    From: Lemat <#@lemat.priv.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse
    Date: Fri, 22 May 2009 12:15:31 +0200

    Rafal Jankowski wrote:

    > Różnica między przypadkiem opisanym przez Michoo a przypadkiem n-k jest
    > jedynie taka jak między DOS a DDOS.

    Bzdura. Jest różnica pomiędzy wieloma użytkownikami przynoszącymi zyski z
    reklam a jednym robotem przynoszącym straty w postaci odejścia wcześniej
    wspomnianych użytkowników z powodu "wolno działającego serwisu". A razem z
    użytkownikami odchodzą reklamodawcy.

    > To jakie kryterium powinien stosować "dział abuse@" decydując czy doszło
    > do nadużycia czy nie?

    Chcesz taką zero/jedynkową wykładnię? Proszę poczytaj najpierw:
    http://strangeplaces.net/weirdthings/publicpool.html

    Na początku wątku jest mowa o 80MB logu. Z moich logów przekłada się to na
    256k requestów dziennie. Dla porównania moją prywatną stronę googlebot
    odwiedza 100 razy dziennie.

    Na moim łączu by to był skuteczny atak DOS więc dane abuse@ miałoby do
    wyboru: albo ruszyć 4 litery teraz, albo ciągać się po sądach w charakterze
    świadka. Którą opcję byś wolał - podnieść słuchawkę i zadzwonić do usera czy
    jeździć na rozprawy 500km do Zapiździewa Dolnego?

    Lemat
    easyISP jest spam-friendly - utrzymuje stronę www notorycznemu spamerowi
    polandexport