  • Data: 2009-05-22 12:50:13
    Temat: Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse
    Od: Rafal Jankowski <r...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 May 2009, Lemat wrote:

    > Słyszałeś o McColo? Do jesieni był to ISP. Od jesieni jest to jeden wielki
    > intranet. Dlaczego? Bo abuse@ nie podchodziło do zgłoszeń zdroworozsądkowo a
    > kierowało się głosem $ - czyli kierowało zgłoszenia do /dev/null. A
    > prezesunio potem się skarżył, że odcięto też uczciwych klientów... I wiesz
    > co? Nie spotkałem się z przypadkiem żałowania tej firmy. Tak naprawdę to już
    > nikt o niej nie pamięta. A to wszystko dlatego, że admini nie mieli jaj.

    Admin jak każda inna słabo opłacana osoba prawie nigdy nie doprowadza
    swojej firmy do upadku. To była wina gości od szacowania ryzyka, którzy
    nie potrafili oszacować co się opłaca olewać, a co nie. W dodatku pewnie
    na czas nie potrafili zareagować, na sytuację firmy bo pewnie z dnia na
    dzień intranetem się nie stali. Wydaje się, że większość dużych providerów
    typu tpsa czy upc nie ma tego problemu tzn. jakieś tam abuse mają i
    generalnie wiedzą jak minimalizować wydatki na obsługę nadużyć i nie
    pozbywać się klientów, a jednak dalej działać w biznesie.
    Z tym, że wychodzi na to że ja sam sobie odpowiedam na pytanie jakie
    kryterium powinno stosować abuse decydując czy doszło do nadużycia czy
    nie. I wychodzi na to, że jak firmie się opłaca olać zgłoszenie do abuse
    to je olewa jak opłaca się zrezygnować z pewnej grupy użytkowników
    pozbywając się razem z nimi pewnych problemów to wybierze tą drugą
    mozliwość.