    From: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co oznacza paląca się kontrolka silnika?
    Date: Thu, 12 Aug 2010 18:57:27 +0200

    W dniu 2010-08-12 18:21, Jan pisze:

    > A fachman orzekł, że to najpewniej sonda lambda
    > daje jakieś sygnały, a powodem tych sygnałów może
    > być paliwo. I doradził mi kupno dodatku czyszczącego
    > do benzyny firmy Shell.
    >
    > Tyle na dziś.
    > Ale co będzie jutro?
    >
    > Jan
    Zmien warsztat. Natychmiast.

    Mimo, ze kontrolka zgasla, to ECU zapamietal blad, ktory kontrolke
    wygenerowal oraz zapamietal WARUNKI, w ktorych blad wystapil. Podstawa
    to odczytanie bledu, doprowadzenie do warunkow z zamrozonej ramki i
    obserwacja parametrow pracy. Dobra diagnoza komputerowa nie moze trwac
    5minut. Jak juz wspomnialem, w tym samochodzie kontrolka zaswieca sie
    czesto z bardzo nietypowego powodu. Jesli nie znasz dobrego warsztatu,
    bedziesz wydawal kupe pieniedzy za cos, co tak na prawde mozesz robic
    codziennie sam, za darmo (po uprzednim zakupieniu "interfejsu" za 80zl).
    Zaloguj sie na Autokaciku Chevroleta, popytaj o dobry warsztat w Twoich
    okolicach, a moze uda Ci sie wyeliminowac usterke.

    Jesli jednak kolejny raz pojedziesz do tego samego warsztatu to zapisz
    chociaz kod bledu.

    P.S. Jakie te sygnaly daje lambda? Swieci alfabetem morse'a? Mowi po
    Finsku? To jest czujnik i jego "odpowiedzi" sa wasko okreslone - albo sa
    z danego przedzialu wartosci, albo nie ma ich wcale.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia