  • 31. Data: 2011-09-27 21:01:22
    Temat: Re: Clio & i20
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-27 20:23, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Gabriel'wilk'" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL !!!!!
    > W Renault?
    >
    > Bardzo ciekawe, bo z moich doświadczeń wynika coś dokładnie odwrotnego -
    > serwis drogi jak diabli, zamienników brak, używki droższe niż nowe
    > części do innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.

    Twoje doświadczenia to jedne (słownie jeden) wadliwy egzemplarz renault
    jaki miałeś a do tego Kianka i tak najlepsza :-)
    Wyobraż sobie, że np. czujnik/licznik impulsów do Twingo I był tańczy z
    24 miesięczną gwarancja i dostępny od ręki w aso niż używka na allegro
    czy wymontowany na szrocie, to samo tyczy się np. mechanizmu opuszczania
    szyb (wyrobiło się plastikowe trybo) i to były wszystkie usterki w 10
    letnim Twingo. W obecnym Twingo II i Clio III od nowości nic się nie
    dzieje, to samo tyczy się Clio II, które właśnie skończyło 10 lat - same
    przeglądy i wymiana elementów eksploatacyjnych, nawet cewka nie padła. A
    co to Twojego przypadku z Megi II to niestety był to model gdzie
    zdarzały się kłopoty z eksploatacją a Ty miałeś pecha i teraz wieszasz
    psy na tej marce, zresztą podobno alfa i puntek też Ci się psuły :-)
    Kupuj co chcesz ja za to mam zamiar kupić albo nową lage albo Scenica.
    ps. ostatni przegląd za Twingo II Wind 1.2 75KM w ASO z płynami, olejem
    i filtrami oraz ogólną kontrolą (auto z klimą ) to niecałe 460 pln a za
    Clio III Grandtour 1.2 tce pełny przeglą z odgrzybianiem klimy po 3
    latach coś koło 560 pln z groszami (wszystkie materiały renault) + w
    cenie mycie i odkurzanie auta :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 32. Data: 2011-09-27 21:04:21
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> wrote in message

    > Tak było dla Ciebie, bo widać podpadłeś im i Cie nie lubili. :P

    Sprawdź cenę wymiany paska rozrządu.
    Hyundai około 360 zł (robocizna plus oryginalny pasek) w nieautoryzowanym
    warsztacie.
    Clio 3 - wymiana paska możliwa właściwie tylko w autoryzowanym warsztacie (z
    uwagi na komlikacie budowy mało warsztatów sie tego podejmuje) -
    koszy około 850 zł.

  • 33. Data: 2011-09-27 21:24:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 27.09.2011 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:

> [...]
    > serwis drogi jak diabli, zamienników brak, używki droższe niż nowe części do
    > innych marek, a ceny części w ASO jeszcze ze 4 razy wyższe.

    I wszystko w kompletach - Renault to uwielbia. Nie wiem, jak do Clio, ale
    do Laguny 2.0dci np. rolka prowadząca paska klinowego (taka w innych autach za
    30-100 zł) jest tylko w ASO i w komplecie z kilkoma częściami - o ile pasek
    i rolkę napinającą jeszcze jakoś w tym komplecie zrozumiem, o tyle
    dołożenie do kompletu... koła pasowego to przegięcie. Moje było w stanie
    idealnym i nie było sensu go ruszać, więc zamiast 200 zł za pasek i rolkę
    zapłaciłem 1200 i mam piękne koło pasowe w szufladzie.
    --
    Samotnik

  • 34. Data: 2011-09-27 22:20:31
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    >a Ty miałeś pecha i teraz wieszasz psy na tej marce, zresztą podobno alfa i
    >puntek też Ci się psuły :-)

    Ok jako watkotworca ciagne dalej .... bylem dzis na jezdzie test z zona
    Niestety nie bylo Clio hatchback tylko cos a'la kombi
    ale na tej samej podlodze z tym samym wypos. i silnikiem

    Subiektywne odczucia z jazdy - najpierw jechala zona potem ja
    ze jest bardziej tepe od Hundka i20 :(
    Moc silnikow niby podobna bo roznica 3 koni, to tyle co nic
    ale oddajac sprawiedliwosc ......
    - wg. info uzyskanego od sprzedawcy jest ok 40kg ciezszy od hatchback'a
    pan ok 30kg wiecej od pani z ktora wczesniej jechalismy i20
    razem ~70-80kg czyli tak jakbysmy jechali we 4 osoby
    w kazdym roznica wydawala nam sie wyraznie odczuwalna
    moze tez kwestia inaczej zestopniowanej skrzyni? - no nie wiem

    Teraz bedzie krytyka - co mi sie nie spodobalo
    - po pierwsze zle zrobiony przedni fotel, przy dzwigni reg. wys. fotela
    obrzeze plastikowe jest za wysokie do poduszki siedziska
    w efekcie przy wysiadaniu z auta krawedz nawet bolesnie uciska udo.
    celowo sprawdzilem pozniej w megan - nie ma tej wady.
    - tylna kanapa IMO niewygodna, gdyby przyszlo mi dalej jechac z tylu...
    dramat
    na dodatek uchwyty do pasow bezpieczenstwa sa na sztorc w siedzisku
    i mozna sobie kosc ogonowa uszkodzic przesuwajac sie tylkiem po kanapie :]
    - nieczytelny predkosciomierz - obrotomierz ok, ale mialem problem
    z odczytaniem predkosci z jaka jade choc slepy nie jestem
    - IMO gorzej wyciszony silnik (w por. z i20)
    - sprzeglo bierze tak wysoko, ze musialem mocniej odsunac fotel
    bo nie moglem tak wysoko podniesc nogi zeby ja zdjac z pedala :(
    - komora silnika, ktos wpadl na genialny pomysl aby maska
    otwierala sie na dlugosci ok 2/3 (linia odciecia powyzej swiatel)
    w efekcie kiepski dostep do wewnatrz .... a zeby zmienic zarowke
    to prawdopodobnie trzeba demontowac zbiornik spryskiwacza

    Na plus - miekki dosc dobrze wygladajacy pastik kokpitu
    kierownica przyjemna obszyta skora, choc trosze mnie draznily
    na poczatku te krotkie manetki przelacznikow np. kierunkowskazow
    - ogolnie wyglad wnetrza dosc przyjemny
    - kola 15" tez na plus - powinno mniej telepac
    - bardzo lekko "chodzaca" kierownica , moze nawet za bardzo?
    - zamek centralny z pilotem

    Podsumowujac - chyba zonka jeszcze raz pojdzie na jazde i20
    tym razem juz beze mnie :]

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2011-09-27 22:44:29
    Od: Gabriel'wilk' <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-27 22:20, Waldek pisze:

> [...]
    > Niestety nie bylo Clio hatchback tylko cos a'la kombi
    > ale na tej samej podlodze z tym samym wypos. i silnikiem
    Nie ala kombi tylko miejskie kombi co ma 430l bgażnika- u mnie więcej bo
    mam podwójną podłogę bagażnika a zwie się ten model Grandtour :-)

    > Subiektywne odczucia z jazdy - najpierw jechala zona potem ja
    > ze jest bardziej tepe od Hundka i20 :(
    > Moc silnikow niby podobna bo roznica 3 koni, to tyle co nic
    > ale oddajac sprawiedliwosc ......
    Ale ja Ci pisałem ze 1.2 bez turbo nadaje się do miasta i to tylko w
    Twingo II anie w Clio - do Clio to albo diesel albo 1,2 tce 101/106 KM.
    Dynamika wystarczająca (potwierdzą koledzy po ostatnim zlocie :-) ) a do
    tego spalanie na normalnym poziome

> [...]
    > w efekcie przy wysiadaniu z auta krawedz nawet bolesnie uciska udo.
    > celowo sprawdzilem pozniej w megan - nie ma tej wady.
    Może w Clio III faza II jest inaczej niż w fazie I?
> [...]
    > na dodatek uchwyty do pasow bezpieczenstwa sa na sztorc w siedzisku
    > i mozna sobie kosc ogonowa uszkodzic przesuwajac sie tylkiem po kanapie :]
    Zona nigdy nie narzekała na tylną kanape a syn póki co siedzi we własnym
    foteliku :-)
    > - nieczytelny predkosciomierz - obrotomierz ok, ale mialem problem
    > z odczytaniem predkosci z jaka jade choc slepy nie jestem
    Może w podstawowej wersji jest inny prędkościomierz niż w wersji bogatej
    > - IMO gorzej wyciszony silnik (w por. z i20)
    W 1.2 tce prawie nie słychać silnika a w Twingo II 1.2 75KM tylko przy
    wyższych obrotach może drażnić odgłos silnika choć nie jest głośno
    > - sprzeglo bierze tak wysoko, ze musialem mocniej odsunac fotel
    > bo nie moglem tak wysoko podniesc nogi zeby ja zdjac z pedala :(
    Jest pewnie wyjechane bo to auto dla ludu do masakrowania podczas jazd
    testowych :-)
> [...]
    > w efekcie kiepski dostep do wewnatrz .... a zeby zmienic zarowke
    > to prawdopodobnie trzeba demontowac zbiornik spryskiwacza
    Jeszcze nie sprawdzałem jak sięwymienia żarówki a już 3 lata świecą -
    dodam, ze przednie blotniki nie sa metalowe podobnie jak i maska w
    droższych wersjach.
> [...]
    > - kola 15" tez na plus - powinno mniej telepac
    > - bardzo lekko "chodzaca" kierownica , moze nawet za bardzo?
    Wspomaganie zależne od prędkości i mechaniczne a nie eeektryczne -
    przynajmniej tak jest w moich autach.
    > - zamek centralny z pilotem
    Standard - jeśli to wszystko to kupujesz podstawową wersje z
    podstawowym silnikiem :-(
    > Podsumowujac - chyba zonka jeszcze raz pojdzie na jazde i20
    > tym razem juz beze mnie :]
    Niech małżonka kupi co jej się podoba i czym się lepiej jeździ.ps. a
    ktoś polecał Ka z 60 KM i klimą :-) ;P
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 36. Data: 2011-09-27 22:45:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:j5t5pu$rdj$1@news.dialog.net.pl...

    > Tak było dla Ciebie, bo widać podpadłeś im i Cie nie lubili. :P

    Znaczy, że teraz staniało i np. silniczek wycieraczek można kupić za 300 zł
    nowy? ;-)

  • 37. Data: 2011-09-27 22:51:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Twoje doświadczenia to jedne (słownie jeden) wadliwy egzemplarz renault
    > jaki miałeś

    I wystarczyło aż nadto żeby sobie wyrobić opinię o awaryjności, cenach
    części czy jakości i cenach serwisu.
    Z Kią takiej wiedzy nie mam - nie było okazji się zapoznać.

    >a do tego Kianka i tak najlepsza :-)

    Zależy pod jakim względem.
    Ceny części też mają wysokie, ale zamienniki są łatwo dostępne, tak samo jak
    oryginały za pół ceny.
    Co do reszty się nie wypowiadam, bo serwisu czy gwarancji praktycznie nie
    miałem potrzeby sprawdzać.
    A używamy już jej dłużej niż onegdaj Meganki, która w tym samym czasie
    zaliczyła kilkanaście awarii (niektóre wycenione przez ASO na 5000+ zł
    sztuka) i dwie kampanie.

    >A co to Twojego przypadku z Megi II to niestety był to model gdzie zdarzały
    >się kłopoty z eksploatacją a Ty miałeś pecha i teraz wieszasz psy na tej
    >marce

    Oczywiście - tak to działa.
    Dlatego NIE WOLNO do takich sytuacji dopuszczać, bo zepsuć opinię sobie
    łatwo.

    >, zresztą podobno alfa i puntek też Ci się psuły :-)

    Przy Megane były szczytem bezawaryjności - miały pojedyncze usterki raczej
    (tyle że powtarzające się), a nie cały szereg baboli.

> [...]
    > III Grandtour 1.2 tce pełny przeglą z odgrzybianiem klimy po 3 latach coś
    > koło 560 pln z groszami (wszystkie materiały renault) + w cenie mycie i

    No to faktycznie niedrogo, ja za ostatni przegląd w Renault płaciłem z 300
    zł, ale wszystkie filtry i płyny były moje.

  • 38. Data: 2011-09-27 22:54:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .

    > I wszystko w kompletach - Renault to uwielbia.

    I owszem - tuleje belki chcieli mi wymieniać razem z belką (6000 zł), do
    suszenia modułu centralnego zamka przewidywali komplet z jego wymianą (za
    1500 zł + wymiana) - tyle że się za długo zastanawiałem i wysechł sam. ;-)

  • 39. Data: 2011-09-27 23:42:12
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Niech małżonka kupi co jej się podoba i czym się lepiej jeździ.ps. a ktoś
    > polecał Ka z 60 KM i klimą :-) ;P

    Ka ? zaraz lookne jak to teraz wyglada bo pamietam tylko ten model a'la
    biedronka-stonka :)
    Moze blizej by jej bylo do fiesty, jednak pewnie trzeba by dolozyc kasy
    do podobnego wyposazenia, bo w 40k (z rabatem lizingowym) raczej sie nie
    zmiesci

  • 40. Data: 2011-09-27 23:54:26
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-09-27 22:45, Cavallino pisze:
> [...]
    > wiadomości news:j5t5pu$rdj$1@news.dialog.net.pl...

    > Znaczy, że teraz staniało i np. silniczek wycieraczek można kupić za 300

    Przy tym co pisze Gabriel, to wychodzi na to, że są ASO i "ASO". Jedne
    dbają o klienta i są w stanie zaproponować normalne ceny, a drugim to
    zwisa, bo mentalnie żyją w PRLu - co tam klient, ten odejdzie, inny
    przyjdzie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl