  • Data: 2010-09-14 08:27:12
    Temat: Re: Citroen i Renault - ile da sie wynegocjowaae w salonie?
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    (...)
    > Widziałes ostatnio reklame typu "Ten fiat kosztuje dokładnie 34231zł"?
    > Czy może "Ten fiat ma upust 2tyś a tamten 3tyś". Skoro te reklamy
    > adresowane sa do większości społeczeństwa i działają to wnioski
    > zaczynaja być przerażające.

    Wyciągasz błędne wnioski. Reklama nigdy nie jest skierowana do
    większości społeczeństwa, tylko do pewnej grupy docelowej.
    Obydwa typy reklam się spotyka.

    > Statystycznie wszystkie reklamy sa skuteczne bo nieskuteczne szybko
    > znikają. Reklamy z upustami musza być cholernie skuteczne bo wszyscy je
    > stosują, w dodatku prześcigając się w coraz to bardziej debilnych
    > hasłach reklamowych.

    Znów popełniasz ten sam błąd co wcześniej - skuteczność reklamy nie
    jest liczona w procencie idiotów, tylko w zyskach z niej płynących.
    Hasło reklamowe może być dowolnie debilne, by tylko trafiło do
    pewnej grupy docelowej, która się okaże na nie nieodporna. Tym się
    nie zajmują idioci.

    > Gdzie jest dno?

    To zależy - część form reklamy jest prawnie zakazana, część mi się
    bardzo podoba.

    > No przecież wiem.

    Skoro wiesz, to co się dziwisz?

    > Ubolewam tylko nad tym że poszlaki wskazują na totalne
    > ogłupienie społeczeństwa skoro dają się na to nabierac w ilościach
    > hurtowych.

    Społeczeństwo jako całość nigdy nie grzeszyło specjalną inteligencją,
    a ona sama nie jest gwarantem odporności na 'durne' reklamy. Inna
    sprawa, że 'durność' reklam będzie wzrastała, ponieważ rynek się powoli
    wysyca i trzeba coraz to 'ciekawszych' pomysłów, by do kogoś tam
    trafić. Polska trochę późno stała się rynkiem podobnych reklam,
    niemniej odporność na takowe systematycznie wzrasta.