    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co jest nie tak z tym układem (filtr, op-ampy)?
    Date: Wed, 14 Jun 2023 08:04:48 +0200

    W dniu 2023-06-11 o 20:44, M M pisze:

    > Filtrowanie napięcia odniesienia jest pokazane w pierwszej z brzegu typowej
    aplikacji LM723 (Cref, rysunek 4 na stronie 2 w pdf od TI) i nawet podają w
    specyfikacji napięcie szumów na wyjściu w paśmie 100Hz-10kHz. Przy Vout=Vref (7,15V)
    co wydaje się w sam raz dla omawianego tu układu (biorąc pod uwagę z jednej strony
    zasilanie 12V, a z drugiej minimalne napięcie pracy wzmacniaczy operacyjnych), wymaga
    minimum elementów zewnętrznych. Inna rzadko spotykana właściwość to oddzielne
    zasilanie stopnia mocy i reszty układu, dzięki temu to drugie też łatwiej
    odfiltrować. Nie wiem z czego będzie zasilany omawiany tu układ, ale jeśli z
    jakiegoś zewnętrznego zasilacza impulsowego, one teraz często mają "burst mode" dla
    oszczędności energii i mogą zakłócać pasmo akustyczne. No i przez 50 lat wiele
    innych układów stało się "obsolete" a 723 wciąż produkowany i tani.

    No faktycznie, niby coś w tym jest. Dzięki. Wprawdzie przez to nie
    polubiłem go, ale przynajmniej wiem że jest coś wart.

    Pozdrawiam

    DD