eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo będzie z ropą w erze samochodów elektrycznychRe: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!178.20.174.213.
    MISMATCH!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!newsreader4.netcologne.de!ne
    ws.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.ams4!pee
    r.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    Date: Thu, 8 Dec 2022 10:32:40 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.5.1
    Subject: Re: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <tmlf6q$u28$1@gioia.aioe.org> <63903bd7$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
    <639072e4$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <639191ad$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    In-Reply-To: <639191ad$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 221208-2, 8.12.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 31
    Message-ID: <6391af39$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.244.22
    X-Trace: 1670491962 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 452 79.184.244.22:50137
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2569
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709621
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-12-08 o 08:26, cyklista pisze:
    > W dniu 07.12.2022 o 12:02, T. pisze:
    >>
    >> Wydawało mi się, że frakcje po rafinacji sa mniej więcej określone.
    >
    > Mniej więcej dobrze ci się wydawało jeśli jesteśmy na etapie destylacji
    > ropy surowej.
    >
    >
    >> Czyli jeśli nie byłoby popytu na asfalt to trzeba by go było utylizować.
    >
    > Nie trzeba, po to są procesy technologiczne żeby ja przerabiać na co innego
    >
    >> Podobnie z benzyną - rozumiem, że można ją dołączyć do sąsiedniej
    >> frakcji, ale konkretnie do czego? Do rozpuszczalników? Tyle ich nie
    >
    > W tej chwili to robi się masowo kraking i reforming żeby robić benzyny,
    > bez tego tych benzyn było by mało a więcej cięższych frakcji.
    >
    >> potrzeba... Stąd moje pytanie. Natomiast faktycznie ktoś tu rozsądnie
    >> odpowiedział, że można to będzie spalać w elektrowniach. W nich można
    >> w sposób przemysłowy lepiej oczyszczać spaliny niż w przeciętnym
    >> samochodzie.
    >> T.
    >
    > Spalać można wszystko w zasadzie, tylko lepiej spalać surową ropę i
    > czyszczić spaliny, po co wydawać mnóstwo energii na  robienie benzyny do
    > spalania?
    Rafinować i tak trzeba będzie, żeby uzyskiwać półprodukty. Więc benzyna
    i ON będzie odpadem/produktem ubocznym.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: