-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!178.20.174.213.
MISMATCH!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!newsreader4.netcologne.de!ne
ws.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!pee
r.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
not-for-mail
Date: Thu, 8 Dec 2022 10:32:40 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.5.1
Subject: Re: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <tmlf6q$u28$1@gioia.aioe.org> <63903bd7$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
<639072e4$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
<639191ad$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
In-Reply-To: <639191ad$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 221208-2, 8.12.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 31
Message-ID: <6391af39$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.244.22
X-Trace: 1670491962 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 452 79.184.244.22:50137
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2569
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709621
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-12-08 o 08:26, cyklista pisze:
> W dniu 07.12.2022 o 12:02, T. pisze:
>>
>> Wydawało mi się, że frakcje po rafinacji sa mniej więcej określone.
>
> Mniej więcej dobrze ci się wydawało jeśli jesteśmy na etapie destylacji
> ropy surowej.
>
>
>> Czyli jeśli nie byłoby popytu na asfalt to trzeba by go było utylizować.
>
> Nie trzeba, po to są procesy technologiczne żeby ja przerabiać na co innego
>
>> Podobnie z benzyną - rozumiem, że można ją dołączyć do sąsiedniej
>> frakcji, ale konkretnie do czego? Do rozpuszczalników? Tyle ich nie
>
> W tej chwili to robi się masowo kraking i reforming żeby robić benzyny,
> bez tego tych benzyn było by mało a więcej cięższych frakcji.
>
>> potrzeba... Stąd moje pytanie. Natomiast faktycznie ktoś tu rozsądnie
>> odpowiedział, że można to będzie spalać w elektrowniach. W nich można
>> w sposób przemysłowy lepiej oczyszczać spaliny niż w przeciętnym
>> samochodzie.
>> T.
>
> Spalać można wszystko w zasadzie, tylko lepiej spalać surową ropę i
> czyszczić spaliny, po co wydawać mnóstwo energii na robienie benzyny do
> spalania?
Rafinować i tak trzeba będzie, żeby uzyskiwać półprodukty. Więc benzyna
i ON będzie odpadem/produktem ubocznym.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.12.22 10:34 T.
- 09.12.22 16:31 ii
- 11.12.22 18:54 trybun
- 11.12.22 22:41 robot
- 12.12.22 10:23 J.F
- 12.12.22 11:38 J.F
- 12.12.22 11:54 J.F
- 12.12.22 12:42 ąćęłńóśźż
- 12.12.22 15:34 ii
- 12.12.22 17:39 J.F
- 12.12.22 19:35 ii
- 12.12.22 19:55 J.F
- 12.12.22 23:36 ii
- 13.12.22 07:09 Mirek Ptak
- 14.12.22 13:12 trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"