  • Data: 2010-06-18 18:45:29
    Temat: Re: Co do RAW-ów?
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-06-18 12:58, Marek Wyszomirski wrote:
    > Przecież to chyba nie bardziej skomplikowane niż wykonanie iluś
    > kontrnegatywów.
    > Jeśli konkurs miał ocenić umiejętność wywołania - to chyba nie jest to
    > problem.

    Dokładnie tak - tzn, nie chodziło o to by każdy dostał identyczny "RAW",
    ale by każdy przyniósł przez siebie zrobioną odbitkę zdjęcia po wywołaniu.
    Konkurencja więc ciekawa. :)

    By uciąć rozważania dotyczące "jak" to powiem, że fajną metodę miał na to
    np. Paweł Pierściński - mówił mi kiedyś, że po prostu naświetlił całą
    rolkę identycznymi ujęciami i pociął średnio co dwie klatki rozdając
    znajomym do wywołania. Gwarantowało to to, że każdemu dostało się
    conajmniej jedno całe ujęcie z błony, do tego takiego samego jak inni
    materiału i naświetlonego niemalże identycznie.

    Jest też sposób na "kilka aparatów" i statyw, a zdjęcia robione kolejno.
    Jak jest mniej osób to spokojnie można tak naświetlić bardzo zbliżone do
    siebie zdjęcia. Bo i tak największą różnicę wprowadzali sami wywołujący i
    robiący odbitki. Oczywiście te kilka aparatów (obiektywów) musi być takimi
    samymi (i tak samo ustawionymi).

    Studio to też metoda, ale nie słyszałem, żeby akurat dokładnie tak robić
    zawody w wywoływanie :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564