eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
  • Data: 2018-08-18 16:24:29
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-17 o 21:47, Marek pisze:
    > kształt narzędzia oraz zbieżność ścianek mają na celu spowodowanie
    > efektu cam-out, czyli wyślizgiwania się głowicy narzędzia po
    > przekroczeniu pewnego momentu obrotowego

    Hm, "mają na celu". Jakoś tak mam, że śruby krzyżakowe nieodmiennie
    wywołują moją irytację tym, że inny "cel" wcale nie jest osiągany, gdzie
    ze zwykłymi, "szczelinowymi" nie mam takich problemów. Otóż dla mnie
    ważne jest, aby śrubę odkręcić, i już!
    Choć do tych z "kreską" z kolei dobrym narzędziem jest śrubokręt z
    "wąsami", taki, co to przytrzymuje śrubę (a raczej: siebie) w pozycji
    właściwej, zapobiegając wyślizgiwaniu się "w bok". No przyznam się bez
    bicia, że takowego narzędzia nie posiadam, co wynika z tego, że takowa
    potrzeba nie jest wcale wielka!

    Zaś śrubsztaków krzyżakowych mam coś z kilogram, tzn samych bitów do
    elektrycznego wykręcacza. I wcale ten nadmiar nie pomaga! A już
    najgorzej z śrubkami w urządzeniach typu zegarka, gdzie ten krzyżak jest
    taki tyci. Gdyby to była szczelinka, to zbyt grube narzędzie można np.
    sklepać, bo taki np. szlifowanie - uszkadza twardą, wierzchnią warstwę.

    No ale pewnie mi napiszesz, że się nie znam. No cóż, wykładów ze
    śrubologi nie miałem...