  • Data: 2009-11-24 01:16:54
    Temat: Re: Co można powiedzieć nt. D3000
    Od: mt <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. pisze:

    > To jest praktycznie to samo co Nikon D40x, czy D60. To co dodano, to
    > jest praktycznie kosmetyka.

    Jeśli chodzi o matrycę, to owszem. Ze znaczących różnić to lepszy autofokus.

    > Dodali też multimedialny przewodnik dla
    > początkujących, który mówi, jak wprowadzone zmiany wpływają na zmiany w
    > zdjęciu (informacje wyświetlane na LCD aparatu, a nie PDF do
    > przeglądania na komputerze - żeby nie było niejasności).
    > Nie ma silnika do współpracy z obiektywami manualnymi (jeśli zamierza
    > kupić chociażby 50/1.8), nie ma LV, czy kręcenia filmów.
    > Za to silnik, LV i możliwość kręcenia filmów ma Pentax Kx w cenie
    > zbliżonej do tego Nikona.

    Nie będę się spierać, który z tych dwóch modeli jest lepszy, bo na dzień
    dzisiejszy Pentax wydaje się być lepszym wyborem, jednak ciągłe
    narzekanie na brak śrubokręta w trzycyfrowych Nikonach zaczyna być już
    trochę nudne. Jedynym moim zdaniem szkłem (w klasie powiedzmy to w miarę
    budżetowej), którego można żałować, że nie ma silnika to 85/1.8, reszta
    albo ma już silniki albo znajdzie się dla nich alternatywa (pomijam też
    oczywiście niektóre drogie teleobiektywy bez silnika, ale umówmy się,
    ich używanie z najtańszymi i małymi korpusami chyba lekko mija się z celem).

    --
    pozdrawiam
    marcin