  • 21. Data: 2009-05-22 10:33:15
    Temat: Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Fri, 22 May 2009, Lemat wrote:

    >>> Bzdura. NK zaczęła mieć wielu użytkowników. A tu mamy przypadek jednego

    > Bzdura. Jest różnica pomiędzy wieloma użytkownikami przynoszącymi zyski z
    > reklam a jednym robotem przynoszącym straty w postaci odejścia wcześniej
    > wspomnianych użytkowników z powodu "wolno działającego serwisu". A razem z
    > użytkownikami odchodzą reklamodawcy.

    Ja tam nie widzę zbytniej różnicy (poza finansową). Tu i tu przychodzą
    zapytania http do serwisu spowalniające ów serwis. Chcesz postulować
    karanie za używanie FF z adblockiem?

    > Chcesz taką zero/jedynkową wykładnię? Proszę poczytaj najpierw:
    > http://strangeplaces.net/weirdthings/publicpool.html

    Doszedłem do połowy i uznałem, że temat sikania do basenu, o ile nie
    odbywa się to z trampoliny, mnie nie interesuje.

    > Na początku wątku jest mowa o 80MB logu. Z moich logów przekłada się to na
    > 256k requestów dziennie. Dla porównania moją prywatną stronę googlebot
    > odwiedza 100 razy dziennie.
    >
    > Na moim łączu by to był skuteczny atak DOS więc dane abuse@ miałoby do
    > wyboru: albo ruszyć 4 litery teraz, albo ciągać się po sądach w charakterze
    > świadka. Którą opcję byś wolał - podnieść słuchawkę i zadzwonić do usera czy
    > jeździć na rozprawy 500km do Zapiździewa Dolnego?

    Wybrałbym nie robić ani jednego ani drugiego.

  • 22. Data: 2009-05-22 10:46:17
    Od: mlopaci <m...@g...pl>

    Rafal Jankowski pisze:

    > Zaznaczamy wiadomość jako przeczytaną + wrzucamy do kosza, ewentualnie
    > pytamy się od kiedy to wysłanie requesta http jest karalne. Postawił
    > sobe serwer www otwarty na cały świat to niech się nie dziwi, że ludzie
    > stronę odwiedzają. Jest gdzieś napisane, że Firefoxem można korzystać z
    > www, a Acunetixem nie?

    Już od kilku lat jest karalne o ile powoduje utrudnienia w korzystaniu z
    systemu informatycznego. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Art. 268a.

    § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa,
    zmienia lub utrudnia dostęp do danych informatycznych albo w istotnym
    stopniu zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie
    lub przekazywanie takich danych, podlega karze pozbawienia wolności do
    lat 3.

    § 2. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1, wyrządza znaczną
    szkodę majątkową, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

  • 23. Data: 2009-05-22 10:50:31
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Rafal Jankowski wrote:

    > Wybrałbym nie robić ani jednego ani drugiego.

    A kontrolujesz jakąś skrzynkę abuse@?
    A może mógłbyś powiedzieć, czemu i jakie skargi na abuse@ by ruszyły twoje 4
    litery?

    Lemat
    easyISP jest spam-friendly - utrzymuje stronę www notorycznemu spamerowi
    polandexport

  • 24. Data: 2009-05-22 11:18:26
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Rafal Jankowski pisze:

    > Ja tam nie widzę zbytniej różnicy (poza finansową). Tu i tu przychodzą
    > zapytania http do serwisu spowalniające ów serwis. Chcesz postulować
    > karanie za używanie FF z adblockiem?
    Obrazowo - może zrozumiesz:
    Różnica jest mniej więcej tak jak pomiędzy sytuacją, gdy firma dostaje
    dużo listów więc musi zainwestować w większą skrzynkę a sytuacją, gdy
    ktoś ma skrzynkę, która spokojnie wystarcza na kilka listów które
    dostaje tygodniowo, ale dzieciak sąsiadów postanowił ją wypychać
    ulotkami i starymi gazetami.

    Michoo

  • 25. Data: 2009-05-22 11:32:59
    Od: Waldemar Fraś <w...@n...ekrakow.net>

    b...@n...pl pisze:

    > - Jakie kroki powinien przedsięwziąć user widzący zbliżającego się
    > admina z logami?
    > - Jak najdłuższe!

    dobre :D

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 26. Data: 2009-05-22 11:53:00
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    > A kontrolujesz jakąś skrzynkę abuse@?
    > A może mógłbyś powiedzieć, czemu i jakie skargi na abuse@ by ruszyły twoje 4
    > litery?

    Teraz nie, kiedyś dzieliłem neostradę na 5 osób, ale teraz szkoda prądu.
    Dawno temu byłem jeszcze adminem w firmie i raz dostałem maila, że ktoś
    wysyła z mojego serwera wirusy. Podałem gościowi namiary na usera, który
    to wysłał żeby sobie podyskutowali i nie zawracali mi głowy. Nie wiem, czy
    sprawa miała jakiś ciąg dalszy, raczej wątpię. To było chyba jakieś dobre
    5 lat temu albo więcej. Potem już zaczęło mnie irytować śmiecie wysyłane z
    zawirusowanych workstacji, więc zainstalowałem antywirusa na serwerze
    pocztowym i ograniczyłem możliwość wysyłania poczty na inne serwery do
    kilku największych portali. Ale nigdy nie wdawałem się w dyskusje z
    userami typu: "czy mógłbyś ewentualnie odwirusować swój komputer?".
    Oczywiście jeśli komputer był zawirusowany do tego stopnia, że nie działał
    i nie można było na nim pracować to był to mój problem, ale jak tylko był
    zawirusowany to naprawdę miałem to w dupie.

    Raz nawet przyszło do mnie 3 smutnych panów w szarych garniturach i
    poprosili grzecznie o dyski z jednego z serwera, a że był RAID 1 to
    zgodzili się wziąć tylko jeden żeby nie paraliżować pracy firmy. Wszystko
    zresztą za zgodą prezesa, który potem na czas jakiś poszedł za kratki (do
    aresztu tylko) , no ale to z internetem generalnie nie miało nic
    wspólnego, ze mną też nie i ja żadnych problemów z tego tytułu nie miałem,
    do żadnego wygwizdowa też nie musiałem jeździć.

  • 27. Data: 2009-05-22 12:43:13
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Rafal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > że nie działał i nie można było na nim pracować to był to mój problem,
    > ale jak tylko był zawirusowany to naprawdę miałem to w dupie.

    Tak, nie dziwię się, że nie jesteś adminem już.

    wer

  • 28. Data: 2009-05-22 12:48:44
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 22 May 2009 12:33:15 +0200, Rafal Jankowski
    <r...@w...edu.pl> wrote:

    >Wybrałbym nie robić ani jednego ani drugiego.

    A następnie sąd w Zapiździiewe Dolnym w celu zdyscyplinowania świadka
    który sie nie stawia na przesłuchania zastosuje środek dyscyplinujący.
    Czyli - co wynika z KK: karę grzywny do 3.000 zł lub zatrzymanie i
    przymusowe doprowadzenie lub kara aresztu w rozmiarze do 30 dni. Chyba
    jednak lepiej - dla własnego spokoju - odbyć rozmowe z userem niż
    potem korzystac z tych "atrakcji".

    Zdrówko

  • 29. Data: 2009-05-22 12:50:13
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    > Słyszałeś o McColo? Do jesieni był to ISP. Od jesieni jest to jeden wielki
    > intranet. Dlaczego? Bo abuse@ nie podchodziło do zgłoszeń zdroworozsądkowo a
    > kierowało się głosem $ - czyli kierowało zgłoszenia do /dev/null. A
    > prezesunio potem się skarżył, że odcięto też uczciwych klientów... I wiesz
    > co? Nie spotkałem się z przypadkiem żałowania tej firmy. Tak naprawdę to już
    > nikt o niej nie pamięta. A to wszystko dlatego, że admini nie mieli jaj.

    Admin jak każda inna słabo opłacana osoba prawie nigdy nie doprowadza
    swojej firmy do upadku. To była wina gości od szacowania ryzyka, którzy
    nie potrafili oszacować co się opłaca olewać, a co nie. W dodatku pewnie
    na czas nie potrafili zareagować, na sytuację firmy bo pewnie z dnia na
    dzień intranetem się nie stali. Wydaje się, że większość dużych providerów
    typu tpsa czy upc nie ma tego problemu tzn. jakieś tam abuse mają i
    generalnie wiedzą jak minimalizować wydatki na obsługę nadużyć i nie
    pozbywać się klientów, a jednak dalej działać w biznesie.
    Z tym, że wychodzi na to że ja sam sobie odpowiedam na pytanie jakie
    kryterium powinno stosować abuse decydując czy doszło do nadużycia czy
    nie. I wychodzi na to, że jak firmie się opłaca olać zgłoszenie do abuse
    to je olewa jak opłaca się zrezygnować z pewnej grupy użytkowników
    pozbywając się razem z nimi pewnych problemów to wybierze tą drugą
    mozliwość.

  • 30. Data: 2009-05-22 12:56:32
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Fri, 22 May 2009, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

> [...]
    > przymusowe doprowadzenie lub kara aresztu w rozmiarze do 30 dni. Chyba
    > jednak lepiej - dla własnego spokoju - odbyć rozmowe z userem niż

    Jakbym uznał, że niestawienie się w sądzie mi się nie opłaca to bym się
    jednak stawił. Jednak od maila z narzekaniami na zbyt dużą ilość zapytań
    http z mojego serwera do 3kPLN kary i aresztu jest tak niesamowicie długa
    droga, że uznałbym że bezpiecznie można maila olać ewentualnie
    skontaktować ze sobą osoby zainteresowane i nie zawracać sobie głowy
    dalszym ciągiem tej sprawy.