polsce wszystko się
    naprawia :).

  • 10. Data: 2010-01-13 07:31:54
    Od: "michawar" <m...@p...onet.pl>