    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co do AVRów (programator)
    Date: Mon, 10 Jan 2011 14:53:10 +0100

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:5a562390-7f60-475b-8c19-ebe4cb0f6d30@k11g2000vb
    f.googlegroups.com...

    > To właściwie tyle... Przymierzałem się do AVR Dragon, ale sam już nie
    > wiem, czy spełnia on wszystkie powyższe wymagania i czy nie ma czegoś
    > lepszego lub/i tańszego.

    Powiem tak - Dragon jest fajny do... prac specjalnych.
    Czyli do "naprawy" posadzonych procków. Potrzebujesz coś zaprogramować
    równolegle, czy wysokonapięciowo, Dragon jest ekstra, ale do codziennej
    pracy to masakra. Mam go ze 3 miesiące i powiem tak, wszystkie uwalone proce
    sobie "naprawiłem", ale....

    AVR Studio do obsługi programatora to koszmar, np. nie podaje domyślnych
    ustawień fusebitów dla danego procka. W pdf-ach chcąc to odszukać to trzeba
    zajrzeć na 10 różnych stron i stracić pół godziny czasu, bo nie ma żadnego
    zestawienia.

    No i ostatnia rzecz, którą mi się naraził: Dragon nie obsługuje po ISP np.
    ATMEGI32U4, którą obsługuje po ISP programator "trzeciego" producenta i to z
    oprogramowaniem, które nawet nie ma o jej istnieniu pojęcia. A co najgorsze
    stwarza pozory działania. Bo w AVR Studio ATMEGE32U4 jak najbardziej można
    wybrać, jak najbardziej ustawić tryb ISP, tylko że połączenia nie można
    nawiązać.
    I gdy człowiekowi po półgodzinnej walce już piana idzie z ust, zagląda się
    do tabelki i eureka. Dragon z ATMEGA32U4 działa tylko w trybie równoległym i
    czymś tam jeszcze (nie chce mi się teraz do pdf-a zaglądać). Tylko do
    cholery dlaczego program o tym nie krzyczy po wybraniu ISP, a jedynie wywala
    komunikat, że połączenie nie powiodło się.

    No i na koniec... Jak już zdecydujesz się na Dragona, to miej na uwadze, że
    czeka Cię wykonanie przejściówki do ISP (lub jej zakup), bo jakiś burak
    zamiast typowego 10 pinowego gniazda dał 6 pinowy goły "goldpin". No i
    wlutowanie podstawek, bo przecież przy ponad 200 zł. dla AVR koszt podstawek
    wartych powiedzmy dolara to zbyt wiele. No chyba że ma to na celu żebyś
    sobie lutowanie poćwiczył.

    Na codzień natomiast używam coś takiego i jestem zadowolony:

    <http://www.telwis.pl/programatory-avrusb-c-22_65.ht
    ml?osCsid=b285a4cfbc974a15d7b209ba2c436a30>

    Natomiast Dragon - na pewno go nie sprzedam, ale używać tylko jego sobie nie
    wyobrażam.