  • Data: 2009-05-22 11:53:00
    Temat: Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 May 2009, Lemat wrote:

    > A kontrolujesz jakąś skrzynkę abuse@?
    > A może mógłbyś powiedzieć, czemu i jakie skargi na abuse@ by ruszyły twoje 4
    > litery?

    Teraz nie, kiedyś dzieliłem neostradę na 5 osób, ale teraz szkoda prądu.
    Dawno temu byłem jeszcze adminem w firmie i raz dostałem maila, że ktoś
    wysyła z mojego serwera wirusy. Podałem gościowi namiary na usera, który
    to wysłał żeby sobie podyskutowali i nie zawracali mi głowy. Nie wiem, czy
    sprawa miała jakiś ciąg dalszy, raczej wątpię. To było chyba jakieś dobre
    5 lat temu albo więcej. Potem już zaczęło mnie irytować śmiecie wysyłane z
    zawirusowanych workstacji, więc zainstalowałem antywirusa na serwerze
    pocztowym i ograniczyłem możliwość wysyłania poczty na inne serwery do
    kilku największych portali. Ale nigdy nie wdawałem się w dyskusje z
    userami typu: "czy mógłbyś ewentualnie odwirusować swój komputer?".
    Oczywiście jeśli komputer był zawirusowany do tego stopnia, że nie działał
    i nie można było na nim pracować to był to mój problem, ale jak tylko był
    zawirusowany to naprawdę miałem to w dupie.

    Raz nawet przyszło do mnie 3 smutnych panów w szarych garniturach i
    poprosili grzecznie o dyski z jednego z serwera, a że był RAID 1 to
    zgodzili się wziąć tylko jeden żeby nie paraliżować pracy firmy. Wszystko
    zresztą za zgodą prezesa, który potem na czas jakiś poszedł za kratki (do
    aresztu tylko) , no ale to z internetem generalnie nie miało nic
    wspólnego, ze mną też nie i ja żadnych problemów z tego tytułu nie miałem,
    do żadnego wygwizdowa też nie musiałem jeździć.