  • Data: 2009-12-10 18:30:44
    Temat: Re: Co rozumiesz porzez "dołączyc" ?
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał:

    > Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał
    > w wiadomości news:hfqvfp$a6p$1@polsl.pl...

    > Ale na pewno chodzi o język, a nie o rozumienie słów które się używa?
    > Bo to że stopień tego ostatniego się pogorszył to nie mam wątpliwości.
    > I tu tkwi pies pogrzebany IMO.

    Ale musisz zrozumieć, że znaczenie słów w jezyku ogólnym może
    być inne (inaczej rozumiane) niż w określeniach specjalistycznych.
    "Lub" może być - w zalezności od kontekstu - rozumiane jako logiczne
    "albo" - np. "ten samochód był zielony lub niebieski". Użycie "lub"
    w takim znaczeniu nie jest błędem językowym, choć nie jest zgodne
    ze znaczeniem logicznym "lub". Podobnie np. jezykowe "ramię" to
    anatomicznie bark czy obręcz barkowa (a anatomiczne ramię to
    cześć kończyny od barku do łokcia), a "dłoń" to anatomiczna ręka, choć
    anatomiczna dłoń to tylko jedna ze stron ręki. Mówimy także "ręce"
    na kończyny górne (np. "ręce i nogi").
    Ważne, by wszyscy rozumieli używane słowa podobnie (i od tego,
    w razie wątpliwości, są słowniki), a nie by ktoś rozumiał je wyłacznie
    po swojemu (bo np. jest informatykiem czy lekarzem) i wyzywał
    innych od niedouków... ;-)

    Krystian