  • Data: 2010-02-04 13:43:54
    Temat: Re: Co po Canon 5D
    Od: John Smith <u...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Troche juz dziwaczysz, chcesz zapinac mikre szklo (zamiast FF-go) do
    > krowiastego korpusu, a wziecie po prostu mniejszej puszki traktujesz jak
    > wade...

    Wyobraź sobie, że masz de facto dwa systemy:
    a) ciężki FF do pracy, który nosisz tylko jak Ci za to płacą (w tym
    specjalistyczne, konkretnie potrzebne szkła)
    b) lekki crop na podróż, który nosisz darmo

    Do pierwszego systemu nie kupujesz lekkiego zooma, bo i tak najczęściej
    na spacerze wolisz nosić cropa. Ale przyjdzie Ci ochota połączyć zalety
    obu systemów. I teraz pytanie na ile elastycznie możesz łączyć ich elementy.

    > Ja chyba jestem z innej bajki, bo jak laze tylko z klamotami foto, to
    > biore 5D, kliszaka i szkla FF, a jak zabieram puszke do np 50l/15kg
    > plecaka, to wole malucha (i lubie 450D zdecydowanie bardziej niz 300D).

    > Wlasciwie z malym prawie wylacznie 30/1.4, ostatnio troche 24/2.8 i
    > samyanga 8mm z pozniejszym prostowaniem

    No i to są jeszcze rozsądne ceny jak za szkła cropowe. Ale ta L-ka
    kosztuje jednak sporo więcej, a trochę by się marnowała.

    > (kiedys jeszcze 85/1.8 jako tele, ale ostatnio sie nie zdarza).
    >
    > PS. Spacerzoomem do duzego jest u mnie 24-105/4, porownujac go
    > wymiarami/waga z 15-85 juz kompletnie nie wiem o co Ci chodzi :-)

    O koszt posiadania obu na raz.
    Dla mnie 24-105 na cropie ma niewłaściwy zakres ogniskowych. Więc do
    "lekkiego" setupu potrzebowałbym dodatkowy obiektyw.

    > PPS. Chodzi mi po glowie opchanie malego canona z ta sigma, a kupienie
    > sobie E-P1 z panasonikowym 20mm :-) I chyba przeboleje, ze sie 20/1.7
    > nie da zapiac do 5D ;)

    I ja to rozumiem. :-)

    Też mam de facto dwa systemy (żeby tylko ... ;-)). Tyle, że u mnie
    podstawowym jest mały system cropowy, dodatkowym - malutka małpka.
    Jakikolwiek cyfrowy system FF obecnie dostępny jest dla mnie za duży i
    za ciężki do noszenia. Bo nikt nie płaci. :-)

    Chodzi po głowie dołożenie do zestawu puszki FF i szkła 35/2, ale może
    faktycznie lepiej usmażyć naleśnika. :-)

    Na razie tą lukę wypełnia kliszak.

    --
    Mirek