  • 31. Data: 2009-05-22 12:57:31
    Temat: Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Rafal Jankowski pisze:

    > Teraz nie, kiedyś dzieliłem neostradę na 5 osób, ale teraz szkoda prądu.
    > Dawno temu byłem jeszcze adminem w firmie i raz dostałem maila, że ktoś
    > wysyła z mojego serwera wirusy.
    Hmm, chwalisz się, że pracowałeś w tesco a nie chwalisz się
    administracją w firmie? Niebywałe. Pozwól, ze nie uwierzę.

    P.S.
    Nie strugaj POPR'a.

    Michoo

  • 32. Data: 2009-05-22 13:04:17
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl>

    On Fri, 22 May 2009, b...@n...pl wrote:

    > Tak, nie dziwię się, że nie jesteś adminem już.

    W czasie kiedy Ty analizowałeś zawartość stosu TCP/IP komputerów swoich
    klientów ja wolałem bzykać panienki. Jakoś mnie to nie dziwi. Nie, nie
    zapytam o Twoją orientację, ja w każdym razie uprzedzam, że jestem hetero.

  • 33. Data: 2009-05-22 13:07:30
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Rafal Jankowski napisał(a):

    > W czasie kiedy Ty analizowałeś zawartość stosu TCP/IP komputerów swoich
    > klientów ja wolałem bzykać panienki. Jakoś mnie to nie dziwi. Nie, nie
    > zapytam o Twoją orientację, ja w każdym razie uprzedzam, że jestem hetero.

    Bredzisz.

    wer

  • 34. Data: 2009-05-22 13:25:33
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 22 May 2009 14:56:32 +0200, Rafal Jankowski
    <r...@w...edu.pl> wrote:

    >Jakbym uznał, że niestawienie się w sądzie mi się nie opłaca to bym się
    >jednak stawił. Jednak od maila z narzekaniami na zbyt dużą ilość zapytań
    >http z mojego serwera do 3kPLN kary i aresztu jest tak niesamowicie długa
    >droga, że uznałbym że bezpiecznie można maila olać ewentualnie
    >skontaktować ze sobą osoby zainteresowane i nie zawracać sobie głowy
    >dalszym ciągiem tej sprawy.

    Wbrew pozorom nie jest to długie. Sąd wzywa Cię na rozprawę - Ty to
    olewasz. Zwykle nakazuje dzilnicowemu sprawdzenie Ciebie i przez niego
    doręcza ponowne wezwanie - znów olewasz. Trzeci raz zwykle sąd nie
    czeka tylko albo wali grzywnę albo nakazuje doprowadzenie. Koledzie z
    Łodzi nie chciało się jeździć z Łodzi do sądu do Sanoka. A był tylko
    świadkiem potrącenia kolizji drogowej na moście w Wetlinei i został
    przez patrol policji zanotowany jako świadek. P0 1000 złotowej
    grzywnie na trzecie wezwanei sie stawił - uznał żejednak taniej go to
    wyniesie niż kolejna grzywna albo doprowadzenie. Bo doprowadzenie to
    zwykle jest areszt dzień wcześniej i dowiezienie do sądu. Warto sie
    szarpać?

    Zdrówko

  • 35. Data: 2009-05-22 15:41:10
    Od: Dape <d...@g...pl>

    mlopaci pisze:
> [...]

    Do tego dołożę sytuację autentyczną gdzie człowiek został skazany
    (choć odstąpiono od wymierzenia kary - musiał jedynie pokryć koszty
    sądowe) kiedy zostawił na weekend na zwykłej neostradzie 6 mbit odpaloną
    Operę z odświeżeniem galerii na stronie konkurencji (ok 10 Mb fotek na 1
    stronie).
    Opera tak się roszalała, że w weekend wyczerpał się cały miesięczny
    limit transferu serwisu - 100GB. Atak był celowy, człowiek uderzał w
    konkurencję.

    Nie chodzi więc o to czym się korzysta - ale JAK :)

    Ja po powyższym zgłoszeniu dodatkowo przejrzałbym logi jak zachowuje się
    w/w user - i wtedy zadecydował czy to bot/czy "chakier" i w zależności
    od tego odpowiednie kroki (jak bot to info do usera, jak neokid to
    żegnam i miłego dnia życzę - choć oczywiście zależy od regulaminu
    konkretnej sieci).

    D.

  • 36. Data: 2009-05-22 21:47:41
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Dape napisała na pl.internet.polip:

    > Ja po powyższym zgłoszeniu dodatkowo przejrzałbym logi jak zachowuje
    > się w/w user - i wtedy zadecydował czy to bot/czy "chakier" i w
    > zależności od tego odpowiednie kroki

    Czy to nie jest niezgodne z tajemnicą telekomunikacyjną?

    Marcin Kocur

  • 37. Data: 2009-05-22 22:46:51
    Od: Dape <d...@g...pl>

    Marcin Kocur pisze:

    > Czy to nie jest niezgodne z tajemnicą telekomunikacyjną?

    IMO:
    "Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
    przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych
    tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca
    komunikatu, chyba że:

    1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej wykonania;

    2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą;

    3) dokonanie tych czynności jest niezbędne w celu rejestrowania
    komunikatów i związanych z nimi danych transmisyjnych, stosowanego w
    zgodnej z prawem praktyce handlowej dla celów zapewnienia dowodów
    transakcji handlowej lub celów łączności w działalności handlowej;

    4) będzie to konieczne z innych powodów przewidzianych ustawą lub
    przepisami odrębnymi."

    Ad 2. Wystarczy uzyskać zgodę osoby do której szedł atak (zgoda nadawcy
    LUB odbiorcy) - dotyczy to tylko części ruchu do niego, najczęściej
    będzie jednak już wystarczające .

    Ad 3. też by się pewnie dało podciągnąć jak adwokat byłby wygadany :)

    I na wesoło Ad 1. - sprawdzenie czy user jest/nie jest zombie może być
    niezbędne dla dalszego wykonywania usługi :) (no service for the dead !
    - a zwłaszcza dla tych łamiących regulamin)

    D.

  • 38. Data: 2009-05-23 09:11:23
    Od: Tomasz Kruk CZARNET <f...@g...com>

    On Fri, 22 May 2009 15:07:30 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl>
    wrote:

    >Bredzisz.

    przenieście się z takimi dysputami na inna grupe dobraaa ?

  • 39. Data: 2009-05-23 09:43:18
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Marcin Kocur wrote:

    > Czy to nie jest niezgodne z tajemnicą telekomunikacyjną?

    Po coś te logi się gromadzi. Generalnie masz dwie, prawnie uzasadnione
    potrzeby: obronność, przestępczość itepe oraz utrzymanie sieci
    (realizacja usługi).
    Oczywiście, jak zaczniesz na prawo i lewo rozpowiadać, że X ogłada
    redtube, a Y słucha radia z Torunia, to wtedy mamy już do czynienia z
    przestępstwem.

    M.

  • 40. Data: 2009-05-24 09:19:50
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

> [...]
    > Oczywiście, jak zaczniesz na prawo i lewo rozpowiadać, że X ogłada
    > redtube, a Y słucha radia z Torunia, to wtedy mamy już do czynienia z

    Nie trzeba na prawo i lewo. Wystarczy raz udostępnić taką informację bez
    nakazu i to już jest przestępstwo.