    From: "slawek" <h...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Co może robić konstruktor i dlaczego nie?
    Date: Thu, 5 Jul 2012 09:20:31 +0200

    Użytkownik "Paweł Kierski" napisał w wiadomości grup

    >Pytanie, dlaczego nie Foo::run(), czyli metoda statyczna, czyli zwykła
    >funkcja? Domyślam się, że z powodu dużego skomplikowania funkcji,

    To nie tego rodzaju problem. Jeszcze raz, bo mogło nie być oczywiste -
    pytanie jest bowiem nie o to "jak załatać konkretną dziurę" - i przez to
    nieco teoretyczne.
    Poniżej masz przykłady używania metody run() lub podobnej. Pytanie było: czy
    naprawdę musi być run() - czy nie wystarczyłoby, aby konstruktor robił całą
    robotę?

    W Borlandowskim OWL jest (vide np.
    http://www.tenermerx.com/owlhow/items/tutorial/step1
    .html)

    TApplication app; // odpalany jest konstruktor
    return app.run(); // odpalana metoda run

    W Qt jest (vide np.
    http://pl.wikibooks.org/wiki/Programowanie_C%2B%2B_Q
    t4_w_systemie_Gnu/Linux/Helo_World_w_QT4)

    QApplication app(argc,argv);
    return app.exec();

    Natomiast w MFC niesposób znaleźć "execute" czy "run" - dzieje się samo, bez
    popychania. Być może run() siedzi gdzieś przyczajone globalnie.

    GTK/GTK+ - mają run(), tyle że nazywa się on gtk_main() i nie jest metodą,
    lecz funkcją. Ale sens jest taki sam - oddzielne poproszenie o to "by się
    działo".

    FLTK - patrzę i co widzę - jest return Fl:run()
    (http://www.linux.rk.edu.pl/w/p/wprowadzenie-do-fltk
    /)

    wxWidgets - oj, oszukują - dali makro IMPLEMENT_APP(myApp) - ale jeżeli mnie
    pamięć nie zawodzi, to run chyba (?) nie było.