    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Date: Thu, 3 Jul 2014 23:06:24 +0200

    news:lp1fot$eq8$1@usenet.news.interia.pl...
    > Zresztą, jak byłem mały, to TVP z Kielc (jeszcze nie było TVP prg. II)
    > odbierało się co najmniej w połowie Polski. I to na prostej,
    > 3-elementowej Yadze z płaskim kablem.

    Może stale waliły jakieś "Czernobyle", bo i ja odbierałem takie rzeczy, że
    no no... Wprawdzie nie TV, ale radio Kielce nieraz prawie tak samo jak
    lokalnie, bywało, że bez szumu, także Łódź, do tego stopnia, że zdarzyło
    się, iż wyjąłem antenę z gniazdka, a odbiór nadal był, wyraźny... Inne radia
    sporadycznie. Natomiast ok. 4 rano (ale i o innych porach też, o ile
    działające rozgłośnie nie przykrywały (bo w tamtych czasach na noc nadajniki
    były wyłączane), zdarzyło mi się odbierać emisje z Kazachstanu, ok. 4 tys.
    km. Dość słabo, ale jak się miało szczęście, sygnał potrafil podskoczyć
    całkiem wysoko. Jednak zawsze mono, ze względu na inną modulację stereo.
    Zresztą, do dziś nadajniki jadące na niskim UKF mają modulację polarną, ale
    te, co startują na wysokim, już naszą, z tłumioną podnośną 38kHz DSB.
    (podobno nie wszystkie)

    Dzisiejsze próby odbioru są niweczone albo przez morze... ocean zakłóceń,
    albo chujowe wzmacniacze w.cz.i mieszaczyki, które zapychają się byle
    silniejszym sygnałem, oraz heterodynki, które przeciągają się chyba same
    swoim sygnałem... A dużego radia z porządną głowicą nie chce mi się nosić...
    Pies trącał, że ludzie by się śmiali, kit im w gały. Niewygodne by było, ot,
    co, dlatego.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.