  • Data: 2014-07-10 14:23:22
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak jak współcześnie? Przez ocenę współczynników korelacji widma? Się
    > przesuwa w domenie czasowej kod randomizujacy aż się sensowny sygnał
    > dostanie.

    Teraz od strony technicznej nie jest to problemem.
    Ale wtedy? Nie było magnetofonów. Nagrywać można było chyba tylko na
    drut (zapis magnetyczny) albo na płytę (zapis mechaniczny).
    Czyli wg mojej wiedzy - należałoby nagrać zakodowany przekaz i puścić go
    równolegle (zmiksować) z sygnałem z gramofonu - chyba awykonalne.
    Nawet gdyby ustawić synchro na początku, to istnieje duże
    prawdopodobieństwo, że oba sygnały się "rozjadą". Kwarców nie było.
    Gramofony mogły mieć co najwyżej stroboskop z neona, świecącego w takt
    częstotliwości sieci zasilającej. Ale audycje znów były chyba często
    nadawane z ukrycia, z zasilania bateryjnego.

    Czegoś nie wiem?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam