    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co pali zasilacze w laptopach?
    Date: Mon, 16 Jul 2012 14:33:58 +0200

    Am 16.07.2012 14:18, schrieb RoMan Mandziejewicz:

    > A widziałes inne zasilacze do laptopa?

    > Obojętnie co wymyślą - 19V musi wytrzymać.

    Ale niektóre wyraźnie "nie lubieją" zbyt wysokich napięć na wejściu.
    Rozłożyłem kiedyś zwłoki takiego zasilacza, w środku był kondensator na
    350V na pierwotnej. Wystarczy, że te 350V są "honoris causa" i napięcie
    na UPSie podskoczy do 250V i mamy problem. Ten zasilacz, który miałem
    był podłączony do obwodu, gdzie było duże obciążenie indukcyjne (silnik).

    Waldek