  • 31. Data: 2010-06-08 12:27:13
    Temat: Re: Co kupic - E46 320/330d czy 330xd
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Czesc

    Nawiazujac do watku i pomijajac zasadnosc wyboru BMW jako takiego, co
    myslicie nt. skrzyni manualnej vs ichniejszy tiptronic/steptronic czy
    jako to sie tam nazywa?
    Czytalem artykuly w sieci i w niektorych bylo napisane, ze komputer nie
    za dobrze steruje automatyczna skrzynia i np. czasem po wcisnieciu w
    podloge pedalu gazu nastepuje redukcja o 2-3 biegi tylko po to, zeby
    praktycznie natychmiast zmieniac w gore. Inni z kolei zachwalaja ten
    automat, ze jest super delikatny etc. w przeciwnienstwie do automatow
    montowanych w VW/Audi.
    Czy mi potrzebny automat? Nigdy nie mialem i moze fajnie by bylo
    sprobowac - nie mozna ciagle miec byle jakiego auta z manualna skrzynia
    no... :) Pewnie fajnie sie jedzie nad morze czy nad Atlantyk z automatem.

    --
    jarek

  • 32. Data: 2010-06-08 18:10:38
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:hul5u0$304l$1@alfa.ceti.pl...
> [...]
    > natychmiast zmieniac w gore. Inni z kolei zachwalaja ten automat, ze jest
    > super delikatny etc. w przeciwnienstwie do automatow montowanych w

    Automat w tym BMW to jest kibel. Skrzynia GM, bardzo droga w naprawie i
    często padająca nim minie 200 tys km.

    Jurand.

  • 33. Data: 2010-06-08 18:33:34
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 8 Jun 2010 18:10:38 +0200, Jurand <j...@i...pl>
    wrote:

    > Automat w tym BMW to jest kibel. Skrzynia GM, bardzo droga w naprawie i
    > często padająca nim minie 200 tys km.

    A tu pewna ciekawostka:

    http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=776
    92&view=findpost&p=816052

    może wcale nie jest z nią tak źle?

    r.
    _____________

  • 34. Data: 2010-06-08 19:38:28
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > A tu pewna ciekawostka:
    >
    > http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=776
    92&view=findpost&p=816052

    > może wcale nie jest z nią tak źle?

    Hmm skądś tego Pana kojarzę ;))
    Może być tak, jak tam jest napisane. Natomiast ja oglądałem te skrzynie,
    które były eksploatowane tak jak nakazuje BMW - czyli zero wymian oleju. Co
    się w nich dzieje? Otóż najczęściej pada w nich zawór regulacji ciśnienia
    oleju. Nie wnikałem, czy pada on z powodu zabrudzenia czy nieodpowiedniego
    smarowania. Jeśli ten zawór padnie - skrzynia zaczyna się ślizgać. Wystarczy
    kilka minut jazdy i skrzynia ma spalone wszystkie okładziny. A ponieważ GM
    sprzedaje zestawy naprawcze tylko w kompletach (okładziny + tłoczki) - to
    ciężko zamknąć się z remontem w kwocie poniżej 6 tysięcy.

    Jurand.

  • 35. Data: 2010-06-08 21:07:51
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:hujipi$1u8v$1@alfa.ceti.pl...

> [...]
    >
    > No i w koncu, skoro malo jezdze, nie lubie jezdzic, auta mnie nie kreca bo
    > maja o dwa kola za duzo :) to chyba powinienem kupic cos co mi sie
    > podoba - ogladalem wiele autek, glownie kombi choc i troche hatchbackow i
    > jakos e46 wpadlo mi i zonie w oko. Jeszcze ew. Mondeo mk3 ale jakies takie
    > cieeeeezkie, laguna II ale sie psuja - pewnie urban legend, alfa 156,
    > pewnie tez sie psuje. Czego bym nie ogladal to wracam do e46 :)
    > I nie mam 20 lat, bejzbola/kastetu w bagazniku ani lancucha z tombaku na
    > szyi :), moim zdaniem to po prostu ladne autko tylko jak widac, nie moge

    Mnie BMW po spróbowaniu pierwszej sztuki bardzo przypadły do gustu. Ale mnie
    po prostu kręcą samochody i połowa przyjemności z nich to jak jeżdżą. Jeśli
    ci zwisa jak auto jeździ a patrzysz na wygląd to zobacz np Hondę Accord od
    2003r. (akurat tak się składa, że też w miarę nieźle jeździ), Masz ładny
    design, praktyczność, bezawaryjność i znośne koszty eksploatacji.